נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו סעיף בוררות? למה הוא חשוב?

לוחץ ידיים

סעיף שמגדיר בוררות כברירת מחדל לכל מקרה של סכסוך עסקי יכול לחסוך זמן, הוצאות וטרחה. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של בוררות ולמה חשוב להכניס סעיף כזה לכל הסכם רלוונטי

עריכת חוזה בין צדדים אמורה למנוע מצבים של חילוקי דעות. עם זאת, כל חוזה עלול להיגמר בעוגמת נפש ובסכסוך עסקי. לכן, חשוב לנסח היטב את החוזה ולהעלות על הכתב כל הסכמה בעל פה. בנוסף, כיום ברור שצריך לציין גם סעיף בוררות מומלץ. סעיף מומלץ קובע שבוררות תהיה ברירת המחדל לכל מקרה של סכסוך סביב החוזה האמור. מבחינה משפטית, הדרך להכניס סעיף כזה היא לכתוב בחוזה שכל סכסוך או חילוקי דעות בין הצדדים יימסרו לבוררות במוסד הישראלי לבוררות עסקית. כמו כן, הסעיף מציין שבמוסד הישראלי לבוררות עסקית אף יתנהלו על פי כללי החוזה לפי החוק.

 

למה צריך סעיף ייעודי?

סעיף שקובע בוררות כברירת מחדל חשוב מאוד בכל סוגי החוזים. קודם כל, הוא מעניק יציבות וביטחון: כאשר הצדדים שחתומים על חוזה יודעים מלכתחילה מה הדרך לפתור מחלוקות שחלילה או יתגלו ביניהם בעתיד, הם ירגישו בטוחים יותר עם המהלך. במילים אחרות, עדיף להכניס את הסעיף הזה לחוזה כאשר הכול מתנהל על מי מנוחות, מאפשר לנסות לפתור כך סוגיות רלוונטיות אחרי שכבר מתעוררים הוויכוחים והמחלוקות.

שנית, סעיף ייעודי מאפשר לצדדים המעורבים לפתור את הסכסוך באמצעות בוררות כאלטרנטיבה לתהליך משפטי. בגלל שהתהליך המשפטי נוטה להיות יקר, ארוך, מסורבל ותובעני, עדיף לצדדים לפנות לבוררות. אז אם מכניסים לחוזה סעיף שקובע שבוררות היא ברירת המחדל לטיפול בסכסוך ובמחלוקת, חוסכים זמן והוצאות גם עכשיו וגם בעתיד.

 

מה היתרונות של בוררות?

סעיף בוררות חשוב כי הוא מאפשר לצדדים להתחייב לתהליך שמגלם בתוכו המון יתרונות עבורם. בלי קשר לשאלה מי אשם בסכסוך או מי יידרשו לשלם פיצויים, היתרון של בוררות בא לידי ביטוי בכך שהוא פועל לטובת כל הצדדים המעורבים. באמצעות בוררות, הצדדים שחתומים על חוזה יכולים לטפל במחלוקת שיש ביניהם באופן הכי יעיל, מהיר ומשתלם.

לשם השוואה, ניסיון לפתור מחלוקת בין כתלי בית המשפט לא מאפשר לבחור את השופט והוא גם לא רלוונטי אם רוצים לעצב את הליך ההתדיינות לפי רצון הצדדים. אבל עם בוררות אין בעיה כזו, כי המטרה היא להקצות לטובת פתרון הסוגייה איש מקצוע אובייקטיבי. כאשר מערבים איש מקצוע כזה שיש לו גם את הניסיון הקודם וגם את הרצון לפתור את המחלוקת, כל הצדדים מרוויחים.

 

לסיכום, סעיף בוררות חשוב בכל חוזה

כדאי להכניס סעיף בוררות לכל חוזה שנחתם בין צדדים שונים. באמצעות הסעיף הזה, הצדדים יודעים מה צפוי להם במקרה של מחלוקת או סכסוך. אם מגיעים לסכסוך, מפעילים את הסעיף כדי לנצל את יתרונות הבוררות.

פטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,

דפים מתורגמים
נוטריון מחירון

עשיתם מספר בירורים לגבי המסמך שאתם זקוקים לאישורו והבנתם שאתם צריכים לפנות לקבלת שירותיו של נוטריון מקצועי? אתם תוהים