נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פנסיה רפואית מוקדמת – כל מה שצריך לדעת לשנת 2020

שעון אישה ומטבעות

במקרים רבים בהם עובד נפגע בצורה שגורמת לו לאובדן כושר עבודה קבוע, ניתן גם לפרוש לפנסיה רפואית מוקדמת ממקום העבודה.

הדבר תלוי כמובן בסוג ואופי הפגיעה וכן בסוג הכיסוי שיש למבוטח בפוליסה שלו.

מה זאת פנסיה רפואית מוקדמת ואיך מנהלים תביעה כזו? על כך בכתבה הבאה.

 

מה בין פנסיה רפואית מוקדמת לפרישה ממקום העבודה?

פנסיה רפואית מוקדמת מאפשרת לעובדים לסיים את העסקתם במקום עבודתם, ולקבל קצבה קבועה (פנסיה) לאור פגיעה במצב בריאותם באופן שאינו מאפשר את המשך העסקתם. באופן כללי, הזכאות לפנסיה היא החל מגיל 67 עבור גברים והחל מגיל 62 עבור נשים. עם זאת, פנסיה מוקדמת מתאפשרת החל מגיל 60, ובמקרים מסוימים, אם היציאה לפנסיה נגרמת ביוזמת המעסיק, אף בגילאים צעירים יותר. כמובן שפנסיה מוקדמת משמעותה קצבה נמוכה יותר מזו אשר הייתה מתקבלת בגיל הפרישה. עם זאת, כאשר נגרם מצב רפואי אשר לא מאפשר את המשך העבודה, הישארות עד גיל הפרישה איננה אופציה, ועל כן יש להתחיל בהליך של פרישה לפנסיה רפואית מוקדמת.

 

מה התנאים לפנסיה רפואית מוקדמת?

ראשית, התנאי הבסיסי ביותר הוא כמובן מצב רפואי אשר מאלץ את העובד לצאת לפנסיה. מדובר הן על מצב פיזי הנגרם עקב תאונה או מחלה, והן על מצב נפשי אשר יכול להיגרם גם בעקבות גורמים שונים כמו גיל מבוגר. כך או אחרת, על המצב הרפואי להיות קשה מספיק על מנת שיהיה ניתן להגדיר את המבוטח כמי שאיבד את כושר עבודתו. כמו כן, הדבר גם תלוי בסוג הביטוח והפוליסה שיש למבוטח מטעם מקום העבודה ובאופי הכיסוי שקיים לו. ישנם מקרים בהם העובד מבוטח גם על מקרים של אובדן כושר עבודה חלקי, ובהם אין התניה למצב רפואי שאינו מאפשר עבודה כלל, אלא די בקיומו של מצב רפואי שמגביל את יכולת העבודה, ולא מאפשר למבוטח להתפרנס באופן מלא כפי שעלה בידו קודם לכן.

 

הליך ביצוע התביעה לאובדן כושר עבודה מול חברת הביטוח

על מנת לצאת לפנסיה מוקדמת, יש לקבל את ההכרה מחברת הביטוח שאכן המבוטח סובל מאובדן כושר עבודה. על מנת לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד להכיר היטב את פרטי הפוליסה ולהבין את המשמעות הביטוחית שלהם. כמו כן, חשוב מאוד לשמור ולתעד כל מסמך רפואי כמו אבחון, מרשם, חוות דעת וקבלה על טיפול, על מנת להוכיח את קיומו של המצב הרפואי ולהסביר את טיבו. לרוב, חברות הביטוח יהיו מעוניינות לבחון הן את המבוטח והן את המסמכים שברשותו, על מנת להכריע האם הוא אכן זכאי לפיצויים בשל אובדן כושר עבודה. ברוב המקרים יצטרך המבוטח להסביר את הקשר בין מצבו הרפואי לבין הכיסוי שמוענק לו בפוליסה, ולהראות כיצד מצבו הרפואי אכן מונע ממנו להמשיך בעבודתו. בשלבים אלו, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה בתביעות ביטוח, אשר יוכל לחדד את תיק התביעה ולסייע ללקוח לקבל את מרב הפיצויים מחברת הביטוח.

 

ידיים וכסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה