נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה

נפגעתם בתאונת עבודה? חשוב לא לוותר. בעזרת פנייה לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה תוכלו למצות את זכויותיכם במוסד לביטוח לאומי ולדאוג לעתידכם ולעתיד משפחתכם. משרד עורכות הדין חדיד הלד מתמחה בהגשת תביעות בגין תאונת עבודה לביטוח הלאומי, ייעץ, ידריך, יסייע וייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ויעזור לכם לבנות תיק רפואי מקצועי ומקיף. במאמר זה נסביר לכם כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה ומדוע כל כך חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מיומן ומנוסה בתחום.

 

משרד עורכות הדין חדיד הלד

משרד עורכות הדין חדיד הלד מתמחה בהגשת תביעות בגין תאונות עבודה אל המוסד ביטוח לאומי נכות כללית. במידה וגם אתם עברתם תאונת עבודה, אל תאבקו לבדכם. בזמן שאתם מתמקדים בהחלמה ובשיקום, צוות המשרד יעשה הכל בשבילכם, לרבות בניית תיק רפואי מקיף ומקצועי, הגשת כל המסמכים הרלוונטים והטפסים הנלווים, ייצוג בועדות רפואיות על מנת לשמור על זכויותיכם ולהשיג עבורכם את הפיצוי הגבוה ביותר האפשרי מבחינת מצבכם, והגשת עררים שונים במידה ויש צורך. בנוסף, במידה והתרחשה רשלנות מצד המעסיק, יש לשקול לתבוע אותו לקבלת פיצויים על הנזק שנגרם לכם, ואם תרצו לתבוע במקביל גם את חברת הביטוח שלכם תוכלו לעשות זאת גם, רק זכרו שאין כפל פיצויים, רק מיצוי זכויות משני מקורות כספיים.

 

כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

במידה ונקלעתם לתאונת עבודה יש לפנות מיד לעורך דין. עורך הדין ידריך אתכם כיצד לפעול מיד לאחר הפגיעה על מנת לדאוג לזכויותיכם. זכרו, תאונת עבודה יכולה להיות כל אירוע מן האירועים הבאים:

  • תאונה קלאסית – נפילה, חבלה, החלקה, מעידה, נפילת חפץ כבד על העובד, התחשמלות, טביעה, תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך ממנה או במהלך שליחות מטעם העבודה, יום כיף, יום עיון או כנסים ואירועים מטעם החברה ובשליחותה. שימו לב שאם התאונה קרתה בשל רשלנות, בנוסף למוסד לביטוח לאומי יש גם להגיש תביעה כנגד המעסיק.
  • מיקרוטראומה – זהו מצב שבו אדם נפגע כתוצאה מתנועה חוזרת ונשנית הקשורה ישירות לעבודתו, לדוגמא, מפעיל מלגזה אשר נפגע בזרועו בשל הפעולות החוזרות ונשנות מדי יום של הנעת היד כדי להפעיל את ידיות המלגזה.
  • מחלת עבודה – מחלות עבודה הינן רשימה סגורה של מחלות אשר הוכרו על ידי הביטוח הלאומי כקשורות קשר ישיר למקום העבודה, לדוגמא, הרעלת מתכות כתוצאה משאיפת אדי מתכת. הנפגע אינו צריך להוכיח את הקשר בין המחלה לחשיפה, אך כן יצטרך להוכיח כי אכן נחשף לחומרים מסויימים בעבודתו.
  • פגיעה מינית – המוסד לביטוח לאומי מכיר בנפגעי תקיפה מינית במקום העבודה כנפגעים בתאונות עבודה, מדובר הן על הפגיעה הפיזית והן על הפגיעה הנפשית הנלוות לכך. זכרו שטיפול בפגיעה מינית לא רק יכול להקל עליכם אלא גם לסלק את הגורם הפוגעני ולמנוע את המקרה הבא.
  • פגיעה נפשית – פגיעה נפשית בעקבות לחץ בלתי סביר, תנאי עבודה קשים, עומס יתר וסטרס יכולים להתקבל כתאונת עבודה, לדוגמא, מנהל צוות אשר עבד תחת עומס בלתי רגיל עד שקרס נפשית ולקה בחרדה ובפוסט טראומה כתוצאה מכך.

 

לסיכום

תאונות עבודה יכולות לזכות את הנפגע בפיצויים שיאפשרו לו לשקם את חייו, לבנות את עצמו ולפצות את עצמו על כל נזק שנגרם לו עקב התנהלות בלתי סבירה במקום העבודה, רשלנות במקום העבודה או שחיקה. על מנת להשיג עבורכם את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, פנו עוד היום למשרד עורכות הדין חדיד הלד אשר ייצג אתכם בועדות רפואיות שונות במוסד לביטוח לאומי ויאבק על זכויותיכם.

חוֹק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה