נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סכסוך עם השכנים? אלו המצבים בהם תוכלו לפנות לעו"ד

נקיטת פעולות משפטיות שונות

סכסוכי שכנים יכולים להיווצר מסיבות שונות, ולמרות שלפעמים ניתן לפתור בעיות אלה בדרכים ידידותיות לכל הצדדים, קיימים מצבים בהם יהיה צורך בהתערבות של עורך דין. חשוב שתכירו את המקרים השונים בהם אפשר ומומלץ לפנות לעורך דין בכדי להצליח לטפל בסכסוכים עם השכנים בלי שזה יפגע באורח חייכם. במאמר זה נבחן חלק מהמצבים הללו ונעזור לכם לנווט בסיטואציה לא נעימה זו.

 

סכסוכים על גבול הנכס

אחד המקרים השכיחים ביותר של סכסוכי שכנים הוא כאשר יש מחלוקת בנוגע לגבול של הנכס והרכוש שלכם. חילוקי דעות אלה מתרחשים לצערנו לעיתים קרובות בבתים פרטיים, כאשר אנשים מנסים להציב גדרות, חומות וגינות בשטח שאינו שלהם. עורך דין מומחה יוכל לסייע בפתרון הסכסוך הזה באמצעות בחינה מדוקדקת של חוזי הבעלות, רישומים בטאבו וכדומה.

 

תלונות על רעש

שכנים רבים יכולים לחיות בנועם, שלווה ושקט אחד לצד השני- אבל קיימים מקרים בהם יש רעש מוגזם ועקבי מהשכנים שמפריע לכם לנהל את אורח חייכם כראוי. אם ניסיונות הולכים ונשנים של לפתור בעיות רעש באמצעות תקשורת ישירה מתגלים כלא יעילים, כדאי להתייעץ עם עורך דין בנוגע לנקיטה של פעולות משפטיות שונות בהתאם לחוקי הרעש במדינה.

 

תלונות מטרד

מעבר לרעש, יש דברים נוספים ששכנים יכולים לעשות שמטרידים אתכם ואת בני ביתכם בשגרה. אם זה ריחות לא נעימים (לדוגמה שכנים שמעשנים חומרים לא חוקיים והריח עובר אל הבית שלכם) או אחסון של חפצים במרחב המשותף שמפריעים במעבר- כל אלה יכולים להשפיע עליכם ועל הרווחה שלכם, ואם השכנים לא מגיבים לחששות שאתם מציפים מולם- ייתכן שיהיה צורך בצעדים משפטיים כדי לחפש פתרונות ולמנוע מטרדים נוספים.

 

בעיות מים

בעיות בצנרת של הבניין יכולות לפעמים להיות קשורות למבנה הכללי, ולפעמים הן בגלל פעולות של דירה מסוימת שמשפיעות על השכנים. נזקי מים עלולים להזיק לרכוש שלכם ולהוביל לבעיות רבות. לפעמים הבעיה לא נעשתה בכוונה ומדובר בתאונה שהשכנים ישתדלו לטפל בה בהקדם ובצורה שתפצה את כל מי שנפגע מכך, אבל לעיתים הם יכחישו את האחריות שלהם בתחום ובמקרים כאלה יש לפנות אל עורך דין נזקי מים שיוכל לסייע לכם.

 

סכסוכי בנייה

אנשים רבים מחליטים לשפץ את בתיהם בשלבים שונים של החיים, ולעיתים השיפוץ שהם יעשו לא יתאים לכם כי הוא יזלוג אל השטח שלכם (לדוגמה הוספה של מרפסת) או יפגע בתכונות שונות של הדירה שלכם (לדוגמה, אם מוסיפים אלמנט שפתאום חוסם לכם את אור השמש). במקרים כאלה ייתכן שיהיה צורך בפעולה משפטית כדי להגן על הזכויות והאינטרסים שלכם.

 

לסיכום

לסיכום, קיימים מצבים שונים של סכסוכי שכנים שאם לא ניתן לפתור בדרכי נועם- יש אפשרות לפנות לעורך דין שיוכל לעזור לכם להגן עליכם ועל הרכוש שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,

דפים מתורגמים
נוטריון מחירון

עשיתם מספר בירורים לגבי המסמך שאתם זקוקים לאישורו והבנתם שאתם צריכים לפנות לקבלת שירותיו של נוטריון מקצועי? אתם תוהים