נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גיליתם מקרה של רשלנות רפואית? כך תפעלו

עורך דין רשלנות רפואית

טיפולים רפואיים רבים שמתבצעים בצורה שוטפת, גורמים לנזקים בדרגות שונות למטופלים שעוברים אותם. במקרים בהם הנזק נגרם למרות שהצוות המטפל העניק את הטיפול הטוב ביותר, אפשר לתבוע חברת ביטוח או את ביטוח לאומי. הכנו מדריך קצר למקרים שבהם התגלה שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית

 

פגיעה רפואית או נפשית עקב רשלנות רפואית

מקרים בהם הצוות המטפל התרשל בעבודתו יכולים להתרחש בכל חלק של הטיפול הרפואי. אבחון לקוי של מצב רפואי, מתן טיפול לא הולם, רשלנות בעת מתן הטיפול ואפילו במקרים שבהם לא בוצע מעקב אחרי הטיפול כפי שנדרש. מקרים של רשלנות רפואית יכולים להוביל לנזקים נפשיים או רפואיים למטופלים.

במקרים אלה יש לפעול בצורה מסודרת בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. חשוב לדעת שלמקרים של רשלנות רפואית יש תקופת התיישנות. במידה ולא תפעלו בצורה נכונה ומהירה, אתם עלולים לעבור אותה ובכך לוותר על התביעה ועל כספי הפיצויים.

 

פעולות ראשוניות שיש לבצע לאחר המקרה

במידה וגיליתם שנפגעתם מרשלנות רפואית מכל סוג, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לפנות לעורך דין שיש לו התמחות בתחום. עו"ד רשלנות רפואית ישר יעקובי הוא עורך דין כזה, ואפשר לפנות אליו לקבלת ייעוץ משפטי. עורך הדין יעזור לכם לבנות את תיק התביעה וכן יעזור לכם להחליט האם להגיש את התביעה או שעדיף לוותר על כך.

במהלך הבנייה של התיק תידרשו להביא ראיות ומסמכים מסוגים שונים. כמו כן ייתכן מאוד שיהיה עליכם להגיע לפגישות רופא או לבדיקות רפואיות מסוגים שונים, במטרה להוכיח את הנזק שנגרם ומה היה מקורו.

 

הגשת תביעה אזרחית לשם קבלת פיצויים

לאחר שסיימתם לבנות את תיק התביעה, יש להגיש אותו לבית המשפט ולהתחיל את ההליך המשפטי. במהלך המשפט יהיה על התובע להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית, ושהיא זאת שגרמה לנזקים מהם הוא סובל. משפטים מסוג זה נגמרים בדרך כלל בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט ובתשלום פיצויים חלקי או מלא על ידי האחראי לרשלנות.

 

קבלת חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה

דבר נוסף שיש לעשות בכדי להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית הוא להשיג חוות דעת של רופא מומחה. חוות דעת זאת היא תנאי הכרחי לשם הגשת התביעה, ובנוסף לכך היא מהווה ראייה משמעותית מאוד במהלך המשפט עצמו. לכן חשוב לבחור בקפידה רבה את הרופא שיכתוב את חוות הדעת.

 

התמודדות עם רשלנות רפואית – סיכום

אם גיליתם שאתם או קרובים שלכם נפגעו מרשלנות רפואית מכל סוג, עליכם לנקוט במספר פעולות בכדי לשמור על הזכויות שלכם. ראשית יש לפנות לעורך דין שיש לו הבנה וניסיון בתחום. לאחר מכן יש לבנות את תיק התביעה, ובשלב הסופי יש להגיש תביעת נזיקין כנגד האחראים לרשלנות.

עורך דין רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

עברתם ניתוח וכתוצאה מכך נגרם לכם נזק? אתם זכאים לקבלת פיצוי. כיצד ההליך מתבצע? כל הפרטים במאמר. תביעות רשלנות