נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נהיגה בשכרות – האם ניתן לערער?

נהיגה בשכרות

עבירה של נהיגה בשכרות היא אחת העבירות החמורות של אי ציות לחוקי התעבורה, ולכן העונש עליה כולל שלילת רישיון לשנתיים ויותר והגשת כתב אישום. האם ניתן לערער על העונש – על כך במאמר הבא.

 

מה תעשו כאשר נחשדתם בנהיגה בשכרות?

צעירים רבים היוצאים לבילוי לא תמיד מודעים לכך שהם נוהגים עם רמת אלכוהול גבוהה ושיכולת השיפוט שלהם בנהיגה נפגעת. הם אינם מרגישים שהם שיכורים ובוחרים לנהוג בחזרה מהבילוי. הבעיה היא מה עושים כאשר המשטרה עוצרת את הנהגים לבדיקת שכרות. דבר ראשון חובה לשתף פעולה עם השוטר כדי לא להסתבך בעבירה של אי ציות לשוטר. שנית, לא חייבים להסכים לבדיקת נשיפון אך במידה ומסרבים השוטר יכול לבדוק אתכם באמצעות ינשוף שהוא בגדר חובה. בנוסף, יש ליצור קשר עם עורך דין לענייני תעבורה מכיוון שאם נמצאתם שיכורים תצטרכו עורך דין מיומן ומנוסה שיוציא אתכם מזה. למידע נוסף כנסו לאתר של עורך דין תעבורה יערית אוליאל.

 

כיצד עורך דין תעבורה יסייע לכם?

במידה ונמצאתם אשמים בנהיגה בשכרות עורך הדין יוכל לערער על ההחלטה כאשר בידיו כל הנתונים. הוא יכול למצוא כשלים בבדיקת הינשוף או בניהול שלה וראיות שיוכלו להפחית את העונש ל-3 חודשים של שלילת רישיון במקום לשנתיים. במידה והמשטרה מסתירה את הממצאים או הראיות סימן שיש איזה כשל במכשיר הינשוף. ייתכן והוא לא מתוחזק כראוי או אינו תקין.

מצב כזה יכול לסייע לזיכוי מלא כיוון שתוצאות הבדיקה אינן מהימנות. זאת אומרת שלעורך דין תעבורה יש תפקיד חשוב בבדיקת חומר הראיות והתנאים לבדיקה. למשל, האם השוטר ערך את הבדיקה על פי הוראות היצרן, האם תיעד ביומנו את מהלך הבדיקה, האם הוא בדק שהמספר על המכשיר חופף למספר המופיע בתעודה שמצורפת אליו, האם השוטר ווידא שהנבדק צם ולא עישן רבע שעה לפני הבדיקה וכיוצא בזה.

 

כיצד ניתן לערער על אישום של נהיגה בשכרות?

הערעור על נהיגה בשכרות נחלק לשניים, ערעור על הרשעה וערעור על העונש. הערעור על ההרשעה עוסק באמינות הבדיקה והטלת ספק בתוצאותיה. למשל, אדם שנמצא בבדיקת הינשוף עם רמת אלכוהול מעל למותר, יכול לעשות בדיקת דם שהיא הרבה יותר אמינה ולגלות שמידת האלכוהול בדם אינה מעל המותר. לעומת זאת, הערעור על העונש מטרתו להפחית את חומרת העונש.

עורך דין תעבורה מנוסה יעלה בפני בית המשפט טיעונים שיכולים בהחלט להקל על העונש ולשפר את המצב של הנהג הנאשם. למרבה הצער לא כל הנהגים פונים מייד לייעוץ של עורך דין תעבורה ולכן הם נתקלים בהאשמות ועונשים מיותרים שיכלו להיות הרבה יותר מקלים במידה והיו פונים בזמן. לסיכום, יש לקחת בחשבון שאישום על נהיגה בשכרות אינו סוף פסוק ויש מה לעשות בנידון.

נְהִיגָה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי