נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החשיבות של הסכם ממון לפני נישואין

חוק

אם בעבר הסכם ממון נחתם רק בעבור בעלי כיסים עמוקים, כיום מדובר בהסכם סטנדרטי עליו צריך לחתום כל זוג. מדוע? להלן הפרטים לגבי אחד ההסכמים החשובים ביותר עליו תחתמו בחייכם.

 

מדוע חשוב לחתום על הסכם ממון לפני נישואין?

הסכם ממון לפני נישואין נחשב בעבר לטאבו אשר כמעט ולא היה מדובר, אלא אם כן מדובר בזוגות בעלי כיס עמוק אשר חויבו לשמור על נכסיהם הפיננסים לפניה נישואין, וזאת בכדי להימנע ממאבק מר במידה ויוחלט להתגרש. רק לאחרונה אחד האנשים העשירים בעולם והבעלים של חברת אמזון ג'ף בזוס חתם על הסכם בשווי מילוני דולרים למי אשר הייתה רעייתו במשך 24 שנים, במסגרתו העניק לה סכום עתק אשר נאמד במיליוני דולרים אשר הפכו אותה לאישה השנייה העשירה בעולם. הסיבה לסכום העתק נבעה מתוך אי חתימה על הסכם ממון, אולם המקרה החריג הזה איננו יוצא מן הכלל רק בעבור אנשים עשירים, אלא גם בעבור אנשים מן השורה. למעשה, בעת הליך פרידה וגירושין אחד הנושאים היותר שנויים במחלוקת אשר נגרר בין כתלי בית המשפט למשך שנים רבות, כחלק ממאבק משפטי מתיש ויקר במיוחד. משום כך, הסכם ממון נחשב כיום לחשוב ומהותי בעבור כל זוג אשר עתיד להתחתן, בכדי להימנע חלילה במקרה ויוחלט להיפרד ממאבק אשר עתיד להותיר את שני הצדדים מדממים וחבולים לא רק מבחינה נפשית, אלא גם כספית.

 

חתימה על הסכם ממון לפני נישואין – רגע לפני, מה חשוב לדעת?

כאמור, הסכם ממון הוא הסכם מחייב אשר במסגרתו מחליטים על חלוקת הרכוש באם אכן ייפרדו, כאשר מדובר ברכוש ובפיננסים אשר נצברו לפני תחילת הנישואין. עם זאת, ישנם מקרים בהם יסכימו בני הזוג על חלוקה של הרכוש המשותף אשר נצבר בתקופת הנישואין, אולם מדובר כאמור בהסכם אינדיווידואלי אשר מבוסס בראש ובראשונה על ההון הראשוני של כל אחד מבני הזוג. את ההסכם חשוב לבצע באמצעות ליווי של עורך דין המוסמך לנושא, וזאת בכדי לקבל ליווי וייעוץ משפטי לכל אורך התהליך, כמו גם במידה ואחד מבני הזוג עשוי להיפגע כתוצאה מהרצון לחתום על הסכם. מדובר בנושא רגיש אשר צריך להיות מטופל באופן אנושי אך עם זאת גם מקצועי, ולכן חשוב לקבל ליווי של עורך דין אשר יהווה לא רק גורם משפטי אלא גם מגשר ומטווח בין הצדדים. עורכת דין אשר זוכה למחמאות בשל עבודתה הינה עורכת הדין דגנית אלישיב אשר מתמחה בליווי של זוגות לצורך חתימה על הסכם ממון לפני נישואין, מזה שנים רבות. באמצעות עו"ד אלישיב תוכלו להיות בטוחים כי ההסכם ייחתם ע"פ האינטרסים המשותפים ובאופן אשר ישמור על האינטרסים הכלכלים של כל אחד מן הצדדים. לתיאום פגישת ייעוץ, חייגו 050-7583555.

הסכם כתוב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
אנשי משפט
מה היא הורות משותפת?

מבנה המשפחה השתנה בצורה דרמטית בעשורים האחרונים. עד לפני שלושים שנה הכרנו מבנה משפחה של אב, אם וילדים, כיום