נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חשיבות הליכי תמ"א 38 והתחדשות עירונית

פועלים באזור בנייה

מדינת ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם מבחינת כמות הטילים שמכוונים אליה.

בעזה יש אלפי טילים המכוונים אל ישראל, בלבנון יש מאות אלפי טילים המכוונים אל ערי ישראל ובסוריה יש טילים נוספים המכוונים נגד ישראל.

על רק איום הטילים העצום יש לציין כי יש חשיבות עצומה לשאלה האם הבתים במדינת ישראל ממוגנים נגד ירי טילים.

אם כן יש לציין כי בבתים רבים אין ממ"דים וכך הם חשופים לאיום הטילים.

כאן נכנסים לתמונה הפרויקטים של תמ"א 38 אשר נועדו לבנות ממ"דים בבתים וכך להגן על הדיירים.

TAMA38 הוא פרויקט של חידוש ובנייה חדשה של בתים וזאת מתוך מטרה להכין את הבתים לאיום הטילים ולא פחות חשוב מכך לאיום של רעידות אדמה.

כך נזכה להגנה מלאה מפני האיומים הנוראים הללו ונוכל לישון בשקט בלילה בידיעה שאנו גרים בבית ממוגן.

 

מה הבעיה עם פרויקטים של תמ"א 38?

הייתם מצפים כי עקב החשיבות העצומה של TAMA38 כל הארץ תתמלא בפרויקטים כאלו אך האמת היא שהמצב רחוק מכך, מדוע אתם בוודאי רוצים לדעת? אם כן קודם כל יש לציין כי בפריפריה לא משתלם לבנות פרויקטים של תמ"א 38 וזאת עקב העובדה כי הדירות שהקבלנים מקבלים לאחר הבנייה לא מחזירות את עלות הבנייה. עוד נקודה היא שהעיריות מערימות קשיים על פרויקטים של תמ"א 38 וזאת עקב העובדה כי הפרויקטים הללו מעמיסות עומס גדול על התשתיות של הערים כמו למשל חניה או צנרת ביוב וזה גורם לקשיים גדולים באותם עיריות וזאת עקב העובדה שלאחר הפרויקט האוכלוסייה גדלה באחוזים רבים לפני הפרויקט של תמ"א 38.

 

מהו פרויקט פינוי בינוי?

לצד פרויקטים של TAMA38 יש להזכיר סוג נוסף של פרויקטים וזהו פינוי בינוי. בפרויקט של פינוי בינוי לוקחים קבוצה של בניינים ישנים והורסים אותם עד היסוד. במקומם בונים בנייני מגורים גבוהים וגדולים. כמובן שפרויקט כזה יכול לקרות רק עם מרחיבים את התשתיות ליד השכונה של פינוי בינוי ויש להרחיב כבישים, לבנות עוד בתי ספר, מרכזי קניות, אזורי תעסוקה, צנרת ועוד. פרויקטים של פינוי בינוי הם הרבה יותר גדולים מאשר פרויקטים של תמ"א 38 וזהו משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת אם אתם עומדים לפני פרויקט כזה שיהיה בשכונה שלכם.

 

מה ההבדל בין יזם תמ"א 38 לקבלן של תמ"א 38?

כאשר אנו מדברים על פרויקטים של TAMA38 אנו צריכים לזכור כי יש את הקבלן שהוא זה שבונה את הפרויקט בפועל ויש את היזם שהוא זה שאחראי על קבלת האישורים של העיריות ושל וועדות התכנון והבנייה ולצד זאת הוא אחראי על קבלת האישורים מן הדיירים אשר נמצאים בבניין שעתיד להיבנות בשיטה של תמ"א 38 ויש להבין את ההבדל בין השניים.

 

שיפוץ מבנה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
בית למכירה
רכישת דירה יד שניה

החלטתם שאתם רוצים להתקדם? לא לגור יותר בדירה השכורה שלכם? התחלתם לראות דירות חדשות מקבלן אבל הבנתם שזה יקר

עוד תמא 38
העסקת עורך דין תמ"א 38

להחליט שרוצים לחדש את חזית הבניין ולחזק אותו זה משהו שקורה לרבים מאיתנו, שכן היום כולנו כבר מבינים שישראל