נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חמישה דברים שחשוב לדעת לפני שמגישים תביעה ייצוגית

חמישה דברים שחשוב לדעת לפני שמגישים תביעה ייצוגית

נחשפתם לעוול שנעשה לכם ולאחרים על בסיס אותו מוצר צריכה? סבורים שאתם זכאים לפיצוי וכך גם אחרים הצורכים את אותו שירות? יתכן והפתרון עבורכם הוא הגשת תביעה ייצוגית. בטרם תתארגנו כקבוצה, כנדרש בתביעה ייצוגית – קראו את המאמר שלפניכם, בו נביא לידיעתכם מספר נתונים חשובים אודות תביעות ייצוגיות, שיסייעו בידכם להחליט אם זהו מקרה מתאים או שעדיף לתבוע בדרך אחרת.

 

  • תובענה ייצוגית מהי?

לרוב הליך משפטי מתנהל בין אדם לחברו ביניהם נותר סכסוך משפטי. בתביעת ייצוגית לעומת זאת, מדובר בהליך משפטי קבוצתי נגד גוף רב כוח. מדוע נחוץ הליך שכזה? לעיתים הפגיעה בפרט היא פגיעה מזערית המסתכמת בסכומים אשר לא מצדיקים הגשת תביעה אישית. כקבוצה, לסכומים אלה משמעות אחרת וניתן לקבל פיצוי גבוה יותר אם מתאגדים יחד להליך משפטי לבקשה לאישור תובענה ייצוגית למידע על תביעות ייצוגיות.

 

  • זהות התובע הייצוגי

גם אם הוחלט להתאגד כקבוצה בעקבות תובע ייצוגי אחד, עליו להיות אדם המעורב בהליך ושיש הצדקה להגשת תביעה אישית מצדו ללא קשר לתביעה הייצוגית. אם קיימת הצדקה כזאת המכונה "עילת תביעה אישית" התובע הייצוגי רשאי לעמוד בראש הקבוצה ולהגיש תביעה ייצוגית בשמה.

 

  • סיכויי התביעה הייצוגית

ראשית, יש לוודא שסוג תביעה הייצוגית המבוקשת נמצאת ברשימת התביעה שניתן לאשר כייצוגיות בחוק תובענות ייצוגיות. בנוסף, יש לשכנע את בית המשפט כבר בתחילת הדרך כי קיים סיכוי של ממש שהתביעה תתקבל בסוף ההליך, כלומר שבאמת נעשה על ידי הנתבע מעשה המקים עילת תביעה.

 

  • ניהול ההליך בדרך הולמת ובתום לב

בתביעות ייצוגיות בוחן בית המשפט האם לתובע ולעורך הדין המייצג את הקבוצה זהות אינטרסים עם האינטרס של הקבוצה. מדובר בתביעות שיש בהן פוטנציאל לסכומי כסף גבוהים שיפסקו כפיצוי אם התביעה תוכח ובית המשפט מתייחס בכובד ראש לניהול הליך תקין ובהתאם לצרכים ולאינטרסים של כלל חברי הקבוצה.

 

  • תביעה ייצוגית היא הפתרון הטוב ביותר

מטרת העל בתובענות ייצוגיות הוא להגביל את כוחם של גופים גדולים כמו תאגידים או גופים ציבוריים אחרים משימוש בלתי הוגן בעוצמתם אל מול האזרח מן השורה. לכן, במקרים המובאים בפניו יבחן בית המשפט האם מדובר בקבוצה אשר כל אחד הכלול בה הוא בעל אינטרס אישי בתביעה וכי האינטרס שלו חופף ליתר חברי הקבוצה.

אם בית המשפט ימצא כי נכון לנהל את התביעה בדרכים אחרות, הוא יפנה את חברי הקבוצה להגיש תביעה בדרך אחרת. סעיף זה מעיד במיוחד על החשיבות להיוועצות בעורך דין המומחה בתביעות ייצוגיות, שכן ביכולתו להעריך נכוחה האם יש מקום להגיש תביעה ייצוגית או לא. ייעוץ נכון, יביא בחשבון מקרים דומים ואת הקריטריונים הנבחנים על ידי בית המשפט בבואו לאשר תביעות כאלה.

חמישה דברים שחשוב לדעת לפני שמגישים תביעה ייצוגית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,

דפים מתורגמים
נוטריון מחירון

עשיתם מספר בירורים לגבי המסמך שאתם זקוקים לאישורו והבנתם שאתם צריכים לפנות לקבלת שירותיו של נוטריון מקצועי? אתם תוהים