נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מכריזים על אובדן כושר עבודה ומי יכול לקבוע זאת

איש משפט

בין אם אתם עובדים בעבודה נטולה מהשקעת מאמצים פיזיים ובין אם כן, כושר העבודה שלכם אינו חסין לנצח.

לא פעם, אנשים רבים נאלצים להפסיק את עבודתם בשל תאונה או מצב בריאותי אשר אינו מאפשר להמשיך לעבוד.

איך מכריזים על אובדן כושר עבודה ומי יכול לקבוע זאת? זאת ועוד במאמר הבא.

 

מבוא

כאמור, ישנם מקרים בהם לא ניתן להמשיך לעבוד. כאשר כושר העבודה אובד בשלב מוקדם, האדם הנפגע עלול להיפגע מבחינה כלכלית, שכן נותרו לו שנים רבות בהן אינו יכול לעבוד כפי שעבד קודם לכן. במקרים אלו, רבים פונים לסיוע של עורך דין אובדן כושר עבודה אשר מכיר את התחום.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

כאשר אדם מעל גיל 18, אך טרם הגיע לגיל הפרישה מאבד את כושר עבודתו בשל תאונה או מצב בריאותי, ישנם 2 כיסויים אשר יכולים לעזור לו מבחינה כלכלית. האחד, המוסד לביטוח לאומי, השני, חברות הביטוח הפרטיות.

 

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי, בוחן באמצעות בחינת אחוזי דרגת אי הכושר של אדם להשתכר, את הקצבה המגיעה לאדם הנפגע. בישראל, לכל מבוטח ביטוח לאומי זכאות לביטוח אובדן כושר עבודה.

אחוזי הפגיעה נקבעים על ידי פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי, יחד עם רופא.

כך למעשה, אדם אשר כושר עבודתו נפגע, יוכל לקבל קצבה חודשית, הן בשל אי יכולתו להשתכר, והן על מנת למנוע פגיעה כלכלית בבני משפחתו.

 

קרן פנסיה וביטוח מנהלים

אפשרות נוספת העומדת בפני אדם אשר כושר עבודתו נפגע ומעוניין להגיש תביעת אובדן כושר עבודה היא קבלה כחלק מהכיסוי של קרן הפנסיה אליה הוא מפריש כספים לפי חוק הפנסיה. גובה הפיצוי שיוענק לנפגע אשר תבע והוכר כבעל זכאות לקצבה משתנה ובהתאם לעת בה נהפך הנפגע למבוטח.

 

ביטוח פרטי

מלבד העובדה כי בפני האדם הנפגע ניתנת האפשרות לקבל פיצוי עבור אובדן כושר עבודה הן מביטוח לאומי והן מקרן הפנסיה, ישנם עובדים אשר להם ביטוח פרטי מחברת ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה או פטירה, אשר זו תספק בעת הצורך קצבה קבועה אשר תחליף את משכורתו.

 

על קצה המזלג – איך מכריזים על אובדן כושר עבודה ומי יכול לקבוע זאת

בין אם אתם עובדים בעבודה פיזית ובין אם לא, כושר העבודה שלכם עלול להיפגע כתוצאה מתאונה או מצב בריאותי. אובדן כושר העבודה בגיל צעיר עלול להשפיע על העתיד הכלכלי של הנפגע, וכן של משפחתו. במקרים אלו, יכול האדם לתבוע תביעת אובדן כושר עבודה על מנת לקבל קצבה מביטוח לאומי, מקרן הפנסיה בה הוא חבר, וכן מביטוח פרטי מחברות הביטוח השונות. כך האדם הנפגע יוכל להמשיך להתקיים מבלי לגרום נזק למשפחתו.

משקל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה