נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חשיבותם של חוזי מקרקעין – ייעוץ של עורך דין

חוזי מקרקעין

עסקאות מקרקעין הן מהעסקאות המורכבות שיש. המורכבות נובעת מהערך הגדול של מקרקעין, הצורך בהסכמה על ערך לפי שמאות, והמעורבות של המדינה כצד שלישי בענייני מס. כאשר מתקיימת מורכבות כזאת בחוזה – ניסוח נכון שלו ועריכתו במקצועיות חשובים יותר מכל. הכנו לכם מדריך קצר על חשיבות חוזי המקרקעין והצורך בייעוץ מקצועי.

 

מורכבות חוזה המקרקעין

חוזה מקרקעין הוא חוזה מורכב מסיבות שונות. הסיבה הראשונה היא סכומי הכסף הגדולים שמעורבים בעסקאות מקרקעין. כאשר מדובר בסכומי כסף כאלה, לרוב הגורמים המעורבים ינסו למשוך להעלות או להוריד את המחיר לפי האינטרס.

בעיה נוספת היא עצם קביעת ערך הנכס. במקרים אלה משתמשים לרוב בשמאי מקצועי שמקובל על שני הצדדים.

נושא נוסף שמייצר מורכבות בעסקאות מקרקעין הוא נושא המס וההסכמה על ערך הנכס, ערך ההשבחה שלו וכיוצא באלה.

בחוזי מקרקעין, כל טעות בניסוח, כל סעיף שלא במקומו, יכול לעלות כסף רב. לכן יש חשיבות גדולה מאוד לאמון שנוצר בין הצדדים, ולכן גם כדאי מאוד לעבוד עם עו"ד נדלן מקצועי.

 

חוזה סטנדרטי

אחת הבעיות הגדולות בענייני מקרקעין נובעת מרצונם של הגורמים המעורבים להשאיר את הדברים רק בין שני הצדדים המעורבים בלי לערב עורך דין, שמאים ורואי חשבון. לכן ישנן עסקאות שנערכות עם חוזים סטנדרטים מהאינטרנט. זאת יכולה להיות טעות מהותית. חוזה סטנדרטי כזה עלול שלא לכסות את כל הצרכים שלכם, ולא יתאר נכון את הנכס. חוזה סטנדרטי בוודאות לא יכלול התמודדות עם נושא המס. חוזים כאלה יכולים להיות סבירים כל עוד אין מחלוקות בים הצדדים, אבל מחלוקות קורות, גם אם לא בעת חתימת החוזה אז שנים אחר כך, ואז אתם כבר לא מוגנים. מסיבות אלה, כאשר מדובר בעסקאות מקרקעין, ככל שתערבו אנשי מקצוע מתחום המקרקעין, כך תיתקלו פחות בבעיות בעתיד.

 

מה צריך להיכנס לחוזה?

עסקאות מקרקעין עומדות על ציר זמן שבו לא תמיד יש כבר את התרי הבניה והבנה שלמה של המיסוי, המימון והפיתוח של הפרויקט. לכן, לתוך החוזה צריכים להיכנס כל האלמנטים החשובים לכם, לרבות תיאור ציר הזמן, תיאור הנכס והמחויבויות של הצדדים. החוזה צריך להיות מקיף בכדי שיגן עליכם מול כל התפתחות שיכולה לבוא בהמשך.

 

איזה עורך דין יכול לעזור עם חוזי מקרקעין?

באופן עקרוני כל עורך דין יכול לעזור עם ניסוח חוזה. הבעיה בתחום המקרקעין היא שהוא דורש התמחות עמוקה במגוון נושאים כמו חוקי הבנייה, מיסוי וניסח החוזים עצמם. לכן כדאי מאוד לפנות למי שיש לו ניסיון והתמחות בתחום המקרקעין.

 

סיכום

עסקאות מקרקעין הן מהעסקאות הגדולות והחשובות שאנחנו עושים. רובנו לא נעשה הרבה עסקאות כאלה במהלך חיינו. בעסקאות אלה טמון סיכוי גדול לרווח ולתשואה בצד סיכון גדול להפסד, לכן אין להתייחס אליהן בקלות ראש. חשוב מאוד להתייחס לעסקה במקצועיות מלאה ולהיעזר באנשי מקצוע. ייעוץ מעורך דין יכול לשפר את הרווחיות של העסקה ובעיקר יכול להגן עליכם מפני סיכונים מיותרים.

עסקאות מקרקעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
בית למכירה
רכישת דירה יד שניה

החלטתם שאתם רוצים להתקדם? לא לגור יותר בדירה השכורה שלכם? התחלתם לראות דירות חדשות מקבלן אבל הבנתם שזה יקר

עוד תמא 38
העסקת עורך דין תמ"א 38

להחליט שרוצים לחדש את חזית הבניין ולחזק אותו זה משהו שקורה לרבים מאיתנו, שכן היום כולנו כבר מבינים שישראל