נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

העסקת עורך דין תמ"א 38

עוד תמא 38

להחליט שרוצים לחדש את חזית הבניין ולחזק אותו זה משהו שקורה לרבים מאיתנו, שכן היום כולנו כבר מבינים שישראל נמצאת במקום בעייתי מבחינת הסיכון לרעידות אדמה. זו הסיבה שבגללה פרויקטים כמו תמ"א 38 הינם פרויקטים שמתרחשים לעיתים קרובות מאוד במדינה, מה שמסביר מדוע גם אתם חושבים על אפשרות שכזאת. מעבר לכך שהאינטרס הישיר של בעלי הדירות הוא לחזק את המבנה עצמו, יש כאן עוד יתרון אחד בולט וזו העובדה שלרוב ניתן יהיה להעלות כך את ערך הנכס. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שבמסגרת פרויקטים של תמ"א 38 בדרך כלל מוסיפים חדרים למבנה, מרפסת, חניה פרטית או כל מיני אפשרויות אחרות. הקבלנים מצידם בוחרים לעשות פרויקטים כאלה כי הם מקבלים בדרך כלל את הזכות להוסיף עוד יחידות מגורים במבנים הללו למכור אותן, מה שמוביל לכך שכולם יוצאים מרוצים ונשכרים מהעסקה. זה נשמע כמו חלום שגם אתם רוצים לחיות ולהפוך למציאות? אם כך, כדאי שתדעו שפרויקטים כאלה בעבר כבר הסתבכו מאוד ולכן עדיף לשכור את שירותיו של עורך דין תמ"א 38.

בחירת עוה"ד

לבחור עורך דין לפרויקט כמו תמ"א 38 זה אומר, לפני הכול, להגיע להסכמה עם בעלי הדירות בבניין. זה לא דבר כל כך פשוט, כי לכל אחד בדרך כלל יש את הדרך שלו לראות את הדברים ולכל אחד יש העדפות שונות. לכן ברור מדוע קורה שיש מי שימליץ על עו"ד מסוים ואילו בעלי דירות אחרים יעדיפו לדבר עם עורכי דין שונים. זה נשמע מוכר וגם אצלכם ישנו דיון סביב בחירת עוה"ד? אם כך, כדאי שתדעו שיש כמה דברים ששווה לברר מראש. לדוגמא, מי הוא אותו איש מקצוע? והאם הוא כבר היה אחראי על לא מעט פרויקטים של תמ"א 38 בעבר? האם אתם מרגישים שיש לכם על מי לסמוך והאם השירות שהוא מציע לבניין שלכם זמין תמיד ומקצועי? קחו בחשבון את כל הפרטים הללו וכך יהיה לכם קל יותר לבחור את האדם שבידיו תפקידו את המשימה החשובה הזאת.

איך משלמים לעוה"ד?

בדרך כלל עורכי דין שנותנים שירות בתחום של תמ"א 38 גובים את התשלום לכל אורך התהליך. כלומר, בניגוד לעורכי דין אחרים, כאן מדובר על אנשי מקצוע שלא חיים מעמלות ויעדיפו שתשלמו להם בתחילת הדרך, באמצע וגם בסוף. חשוב לברר את הסוגיה הזאת לעומקה ולראות שאתם מבינים על מה אתם עומדים לשלם כי אין סיבה להיכנס להוצאה כלכלית שאחר כך תיראה לכם כבדה מידי. קחו בחשבון שלפעמים כן מומלץ לבחור עו"ד תמ"א 38 שמגיע עם שנים רבות של ניסיון ושגובה מחירים גבוהים יותר כי אם זה מה שמבטיח שהוא יהיה איש מקצוע מצוין, זה בהחלט עדיף.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
בית למכירה
רכישת דירה יד שניה

החלטתם שאתם רוצים להתקדם? לא לגור יותר בדירה השכורה שלכם? התחלתם לראות דירות חדשות מקבלן אבל הבנתם שזה יקר