נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אפוסטיל לגיליונות ציונים ולתעודות אקדמיות

גיליונות תעודות אקדמיות

אחת הסיבות המרכזיות שמובילות אנשים רבים להגר ממולדתם או לעבור לזמן מוקצב למדינה אחרת היא לימודים. ישנם מוסדות אקדמיים ברחבי העולם שמושכים אליהם תלמידים מכל רחבי העולם וישנם תחומים שלא ניתן ללמוד בכל מקום בעולם ובשל כך, בוחרים סטודנטים להעביר את חייהם למדינה אחרת, לטובת הלימודים. במקרים כאלה עולה צורך באפוסטיל – אישור אמיתות עבור מסמכים מקומיים לשימוש בין לאומי. על כך במאמר שלפניכם.

 

מה זה אפוסטיל?

אפוסטיל היא המילה הצרפתית לאישור. החל מהחתימה על אמנת האג בשנת 1961, היא משמשת גם לכינוי של אישור בין לאומי לתעודות ולמסמכים רשמיים מקומיים. עד למועד החתימה על האמנה, תהליך אישור מסמך היה תהליך מפרך שדרש אישורים משורה של מוסדות למסמכים ועדיין לא דיברנו על תרגום תוכן המסמך. בעזרת אישור מטעם אפוסטיל משרד החוץ, ניתן לאשר אמיתות של מסמכים ציבוריים שהופקו ברשויות ומוסדות מדינה שונים.

מסמכים

מי צריך אפוסטיל?

אישור אפוסטיל דרוש לכל מי שמקיים מערכות יחסים בירוקרטיות עם רשויות של מדינה אחרת. כך למשל, מי שעומד בפני קבלת אזרחות זרה, נדרש להעביר לשם כך מסמכים וכך גם מי שעומד בפני רילוקיישן, בפני תהליך הגירה, לקראת קבלת מינוי או תואר במדינה אחרת, לקראת תהליך נישואין במדינה אחרת, במקרה של צורך בהוכחת זהות לשם קבלת ירושה ועבור מקרים רבים נוספים.

אחד המקרים הנפוצים ביותר הוא מקרה של סטודנט שמבקש ללמוד במוסד בינלאומי או במוסד במדינה אחרת ונדרש להגיש, בין השאר את מסמכיו, לטובת תהליך הקבלה.

 

למה ללמוד בחו"ל?

ישנו מגוון גדול של סיבות להעדיף לימודים בחו"ל על לימודים בארץ: עבור חלק מהסטודנטים מדובר על לימודים שאפשריים גם עם נתוני קבלה שאינם מספקים ללימודים בארץ, עבור סטודנטים אחרים מדובר על בחירה בלימודים בשפה זרה, כדי ללמוד אותה או כדי להעמיק את היכרותם עמה.

יש סטודנטים שבוחרים ללמוד במדינה אחרת כדי להעשיר גם את לימודיהם וגם את חייהם התרבותיים והחברתיים וכמובן, ישנם מקרים לא ספורים שבהם שמו של בית ספר מסוים עשה לו שם כמקום הטוב ביותר ולפעמים אפילו היחיד, ללמוד בו מקצועות מסוימים ברמות אקדמיות שונות.

 

בירוקרטיה – לפעמים נדרש אישור אפוסטיל

לא קל להחליט ללמוד בחוץ לגבולות המדינה, בשפה זרה, בסביבה לא מוכרת ובתרבות שונה אבל גם החלק הבירוקרטי של הרשמה ללימודים בחו"ל אינו בהכרח פשוט. בין השאר, נדרש להעביר תעודות מקצועיות ואקדמיות של לימודים קודמים.

משום שהמסמכים הללו הם בעברית, נדרש להם תרגום נוטריוני וגם אישור אפוסטיל שמאשר את חתימת הנוטריון על התרגום ועל האישור ומקצר תהליכי אישור רבים, גם בהגשת גיליונות ציונים ותעודות אקדמיות למוסדות אקדמיים בחו"ל, לשם קבלה.

 

לסיכום

האינטרנט הפך את העולם ל"קטן", אבל גם כשהעולם עוד היה "גדול", לימודי התמחות בחו"ל היו חלק משמעותי מקריירות אקדמיות. היום אפשר לוותר על חלק מהבירוקרטיה המתישה, בעזרת אפוסטיל משרד החוץ.

גיליונות תעודות אקדמיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,

דפים מתורגמים
נוטריון מחירון

עשיתם מספר בירורים לגבי המסמך שאתם זקוקים לאישורו והבנתם שאתם צריכים לפנות לקבלת שירותיו של נוטריון מקצועי? אתם תוהים