נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אובדן כושר עבודה בעקבות מום בלב שהתגלה בגיל 30

משקל

מום בלב הוא תופעה מולדת שלא תמיד מתגלה בילדות ולעיתים מאובחנת רק בגיל בוגר.

הגילוי הפתאומי יכול להגיע כתוצאה מגורמי סיכון בבדיקות שגרתיות ולעיתים ללא אזהרה מוקדמת.

האם אובדן כושר עבודה כתוצאה ממום בלב מזכה בפיצוי? על כך במאמר הבא.

 

תביעת נכות מום בלב מהביטוח הלאומי

כל אדם המבוטח בביטוח לאומי המגלה לפתע בגיל 30 שיש לו מום בלב רשאי לתבוע נכות כללית. הביטוח הלאומי יכול לקבוע נכות אך לא לתת קצבה אלא רק זכויות מסוימות. הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי קובעת את דרגת הנכות על אי כושר עבודה כאשר נדרשת נכות של 60% על מנת לקבל קצבה חודשית או 40% כשמדובר על מספר ליקויים שאחד מהם נושא 25% נכות. מי שמקבל 20% נכות זכאי לשיקום מקצועי ולהטבות סוציאליות נוספות. במידה ונקבעת נכות של 40%-50% ניתן גם לקבוע דרגת נכות אי כושר עבודה. על מנת לתבוע את הביטוח הלאומי יש צורך לעבור וועדה רפואית אליה יש להביא מסמכים רפואיים, מסמכים מרופא תעסוקתי וחוות דעת של רופאים מקצועיים. בעקבות מום בלב הגורם לאובדן כושר עבודה, ניתן לקבל פיצויים ל-3 חודשים על אובדן כושר עבודה זמני ולאחר מכן קביעת נכות כללית ובמקרים שונים גם גמלת סיעוד. בהתאם לקביעת אי כושר עבודה ישנם חולים המקבלים הנחות בתשלום מס הכנסה, ארנונה ופטור מתשלום לביטוח הלאומי.

 

תביעת אובדן כושר עבודה כנפגעי עבודה

במידה וקרה אירוע בעבודה כתוצאה ממום בלב בזמן העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי על תאונת עבודה ולקבל פיצוי של עד 75% מהמשכורת הממוצעת של 3 החודשים האחרונים בהם עבדתם. במידה ואינכם מסוגלים לעבוד באופן מלא או חלקי ניתן לתבוע אובדן כושר עבודה לא רק מהביטוח הלאומי, אלא גם מקרנות הפנסיה או ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי, הביטוח הסיעודי ועוד. הסכום המקסימלי אותו תקבלו יהיה 75% מהמשכורת ולא יותר ולכן יש למצות את הזכויות בכל מקום. ביחד עם זאת, לא ניתן לקבל פיצוי של 75% מכל הביטוחים אלא רק השלמה ל-75% במידה והוכרתם עם מחלת לב.

 

קבלת סיוע משפטי לאובדן כושר עבודה

לאנשים המגלים בגיל 30 או יותר מום בלב ומושפעים ממנו נפשית ופיזית מומלץ לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה על מנת שייצג אותם מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות. המום בלב יכול להסתבך ולהשפיע על המערכות האחרות בגוף ולכן עורך דין מקצועי ומנוסה, יידע כיצד להוציא את הפיצוי המקסימלי והזכויות הסוציאליות המגיעות להם. ידוע שהביטוח הלאומי והביטוחים הפרטיים מקשים על המבוטחים הן מבחינה בירוקרטית והן מבחינה רפואית. עורך דין מיומן יודע להתנהל מול חברות הביטוח ולנהל איתן משא ומתן.

 

סמל משפטי
סמל משפטי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה