נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הסכם לחיים משותפים – מה כולל ומהי חשיבותו?

משפחה

איחוד של שני בתים תחת קורת גג אחת, הוא לא רק הרגע של החתונה או תהליך האירוסין כולו.

זו היא משימה שמתחילה בשלבים הראשונים של מערכת היחסים ומתקדמת ביחד איתכם לאורך כל שלבי הדרך.

ואכן, אנחנו רואים יותר ויותר זוגות שמוכנים לוותר על אירועי חתונה מסורתיים ובמקומם לבחור להשקיע את כל המאמצים בביסוס מערכות היחסים שלהם לטווח ארוך, על פי הסכם לחיים משותפים.

זה הוא במידה מסוימת התחליף הכי נגיש ונוח להסכם נישואין שקיים כיום בישראל, ולכן הוא יכול לעגן כמעט את כל תחומי החיים בהם אתם רוצים לגעת ולאפשר לכם לשמור על גבולות הגזרה בדיוק כפי שמתאים למשפחה שלכם.

 

מה ניתן לכלול בתוך הסכם חיים משותפים?

החתימה על הסכם חיים משותפים יכולה לעגן בטוחה מגוון רחב מאוד של אירועי חיים בתחומי חיים שונים. בין היתר, רוב הישראלים בוחרים להתייחס נושאים כמו:

  1. חלוקת אחריות על הילדים – הן במקרה של פרידה והן במהלך החיים המשותפים, הילדים המשותפים הם הנכס הכי יקר שיש לכם. ולכן אתם רוצים להיות בטוחים מכל וכול שיש לכם רשתות הגנה לטיפול בילדים לכל צורך שהוא. חלוקת האחריות בין ההורים היא החלטה חשובה במיוחד, שיכולה לשמור על חיי משפחה תקינים לאורך זמן.
  2. הסכמי ממון וחלוקת רכוש – עוד לפני שאתם מכינים את המשפחה המשותפת שלכם, תרצו לעשות את הכל בכדי לאפשר לעצמכם להתחיל מבחינה כלכלית חיים משותפים. חשוב להסתכל על הסכם הממון בצורה שמכבדת את מערכת היחסים שלכם, אך מכירה גם בנכסים איתם נכנסתם על מערכת היחסים הזו. למידה נוסף, פנו לאתר Save A Date.
  3. צבירת רכוש משותף –  במידה ויש לכם רכוש משותף, שנצבר במהלך החיים המשותפים שלכם ההסכם יכול לארגן את ההחלטות שלכם בנוגע לחלוקת הנכסים המשותפים, במקרה ואתם מחליטים להיפרד או במקרה ואחד מבני הזוג הולך לעולמו.
  4. הסכמים למקרה פרידה –  כמובן שאלו הסכמים שיכולים לכסות גם נושאים של פרידה וגירושין, כך שהם מחליפים את הסכמי הממון הקלאסיים שכולנו מכירים.

 

החלטות שמתאימות לאורח החיים שלכם

הסכם חיים משותפים, הוא במידה בלתי מבוטלת הסכם שמשקף את האמונות שלכם ואת הרצונות שלכם לכל תקופת מערכת היחסים. כך שחשוב להשקיע זמן ומחשבה וכל הנקודות החשובות ביותר לכם ולבני הזוג שלכם, עוד לפני מעמד החתימה.

הילדים תדאגו תמיד שהילדים יעמדו בראש סדר העדיפויות שלכם ויקבלו את כל מה שהם צריכים לחיים מאושרים.
הממון והרכוש  ממון ורכוש שאיתם הגעתם אל הנישואים, יקבלו הגדרה משפטית ויאפשרו לכם לבנות את הבית המשותף שלכם.
הרכוש המשותף רכוש משותף יקבל מעמד משפטי שתקף לכל תקופת מערכת היחסים, ויאפשר לכם לפרק את מערכת היחסים בתוך מינימום מריבות כלכליות.
הפרידה  במידה ואתם מעוניינים להיפרד, הסכם חיים משותפים עוזר לכם להתמודד גם עם האירוע הזה.

 

חתימה על מסמך

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
אנשי משפט
מה היא הורות משותפת?

מבנה המשפחה השתנה בצורה דרמטית בעשורים האחרונים. עד לפני שלושים שנה הכרנו מבנה משפחה של אב, אם וילדים, כיום