נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פיטורים לא הוגנים: הבנת זכויותיך וערעור על מכתב הפיטורים

פיטורים לא הוגנים

לאבד את העבודה שלכם זה דבר לא פשוט, אבל כשאתם מאמינים שפיטרו אתכם שלא בצדק – זה יכול להיות מצב אפילו יותר מורכב. פיטורים לא הוגנים מתייחסים למצבים בהם העובד פוטר מעבודתו באופן שאינו צודק או שמנוגד לחוקי העבודה במדינה. במקרים כאלה, חשוב מאוד שתבינו את הזכויות שלכם, ובמידת הצורך תתחילו לנקוט בצעדים שונים כדי לערער על הפיטורים הללו או לקבל פיצויים. במאמר זה ננסה לעזור לכם להבין מתי פיטורים הם לא הוגנים ואיך אפשר לערער.

 

מתי פיטורים הם לא הוגנים?

פיטורים לא הוגנים יכולים ללבוש צורות שונות. אם פוטרתם עקב גזע, מגדר, דת, גיל או מאפיין אחר- אם יש לכם הוכחות לכך זה יכול להיחשב כפיטורים שלא כדין. נשים בהריון שפוטרו ללא אישור הממונה על עבודת נשים זה לא חוקי ואפשר לערער על כך ולזכות. גם פיטורים בעקבות התארגנות וועד עובדים ושביתה הם פיטורים לא לגיטימיים. יש גם מקרים בהם יש הפרת חוזה – לדוגמה אם המעסיק הפר תנאים של ההסכם ביניכם בעת הפיטורים, אפשר להוכיח שיש פה עבירה על מסמך שמוגן על ידי החוק. לפעמים יש מעסיקים שמפטרים עובדים ממש לפני שהם סיימו שנת עבודה כדי להתחמק מתשלומי פיצויים. גם פיטורים ללא שימוע הם לא חוקיים ויש צורך בקבלת מכתב פיטורים רשמי כדי שההליך יתבצע לפי חוקי העבודה. בקיצור, קיימים המון מקרים ויכול להיות שהמקרה שלכם גם נכנס תחת המסגרת הזו.

 

הזכויות שלכם בפיטורים לא הוגנים

כאשר אתם עומדים בפני פיטורים לא הוגנים, חשוב להיות מודעים לזכויות שלכם. יש לעיין בחוזה העבודה שנחתם בינכם לבין המעסיק כדי לראות האם היו הפרות. אם המעסיק הפר את החוזה – יכול להיות שתהיה לכם עילה לתביעה משפטית. זכרו שהמעסיק חייב לקיים שימוע – זוהי אחת מהזכויות שלכם, ומעמד זה יכול לסייע לכם בהגנה על עצמכם מפני הפיטורים. אתם רשאים לערער על מכתב פיטורים באמצעות הנתונים שיש בידכם- אם זה ההסכם בינכם לבין המעסיק, מדיניות החברה, חוקי העבודה וכדומה.

כדאי מאוד להתייעץ גם עם עורך דין מומחה כדי לדעת איך מתמודדים עם פיטורים אלה. הוא יוכל להעריך את ההיבטים המשפטיים של התיק ולהדריך אתכם. אם יש צורך, ניתן יהיה להגיש תביעה משפטית לבית דין לעבודה.

 

ערעור על מכתב פיטורים

אם אתם סבורים שפוטרתם שלא כדין, ניתן לערער על מכתב הפיטורים. אספו ראיות שמחזקות אתכם, פנו לייעוץ משפטי ולמחלקת משאבי האנוש במקום העבודה שלכם. לפעמים ניתן יהיה לפתור את העניין בתוך החברה ללא צורך בתביעה משפטית, אך לפעמים לא תהיה ברירה אלא להתחיל בפתיחת תיק או בחינת דרכים משפטיות אחרות שיוכלו לסייע לכם במצב מורכב ולא פשוט זה.

כתב הפיטורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
בית למכירה
רכישת דירה יד שניה

החלטתם שאתם רוצים להתקדם? לא לגור יותר בדירה השכורה שלכם? התחלתם לראות דירות חדשות מקבלן אבל הבנתם שזה יקר

עוד תמא 38
העסקת עורך דין תמ"א 38

להחליט שרוצים לחדש את חזית הבניין ולחזק אותו זה משהו שקורה לרבים מאיתנו, שכן היום כולנו כבר מבינים שישראל