נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים במקרה של הפרת חוזה דיור

חוזה דיור

תחום הנדל"ן המשגשג מושך אליו משקיעים ישראלים רבים, הרואים בו אפיק השקעה רווחי ובטוח למדי, במיוחד כשתשלומי שכירות נכנסים לחשבון מדי חודש בחודשו. אך לעיתים, התמונה אינה כל כך ורודה, ובעלי דירות רבים מוצאים את עצמם נאלצים להתמודד עם השאלה – מה עושים במקרה של הפרת חוזה דיור?

 

על חוזים ושכירויות

תחום הנדל"ן נחשב מזה שנים רבות כתחום השקעה נפוץ ופופולארי, המושך אליו משקיעים ישראלים רבים. לצד הרווחיות והתשואות הגבוהות שענף הנדל"ן מניב למשקיעים, התחזוקה השוטפת של הדירה והצורך למצוא דיירים הגונים ומסודרים, כרוכים בהתעסקות מאוד גדולה.

אחד הכלים החשובים בהסדרת היחסים שבין השוכר למשכיר וקביעת כללי ההתנהגות הנאותים בדירה, היא באמצעות עריכת חוזה שכירות ברור ומסודר, עם עורך דין מקרקעין מקצועי – עו"ד מאור לוי אשר ייתן לנו מענה משפטי מקיף ומסודר לכל אפשרות של הפרת חוזה.

 

מהי הפרת חוזה דיור?

הפרת חוזה דיור היא כל מקרה בו אחד הצדדים, השוכר או המשכיר, הפרו את התנאים הנקובים בחוזה הדיור. בין המקרים הנפוצים ביותר נמצאים: גרימת נזקים לדירה, אי פינוי הדירה עם סיום תקופת השכירות, אי תשלום דמי השכירות ועוד.

חוזה הדיור אמנם נועד להסדיר את מערכת היחסים שבין השוכר למשכיר ויחד עם זאת, קשה מאוד לתת מענה מקיף בחוזה הדיור, לכל הבעיות העלולות לצוץ במהלך תקופת השכירות. לפיכך, בכל מקרה בו עולה החשש כי חוזה הדיור הופר, יש לפנות אל עו"ד מקרקעין מקצועי, שיבחן את החוזה החתום ואת מהות הדברים וימליץ על הדרכים המשפטיות העומדות בפניכם.

 

מה עושים במקרה של הפרת חוזה דיור?

הפרת חוזה דיור היא מונח נרחב וכל מקרה צריך להיבחן באופן ספציפי, כאשר בחלק מהמקרים ניתן יהיה ליישב את ההדורים בצורה מסודרת ונעימה ובחלק מהמקרים, נוכל לנקוט בהליכים משפטיים מתאימים. בין ההליכים המשפטיים העיקריים בתחום, נמצא הליך פינוי מושכר.

 

מהו הליך פינוי מושכר?

הליך פינוי מושכר הוא הליך משפטי מהיר, באמצעותו ניתן יהיה לפנות את המושכר תוך 60 ימים ממועד הגשת התביעה. את הליך פינוי המושכר ניתן יהיה לבצע בכל אחד מהמקרים הבאים: שימוש בנכס סיום תקופת השכירות, שימוש בנכס לאחר ביטול חוזה הדיור ובכל אותם מקרים בהם קיים בחוזה הדיור סעיף המאפשר לבעלי הנכס לפנות את השוכרים.

 

כיצד ניתן למנוע סחבת בהליך פינוי המושכר?

על מנת למנוע סחבת בהליך פינוי המושכר ולהימנע מלהיקלע לתסבוכות כאלו מלכתחילה, מומלץ יהיה לנסח חוזה דיור מקיף ומסודר עם עו"ד מקרקעין, אשר יכלול את כלל הסעיפים המשפטיים שישמרו על האינטרסים שלכם.

 

לסיכום

חוזה דיור מקיף הוא המפתח להימנע מתסבוכות מיותרות מול שוכרים בעייתיים, כך שבמקרה של הפרת חוזה הדיור, ניתן יהיה לנקוט בצעדים משפטיים מול השוכרים, כאשר אחד הצעדים המשפטיים הנפוצים והיעילים ביותר הוא הליך פינוי מושכר.

חוזה דיור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
בית למכירה
רכישת דירה יד שניה

החלטתם שאתם רוצים להתקדם? לא לגור יותר בדירה השכורה שלכם? התחלתם לראות דירות חדשות מקבלן אבל הבנתם שזה יקר

עוד תמא 38
העסקת עורך דין תמ"א 38

להחליט שרוצים לחדש את חזית הבניין ולחזק אותו זה משהו שקורה לרבים מאיתנו, שכן היום כולנו כבר מבינים שישראל