נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו סוגי אובדן כושר עבודה קיימים?

אובדן כושר עבודה חלקי

אובדן כושר עבודה הוא מצב מאתגר למדי שאזרחים רבים מתמודדים אתו. כמו כן, אובדן כושר עבודה עלול לפגוע במישורי חיים רבים, לרבות המישור החברתי, הבין אישי, הבריאותי וכן המישור הכלכלי. כפועל יוצא, וכניסיון להקל על המצב המאתגר, המדינה נותנת מענה באמצעות זכויות והטבות לאלו שמצויים במצב של אובדן כושר עבודה. חשוב להבהיר, אובדן כושר היא הגדרה אחת שמכילה בתוכה מספר סוגים וכן משמעויות שונות – בואו להכיר אותם.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם אינו יכול לבצע את עבודתו כפי שהוא עשה קודם, עקב פציעה, מחלה או מצב בריאותי אחר. כמו כן, כושר עבודה כולל את היכולת לבצע משימות פיזיות ומנטליות במקום העבודה. אובדן כושר עבודה יכול להגיע במספר תצורות, למשל אובדן כושר עבודה חלקי או מלא, זמני או קבוע. ההגדרות הללו יכולות להשפיע על כל מיני מצבים כגון כמות העבודה שניתן לבצע, גובה ההכנסה וכן על ההטבות והזכויות שניתנות כתוצאה מאובדן כושר העבודה.

 

מה הם סוגי אובדן כושר העבודה?

כאמור, אובדן כושר הוא מונח שמכיל בתוכו מצבים רבים והגדרות רבות. באופן כללי, ניתן לסווג אובדן כושר עבודה ל-4 סוגים לפי 2 גורמים עיקריים:

 

  • זמן

אובדן כושר עבודה ניתן כתלות במאפיינים של זמן, כך שאובדן כושר עבודה זמני ניתן למשך תקופה של שלושה חודשים ברוב המקרים, בעוד שאובדן כושר עבודה קבוע ניתן לצמיתות. למעשה, אובדן כושר עבודה זמני ניתן כאשר הפגיעה היא ברת שיפור וניתן יהיה לחזור לעבור, ואילו במצב של אובדן כושר עבודה קבוע לא ניתן יהיה לחזור לעבוד כבעבר.

 

  • היקף הפגיעה

היקף הפגיעה מהווה את הגורם השני שיקבע את סוג אובדן כושר העבודה. גורם זה מתייחס לאחוזי הפגיעה בהיבט של כמות העבודה שניתן לבצע ביחס למצב הקודם. בהתאם, אובדן כושר עבודה חלקי יהיה מצב בו לא ניתן לבצע חלק מסוים מכמות העבודה, בעוד שאובדן כושר עבודה מלא מתייחס למצב בו העובד לא יכול לעבוד כלל.

 

איך קובעים אובדן כושר עבודה?

ההליך אשר במסגרתו נקבע אובדן כושר עבודה למעשה תלוי בהליך שקודם לכך. הביטוח הלאומי הוא גוף שמולו מתנהל ההליך כך שאובדן כושר עבודה תלוי בקבלת אחוזי נכות עקב הפציעה. כמו כן, ניתן לקבל הטבות עקב אובדן כושר עבודה גם באמצעות ביטוח פרטי במידה ויש כזה ובמידה והוא כולל התייחסות למצב של אובדן כושר עבודה. בכל מקרה, כדאי להיוועץ בגורם מקצועי שיעזור לתכנן דרך פעולה כתלות במצב הספציפי אתו מתמודדים.

 

לסיכום – אל תאבדו תקווה

גם במידה ואיבדתם את כושר העבודה שלכם, באופן חלקי או מלא, זמני או קבוע, חשוב שתדעו שייתכן ואתם זכאים לסיוע כלכלי משמעותי. נאחל בריאות איתנה והצלחה בהמשך התהליך!

אובדן כושר עבודה חלקי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,

דפים מתורגמים
נוטריון מחירון

עשיתם מספר בירורים לגבי המסמך שאתם זקוקים לאישורו והבנתם שאתם צריכים לפנות לקבלת שירותיו של נוטריון מקצועי? אתם תוהים