נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חתימה על טופס בסיום החקירה

איש כותב

המטרה של חקירה משטרתית היא לחלץ מידע אודות חשודים אחרים להוציא הודאה או לגבש ראיות מספקות להגשת כתב אישום.

כפועל יוצא מכך, כל חתימה על טופס עלולה להיות לרועץ עבור הנחקר – אלא אם הוא מתייעץ עם עורך דין לפני שהוא מוסר אותה

חקירה משטרתית היא אירוע רגיש שמעורבים בו גורמים שונים. מבחינת האזרח הנורמטיבי, זימון לחקירה לצורך מתן עדות עשוי להיראות כמו תהליך סטנדרטי. אך בפועל, יש שורה ארוכה של שיטות חקירה שבהן המשטרה משתמשת על מנת להשיג את המטרות שלה. לכן הרבה נחקרים או חשודים עושים טעות ואף חותמים על מסמך שלא מייצג את האינטרסים שלהם.

באופן כללי, המטרה של כל חקירה משטרתית היא או להוציא מידע מחשוד לגבי חשודים אחרים, או להוציא ממנו הודאה או לגבש ראיות מספקות להגשת כתב אישום. לכן כל חתימה על טופס שלכאורה מסכם את החקירה עלול לשמש נגד החשוד, גם אם לא הייתה לו כוונה להודות או למסור את המידע שמופיע בו.

 

איך מונעים פגיעה באינטרסים האישיים?

החדשות הטובות הן שהחוק בישראל מאפשר לכל נחקר להגיע יחד עם עורך דין. כדאי כמובן שזה יהיה עו"ד פלילי אם אכן מדובר בדין הפלילי ובעבירות חמורות, אך זה יכול להיות כל עורך דין אחר בהתאם לסוג העבירה המדוברת.

התייעצות עם עורך דין מונעת פגיעה באינטרסים של החשודים כי היא מאפשרת להימנע מחתימה על מסמך ועל טופס שלא עולה בקנה אחד עם המידע שהוא מסר. יתרה על כך, יש אפשרות להתייעץ עם עורך דין גם בשביל לדעת האם בכלל לחתום על הטופס המעיד על סיומה של החקירה.

 

החשיבות של חתימה על טופס בסיום החקירה

הטופס שעליו חותם החשוד בסיום החקירה משמש את המשטרה ויכול לעמוד כנגדו גם בבית המשפט. בגלל שהחתימה במקרים כאלה ניתנת בנוכחות של שוטר, קשה לערער על עצם הרלוונטיות שלהם. הפתרון היחיד הוא לבדוק לעומק על מה בדיוק חתם החשוד, איך החוקר הוביל אותו לזה וכמה מתוך התהליך היה חוקי.

במילים אחרות, כדאי לחשוב היטב על כל מסמך שנדרשים לחתום עליו – גם במהלך חקירה משטרתית. אם יש דילמה או התלבטות, אפשר להתייעץ עם עורך דין פלילי שמכיר את התחום ובקיא בו.

 

הבדלים בין שיטות חקירה

החקירה יכולה להיות מבוססת על שיטות שונות ובמטרה להשיג מטרות שונות. אז כדי לשמור על האינטרסים האישיים, צריך לקרוא כל מילה בטופס שמוגש בסיום החקירה ולא להתבייש לשאול אם יש דברים לא ברורים.

כמו כן, אפשר לראות כבר בטופס שעליו חותמים בסיום החקירה את ההבדלים בין הטכניקות. גם פה, השקעה של עוד כמה דקות יכולה להיות משתלמת מאוד עבור החשוד ולהגן עליו מעונש חמור.

 

חתימה על מסמך
חתימה על מסמך
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי