נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שלושה כללים שחייבים להיות בהסעת ילדים

הסעת ילדים ראשית

כשהורים שולחים את ילדיהם למוסדות החינוך והגנים דרך הסעות מאורגנות, הם רוצים לדעת בוודאות שהם מעבירים את ילדיהם בידיים טובות ושהיקרים להם מכל יחזרו בריאים ושלמים הביתה. טרם עליית הילדים לרכב ההסעות, על ההורים להכיר את כללי הבטיחות של הסעות הילדים, ולוודא שהילדים מכירים אותם גם כן.

 

כלל הפתח – חגורות בטיחות

הכלל הראשון בהסעת ילדים אל מוסדות החינוך הוא חגירת חגורות בטיחות במהלך הנסיעה. כמו ברכבים פרטיים, גם בהסעות ילדים ותלמידים, על כל הנוסעים להיות חגורים במהלך זמן הנסיעה. בשנת 2006 חוקק חוק המטיל חובה מכל כלי רכב המשמש להסעת ילדים להתקין חגורות בטיחות בכל המושבים. מכיוון שמדובר בחוק כללי ולאו דווקא בהסעות מאורגנות, תפקידם של ההורים הוא לחנך את ילדיהם לחגור חגורות כבר מגיל קטן.

 

מספר הילדים בהסעה

הכלל השני מתייחס למספר הילדים שניתן להעלות לכל הסעה. מספר זה תלוי כמובן בקיבולת של רכב ההסעה, אך המספר המדויק כפוף למה שמופיע ברישיון הרכב המיועד. לכן, גם חל איסור להסיע שלושה תלמידים במושב אחד (המיועד לשניים), או לאפשר עמידה במהלך הנסיעה – הן מכיוון שזה מפר את הנחיית מספר הילדים ברכב, והן מכיוון שלא כל אחד יכול לשבת, לחגור, ובכך מתקיים סכנת נפילה.

 

מלווה מבוגר

הכלל השלישי שחייב להתקיים הוא שבכל הסעת תלמידים יהיה נוכח מלווה מבוגר – בין אם הם חלק מצוות הבית ספרי, הורים לילדים, או מתנדבים מטעם עמותות בטיחות בדרכים. תפקיד המלווים הוא להבטיח מימוש של כל כללי הבטיחות של הילדים בזמן הנסיעה, ובייחוד בזמן עלייתם וירידתם מהרכב מכיוון שמרבית הסכנה מצויה שם.

בעליית התלמיד להסעה, על המלווה לסייע לו לעלות לאוטובוס, לוודא שהוא מתיישב במושב, וחוגר חגורת בטיחות טרם המשך הנסיעה. בזמן הנסיעה, על המלווה לשים לב שהתלמידים שומרים על כללי הבטיחות, לא מוציאים ידיים או ראש מחוץ לחלונות, לא נשענים על דלתות, ונשארים לשבת עד לעצירה סופית של הרכב.

כמו כן, על המלווה לשים לב לנהיגה מסוכנת מצד הנהג (כמו אי ציות לחוקי התנועה, עצירות פתאומיות, שימוש בנייד, או כל דבר אחר אשר יכול לסכן את הנוסעים ואת הנוכחים בכביש) ולהתלונן בפניו ובפני חברת ההסעות.

בהגעת ההסעה ליעד, נדרש מהמלווה לרדת יחד עם התלמיד אל המדרכה, לחצות עימו את מעבר החצייה אם יש צורך, ולחזור להסעה. עם פיזור כל התלמידים, המלווה נדרש לוודא שלא נותרו ילדים רדומים בהסעה.

 

לצערנו, למרות שלושת הכללים וצעדים רבים נוספים שננקטו על מנת להימנע מתאונות וסכנות בזמן הסעות ילדים, אנו עדיין שומעים על מקרים בהם מעורבים תלמידים בתאונות דרכים. במידה ואתם או ילדיכם נתקלתם למצב כזה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות תלמידים לטיפול הולם בתביעה ולקבלת פיצוי המגיע לכם.

 

הסעת ילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,

דפים מתורגמים
נוטריון מחירון

עשיתם מספר בירורים לגבי המסמך שאתם זקוקים לאישורו והבנתם שאתם צריכים לפנות לקבלת שירותיו של נוטריון מקצועי? אתם תוהים