נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא הורות משותפת?

אנשי משפט

מבנה המשפחה השתנה בצורה דרמטית בעשורים האחרונים. עד לפני שלושים שנה הכרנו מבנה משפחה של אב, אם וילדים, כיום אנו רואים כי יש משפחות של אבות ואבות, משפחות של אימהות ואימהות, משפחות חד הוריות וגם משפחות של הורות משותפת.

אתם בוודאי תוהים מהי הורות משותפת? אם כן הורות משותפת היא כאשר שני אנשים ולא משנה אם זה גבר וגבר, אישה ואישה או גבר ואישה מחליטים להביא ילד לעולם ללא נישואין.

הם מסדירים את היחסים ביניהם ועל סמך היחסים הללו הם מגדלים את הילד יחדיו.

בהורות משותפת ההורים לא נושאים למן הרגע הראשון והדבר היחיד שהם עושים זה לגדל את הילד ביחד ועל פי העקרונות המשותפים להם ועל פי ההחלטות שלהם לפני ההורות.

 

מדוע יש צורך בחוזה בעת הורות משותפת

עליכם לדעת כי הורות משותפת היא מהלך משפטי לכל דבר ועניין. פעמים רבות בעת ההורות המשותפת נקלעים למחלוקות ולריבים ואז יש צורך לפתור זאת. הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות הורות משותפת היא לסכם הכול מראש. ברגע שתסכמו מראש את התנאים ואת העקרונות בהורות משותפת החיים שלכם יהיו הרבה ויתר פשוטים. לכן חתמו על חוזה וכך תגיעו אל עמק השווה עם חוזה אשר יסדיר באופן מלא כיצד ההתנהגות בין הצדדים צריכה להיות. את החוזה ניתן לערוך עם מגשרים או עם עורכי דין אשר ייצגו אתכם ויבטיחו כי הזכויות שלכם תישמרנה במלואן וזהו משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת.

 

מדוע לא כדאי להוריד חוזה סטנדרטי מהאינטרנט

אם אתם לא רוצים ללכת אל מרכז גירושין ארצי ולעשות שם הליך גישור אתם חייבים להבין שיש משמעות גדולה לשאלה על איזה חוזה אתם חותמים. הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות הוא להוריד חוזה גנרי מן האינטרנט ולחתום עליו. עליכם לדעת כי כל מקרה הוא לגופו ולכן לא כדאי להוריד חוזה מן האינטרנט. דבר הרבה יותר חכם יהיה לפנות אל עורך דין אשר ייצג אתכם וינסח את החוזה בצרוה הטובה ביותר. זכרו כי חוזה של הורות משותפת צריך לכלול הרבה מאוד נושאים ואי אפשר לזלזל בו אם אתם רוצים להבטיח חיים נוחים לאחר הלידה ולמנוע כמה שיותר ריבים עם הצד השני.

 

זכרו כי בסופו של יום אתם מגדלים ילד ביחד ולכן אין מקום לריבים בעת עריכת החוזה

לא צריך ללכת אל פרקטיקום בגישור בכדי להבין כי בהורות משותפת כמו בכל הורות הילד הוא מעל הכול. עליכם להבין כי בעת ניסוח החוזה יש לחשוב על הילד שלכם ולהבטיח כי הוא יגודל בצורה הנאותה ביותר שיש ועם כמה שפחות ריבים, זה יהיה בריא לו וזה יהיה בריא לכם ולצד השני אשר חתם על החוזה והיה שותף להורות המשותפת.

 

ידיים ולב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה