נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך לנפגעי רשלנות רפואית

נפגעתם או חוויתם נזקי גוף כתוצאה מרשלנות רפואית? אלו יכולים להיות נזקי גוף חמורים וקלים כאחד. לא יודעים מה לעשות מכאן והאם באמת חוויתם רשלנות רפואת? המדריך הזה הוא בשבילכם.

 

רשלנות רפואית

רשלנות באופן כללי היא מקרה בו אדם מבצע פעולה מבלי זהירות מספקת או בלי תשומת לב מספקת וכתוצאה מכך גורם נזק לרכוש או לאדם אחר. רשלנות רפואית היא מקרה פרטי אך מאוד נפוץ של רשלנות אשר מתרחשת במהלך מתן טיפול רפואי או אבחון רפואי לדוגמא. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי על ידי כול איש צוות רפואי בין אם מדובר במגיש עזרה ראשונה לדוגמא או ברופא בבית חולים.

  1. רשלנות באבחון – אבחון אמנם לא בהכרח יהיה פולשני ויגרום נזק בזמן אמת שניתן לראות בעין, אך אבחון לקוי ושגוי יכול לגרום לפערים ולנזקים בהמשך לדוגמא במקרה בו לאחר אבחון שגוי ניתן מינון שגוי של תרופה.
  2. רשלנות בטיפול – טיפולים והליכים אשר מבוצעים פיזית במטופל כלשהוא יכולים לגרום לנזקים לאור רשלנות רפואית, לדוגמא מקרה של רשלנות רפואית במהלך ביצוע ניתוח כלשהוא.
  3. רשלנות במעקב – גם לאחר סיום טיפול והתחלת שיקום או החלמה, נדרש מהצוותים הרפואיים להמשיך להיות במעקב ולזהות מקרים בהם הליך ההחלמה לא מתקדם כראוי ובעצם נגרם נזק במהלכו.

 

יוצרים קשר עם איש מקצוע

לאחר שחוויתם רשלנות רפואית, או שאתם חושדים שהייתה זאת רשלנות רפואית שגרמה לנזק שנגרם לכם או שלא מנעה אותו לצורך העניין, חשוב מאוד ליצור קשר עם איש מקצוע ולקבל ממנו מידע אודות האפשרויות שיש לכם להמשך. בדומה לכול הליך משפטי או רפואי אחר שבו לא תרצו להתמודד איתו לבד לאור העובדה שאתם לא מקצוענים בתחום, זאת נכון גם למקרים של רשלנות רפואית.

 

אם נגרם נזק אולי זאת רשלנות

קשה מאוד לשפוט אנשי מקצוע העוסקים ברפואה גם לאור העובדה שאנחנו לא מקצוענים בתחום כמוהם ולרוב כלל לא מבינים מה הם אומרים או מדוע מחליטים לנהוג בצורה מסוימת, אך אם נגרם לכם נזק כתוצאה מכול מיני הליכים או אבחונים רפואיים שעשו לכם צוותים רפואיים, יכול להיות שלא היה ניתן למנוע את הנזק הזה, אך באותה מידה, גם יכול להיות שכן היה ניתן למנוע אותו ולכך, צריך להתייחס.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

חשוב מאוד שתכירו שאפשר לתבוע בגין רשלנות רפואית ואפילו הדבר נפוץ. לרשלנות רפואית בהחלט יש התייחסות בחוק וצוותים רפואיים אשר נהגו בכך יכולים לעמוד לדין בגין רשלנות רפואית שנהגו בה ולשלם פיצויים למטופל אשר ניזוק כתוצאה ממנה. תביעה בגין רשלנות רפואית היא איננה בגדר חובה אך כדאי לשקול לפנות להליך זה ועל זה כמובן, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

 

Medical, Care

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

עברתם ניתוח וכתוצאה מכך נגרם לכם נזק? אתם זכאים לקבלת פיצוי. כיצד ההליך מתבצע? כל הפרטים במאמר. תביעות רשלנות