נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זיהומים שנרכשו בבתי חולים: מניעת רשלנות רפואית בבקרת זיהומים

עו"ד רשלנות רפואית

במקרי חירום, האינסטינקט הנכון שלנו הוא להביא אדם חולה או פצוע אל בית החולים. עם זאת,  למרות שבבית החולים ניתן לקבל טיפולים מצילי חיים מסוגים שונים, מדובר גם במקום שבו מאוגדים יחדיו אנשים חולים מכל מיני סוגים. אנחנו מתאשפזים במקום שעשוי לעזור לנו להחלים מהמצב שבגללו הגענו אל בית החולים, אבל במקביל, עלולים להיחשף לזיהומים שונים, דווקא כאשר מצבנו הגופני פחות טוב מהרגיל. מניעת זיהומים היא אחת המשימות החשובות של משרד הבריאות והיא מצילה חיי אדם. איך עושים זאת בפועל? 

 

מה זה זיהום?

זיהום הוא תהליך שבו גורם זר ומזיק חודר לגוף. דוגמאות מוכרות של זיהומים כוללות, בין השאר, חיידקים, נגיפים, פטריות ועוד. בבתי חולים קיימים זיהומים כל הזמן משום שהוא משופע באנשים חולים ובדגימות של בדיקות. חשוב לזכור שהמאושפזים בבית החולים מגיעים אליו כאשר הם כבר במצב מוחלש בשל מחלה, מצב רפואי או התאוששות מהליך כירורגי.

במצב כזה, סכנת הזיהומים גדולה בהרבה משום שהמערכת החיסונית אינה פנויה או מסוגלת להתמודדות עם מחולל הזיהום. זיהומים המתרחשים בבית חולים הם אחת הסיבות המובילות להידרש לשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית.

 

סכנות העמידות לאנטיביוטיקה

זיהומים שנרכשים בבית החולים יכולים להיות פשוטים, ללא תופעות לוואי ובעלי טיפול פשוט ויעיל. אבל אלה לא כל המקרים ובהחלט ישנם מקרים בהם מצב של זיהום יכול להוביל למצב רפואי חמור, הארגת אשפוז, טיפולים ולצערנו, לעתים גם סבל וכאב לחולה. הזיהומים המסוכנים ביותר הם אלה שקיימים בסביבת בית החולים כבר זמן רב ופיתחו עמידות לטיפול אנטיביוטי. חיידקים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה דורשים טיפולים ארוכים וגם אלה אינם תמיד יעילים.

 

רשלנות רפואית של המוסד הרפואי

כ-5 אחוזים מבין המאושפזים בבתי חולים נפגעים מזיהומים נרכשים. מדי שנה מתים אלפי מאושפזים, כתוצאה מזיהומים נרכשים. התפיסה אומרת שמרבית מקרי הזיהומים ניתנים למניעה, כלומר ישנם מקרים בהם זיהום שנרכש בבית החולים וגרם לחולה נזק, נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

אם ישנו חשד של פגיעה בשל זיהום שנרכש בבית החולים, כדאי לגשת לשיחת ייעוץ עם עורך דין שמומחה בתחום רשלנות רפואית כדי להתייעץ איתו על דרך הפעולה הטובה ביותר עבורך. חשוב מאוד שלא לפנות אל המוסד הרפואי או אל עובדיו ולא לעשות צעדים עצמאיים מול אף גורם, כדי לא לצמצם את הסיכוי להגיש ולזכות בתביעה.

 

מה עושים כדי למנוע זיהומים?

נושא הזיהומים הנרכשים בבתי חולים הוא נושא קשה ואתגר בין לאומי של כל מערכות הבריאות. נושא העמידות לאנטיביוטיקה הוא בעיה קשה במיוחד בישראל. המרכז הארצי למניעת זיהומים ועמידות לאנטיביוטיקה, של משרד הבריאות קובע את המדיניות של הצוותים המקצועיים ומפעיל תוכניות ממוקדות שעוסקות במניעת התפשטות זיהומים.

התחומים בהם עוסק המרכז הארצי הם מניעה של זיהומים, הפחתת השימוש באנטיביוטיקה ובחינה, מעקב ושיפור מתמיד של תשתיות, של היגיינה ושל תהליכי עבודה במוסדות רפואיים.

עו"ד רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

עברתם ניתוח וכתוצאה מכך נגרם לכם נזק? אתם זכאים לקבלת פיצוי. כיצד ההליך מתבצע? כל הפרטים במאמר. תביעות רשלנות