נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחיקת רישום פלילי: אופציה או לא?

מזנאיים

ביצעתם עבירה? מתנהלת נגדכם חקירה במשטרה? התבקשתם להגיש רישום פלילי ואתם רוצים שהוא ימחק? מחיקת רישום פלילי היא אכן אופציה! איך עושים זאת? 

משטרת ישראל מחויבת לנהל רישום ומעקב אחר כל תיק והרשעה שהתקיימו. לצורך כך עבור כל אדם אשר היה מעורב באירוע שהגיע למשטרה נפתח מרשם משטרתי ו\או מרשם פלילי, כתלות בהתקדמות ובתוכן התיק. שני הסוגים רלוונטיים במקרים מסוימים ויכולים להוות מכשול בקבלה או בראיון למקומות מסוימים אליהן יבחר בעל הרישום לפנות. בכל מקרה מומלץ להיוועץ במומחה כמו עורך דין פלילי בירושלים או בכל מקום אחר הסמוך לביתכם!

 

רישום פלילי

לאחר ביצוע עבירה והרשעה של מבצע העבירה נרשם לחובתו רישום פלילי במשטרה. הרישום מכיל מידע מפורט הן על העבירה והן על העונש שקיבל הנאשם. כבר לאחר פתיחת התיק לאחר ביצוע העבירה נפתח הרישום הפלילי גם אם התיק עוד אינו נסגר ונמצא בחקירה, כלומר כל עוד אדם נחקר על מעשה מסוים יש מולו רישום פלילי במשטרה והרישום ימחק לגמרי רק כאשר התיק ייסגר והנאשם יצא זכאי ולא אשם.

קיומו של רישום פלילי לעיתים מהווה בעיה ממשית לקבלה למקומות אשר בודקים זאת, בין היתר קבלת ויזה לארצות מסוימות, מעבר ועדות קבלה לישובים סגורים בארץ, הוצאת תעודת מקצוע בתחומים מסוימים ועוד. במרבית המקרים יתבקש המרואיין להגיש תעודת יושר שמשמעותה שהוא אינו מחזיק ברישום פלילי במשטרה ובמידה ואכן יש לו רישום הוא לא יוכל להתקבל למקום מבוקשו.

מחיקת רישום פלילי

למרבה המזל ניתן למחוק רישום פלילי! הרישום לא באמת נמחק והתיעוד שלו עדיין קיים, אך הוא מעין יורד למחתרת ורק מוסדות מסוימים, ביניהם משטרת ישראל, יכולים לראות את פרטי הרישום ולעיין בו. כך שאין סיבה שהרישום, לאחר מחיקתו, ימשיך להפריע לאדם במהלך התקין של חייו, למרות שהוא בפועל לא נמחק.

הסמכות היחידה למחיקת רישום פלילי ניתנת לנשיא המדינה ורק לו בלבד. כדי למחוק רישום פלילי מומלץ לשכור שירותי עורך דין. ההליך מתחיל בהגשת בקשה לחנינה לנשיא המדינה ובמידה והבקשה מתקבלת הרישום נמחק.

התיישנות רישום פלילי

על כל רישום פלילי יש חוק התיישנות, כך שבמעבר תקופת זמן מסוימת הרישום נמחק אוטומטית ללא בקשת חנינה או מעשה מיוחד, כלומר פג תוקפו של הרישום. אורך קיום הרישום הוא כתלות בעבירה, בהרשעה ובשאר הגורמים המתקשרים לרישום.

קיצור התיישנות רישום פלילי

בפנייה לנשיא המדינה ניתן לקבל מחיקה לגמרי של התיק, דחיית הבקשה או לחילופין קיצור זמן ההתיישנות כך שזמן מחיקת הרישום באופן אוטומטי יתקצר והרישום ימחק לא מיד אך גם לא לפי התוקף שהיה לו מראש.

מחיקת רישום פלילי וקיצור זמן התיישנות הן פעולות ריאליות שניתנות לבצע ברישום פלילי. כדי למחוק רישום יש צורך בהגשת בקשה לחנינה לנשיא המדינה, תהליך זה הוא מעט מסובך אך בהחלט אופציה אפשרית!

 

   ספר חוקים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי