נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עברת תאונת דרכים עם המשפחה? מדוע חשוב לקחת יעוץ משפטי

תאונת דרכים עם המשפחה שלך

תאונת דרכים היא אירוע טראומטי, תאונת דרכים עם כל המשפחה היא כבר מאורע בסדר גודל ברמות שלא נדע. בשל כך יש חשיבות לקבל ייעוץ משפטי בכל הקשור לטיפול בבעיית הפיצויים וההתנהלות מול הגורמים השונים ובהם חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

 

חובת הפיצוי בתאונת דרכים

מדינת ישראל קובעת כי כל אדם הנפגע מתאונת דרכים זכאי לפיצוי מטעם חברת הביטוח בגין הפגיעה שלו. הדבר נכון לכל סוג תאונה במסגרת החוק לפיצוי לנפגעי תאונת דרכים המכונה גם הפלת"ד. החוק מבטיח פיצוי מהיר בגין תאונת דרכים ללא צורך בהוכחת נזק ומתוך רצון לדאוג לסעד מהיר למי שנפגע.

הפיצוי יגיע בכל מקרה ללא התעמקות בשאלת האשם, חברת הביטוח תפצה מיידית את המבוטח, לאחר מכן אם תחליט תוכל לתבוע את חברת הביטוח אשר ביטחה את הנהג שבגינו התרחשה התאונה. הפיצוי אשר יוענק לנהג יהיה מחברת הביטח שלו מתוך הקביעה הברורה של החוק שקובעת שחברת הביטוח נושאת בנטל הפיצוי לנהג בכל מקרה.

כאשר מדובר על משפחה אשר נפגעה בעת נסיעה משפחתית גם כאן החוק מפנה אל חברת הביטוח של הנהג מתוך ההבנה שהם נסעו באותו הרכב. בכל מקרה של תאונה בה מעורבים נפגעים, מומלץ לפנות אל ייעוץ משפטי תאונות דרכים.

ייעוץ משפטי תאונות דרכים

מה ניתן לקבל מהביטוח הלאומי במקרה של תאונה עם המשפחה?

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף האמון על רווחת התושבים, לכן כאשר נקלע אדם לסיטואציה קשה, הביטוח הלאומי יוכל לעמוד לצידו באמצעות גמלאות המוסד לביטוח לאומי לנפגעי תאונות דרכים. חשוב להבהיר בראש ובראשונה שיש הבדל מהותי בין דרישה לגמלה אם הנהג היה בדרכו אל העבודה, או אז תוכר התאונה כתאונת עבודה, או שמא התאונה אירעה שלא במסגרת העבודה.

יש לכך השלכת על הטיפול בתביעה עבור הנפגע ובני משפחתו. משפחות שחלילה נפגעו הן או היקרים להן בתאונות דרכים זכאיות להגיש בקשה אל המוסד לביטוח הלאומי לטובת קבלת סיוע בעת ההתמודדות עם המצב הלא פשוט שנכפה עליהן. סיוע זה מוענק באמצעות גמלאות וסעדים שונים המקובלים על בסיס קריטריונים הקיימים במוסד.

זכויות אלו של גמלאות המוסד לביטוח לאומי לנפגעי תאונות דרכים יועברו לידי המשפחות לאחר תהליך התביעה הנדרש. בין הקצבאות המוענקות אפשר למצא את קצבת השארים לה זכאים מי שחלילה מי שמישהו מבני משפחתו נהרג בתאונת דרכים על בסיס קריטריונים שונים. חשוב להבין עם זאת שסכומי הגמלאות עלולים להיות שונים מהפיצויים המוענקים על ידי חברות הביטוח בתביעה על בסיס הפלת"ד, לרוב הם יהיו קטנים יותר.

 

מדוע חשוב להיעזר בשירותי עורך הדין

הפניה אל ייעוץ משפטי תאונות דרכים היא בעלת חשיבות לא מבוטלת. אתם כנראה ניצבים באחד מהרגעים הקשים ביותר בחייכם, עדיף לכם להיות בטיפול של גורמי מקצוע שיעזרו לכם לקבל את כל מה שאתם זקוקים לו.

  • בראש ובראשונה אתם ככל הנראה לא מבינים בתחום וזה שווה הרבה כסף.
  • עורך דין ינחה אתכם לפעול נכון בכל שלב. יש חשיבות לכל פעולה בזמן הנכון שלה.
  • יפנה אתכם להשגת כל האישורים הדרושים. מתי תידרשו באישור משטרה ומתי יבקשו ממכם חוות דעת רפואית. עורך הדין ינווט עבורכם את הסירה.
  • ייצג אתכם בכל הערכאות הנדרשות. עורך הדין ידבר עבורכם בוועדה הרפואית, במשרדי הביטוח הלאומי וכמובן בבית המשפט, השאירו לכל אחד לפעול בתחום הידע שלו.
  • נציג חזק מול מערכת בירוקרטית סבוכה. קשה לעיתים להבין את עוצמת הבירוקרטיה עד שנתקלים בחומה שלה, עורך הדין מכיר את הפתחים והפרצות בה.

עורך דין לתאונות עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,