נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הקשר בין הוצאה לפועל לעורך דין משפחה

אתר עריכת דין

הוצאה לפועל היא זרוע של רשות האכיפה והגבייה וכשמה כן היא: מוציאה אל הפועל החלטות משפטיות ומנהליות כלפי חייבים, שלא שילמו את חובם. כשמבינים זאת, הרבה יותר קל להבין את הקשר שבין הוצאה לפועל לעורך דין משפחה – מצב שבו קיים תיק הוצאה לפועל בקרב אדם מסוים, בעקבות אי הסדרת התחייבותו למשפחתו, בדרך כלל כלפי תשלום המזונות.

מתי פותחים תיק תביעת מזונות?

על פי סעיף 11 לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), גביית דמי מזונות בהוצאה לפועל תתרחש רק אם וכאשר נצבר חוב לפרק זמן של שנתיים, שקדמו למועד פתיחת התיק. אם הגבייה אמורה להתרחש על למעלה משנתיים, יש לקבל לכך את אישור בית המשפט.

איך פותחים תיק מזונות?

הצד שאמור לקבל את המזונות מגיע לבית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני. שם הוא יציג הוכחות לכך שהמזונות לא שולמו לו ולכן הוא נאלץ לכלכל את הילדים לבד. במקרה כזה ההורה יקבל החלטה או פסק דין לגבי תשלום המזונות (קבוע או זמני) ויצטרך להחליט האם לגבות את המזונות שמגיעים לו דך המוסד לביטוח הלאומי, או דרך לשכת ההוצאה לפועל. רוב האנשים בוחרים באופציה השנייה.

מה קורה לאחר מכן?

לשכת ההוצאה לפועל שבה התיק נפתח, תנהל אותו לפי כמה תנאים. הראשון הוא שעיקול מזונות גובר על כל עיקול נוסף, כך שכל סכום שיתקבל יועבר לכיסוי המזונות ורק אם יישאר סכום עודף, הוא יחולק בין יתר התיקים הקיימים. בנוסף, המשכורת של החייב תעוקל. זאת להבדיל מתיקי הוצל"פ אחרים שבהם לא תהיה פגיעה במשכורת.

מתי צריך עורך דין משפחה?

החייבים במזונות יוכלו להסתייע בעו"ד מהרגע הראשון. באמצעותו הם יוכלו להגן על עצמם, לצמצם, לדחות ואף להימנע מתשלומים במצבים מסוימים. הליך של פשיטת רגל למשל, מקשה משמעותית על תשלום דמי המזונות. בנוסף, עורך הדין יוכל לעזור כאשר החוב לא כוסה וכעת הוצאה לפועל הוציאה לחייב צו מאסר ל-21 ימים.

האם אפשר לערער?

כל הורה שנפתח כנגדו תיק מזונות יוכל להיעזר בעורך דין משפחה כדי לערער על החלטות שניתנו בלשכת הוצאה לפועל וגם כדי למצות את זכויותיו ולפעול להגנתו הבסיסית.

כך תבחרו עורך דין מומלץ

תיקי משפחה הם תיקים רגישים מאוד ולכן עורך הדין חייב להיות קודם כל אנושי, אמפתי ומכיל. אם הוא מטפל בחייב, הוא יוכל לעזור לו להשתקם ולסגור את החוב עם כמה שפחות סנקציות מצד הוצאה לפועל. אם עורך הדין מטפל בהורה שאמור לקבל את תשלומי המזונות, הוא חייב להכיר את כל ההליכים, התנאים והמגבלות שעומדים לרשותו כדי לתבוע את החייב. בשני המקרים, חשוב שתהיה כימיה עם עורך הדין ושהוא ישמש כגורם מקצועי שאפשר להרגיש עמו בנוח.

משפטי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
אנשי משפט
מה היא הורות משותפת?

מבנה המשפחה השתנה בצורה דרמטית בעשורים האחרונים. עד לפני שלושים שנה הכרנו מבנה משפחה של אב, אם וילדים, כיום