נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

8 דברים שכדאי להיזהר מהם כדי לא להגיע לפשיטת רגל

8 דברים שכדאי להיזהר מהם כדי לא להגיע לפשיטת רגל

בין אם אתם מכירים את ההליך כפשיטת רגל ובין אם כחדלות פירעון ושיקום כלכלי, אתם בוודאי תעדיפו להימנע מלהגיע למצב הזה. הגעה למצב בו אתם צריכים לעבור את ההליכים הללו, משמעה שמצבכם הכלכלי בשפל. הנה 8 דברים שכדאי להיזהר מהם כדי לא להגיע לפשיטת רגל

 

  • אי תשלום לנושה

נושה מוגדר כאדם שמישהו מסוים חייב לו כסף או רכוש. חייב מוגדר כאדם שנקבע שעליו לשלם, בדרך כזו או אחרת, לנושה מסוים. אם אתם מוגדרים כחייבים על ידי בית המשפט, או אם אתם יודעים שאתם צריכים לשלם חוב, עשו זאת אם הדבר אפשרי, כדי להימנע מפשיטת רגל. למידע נוסף לחצו כאן

 

  • איזון הכנסות אל מול הוצאות

התנהלות כלכלית שגויה כחלק משגרת החיים היא אחת הסיבות בגינן נכסים אנשים רבים למצב של פשיטת רגל/חדלות פירעון. לכן, חשוב להתנהל בצורה כלכלית נכונה באופן שגרתי ולדאוג לאיזון של ההכנסות שלכם אל מול ההוצאות שלכם.

 

  • עם מי אתם עושים עסקים?

רוב האזרחים בישראל עובדים כשכירים ושומרים על מספר מסוים של מקורות הכנסה. אם אתם מבצעים עסקים עם מגוון אנשים שונים לעומת זאת, או שאולי זאת דווקא הפעם הראשונה שאתם נענים להצעה עסקית, כדאי שתבצעו בדיקת רקע על האנשים שאתם עושים איתם עסקים. נפילה להונאות או לתשלומים מפוקפקים יכולה להוביל אתכם לכניסה לחובות.

 

  • ריביות גבוהות

ישראלים רבים נופלים קורבן לריביות גבוהות במיוחד. בין אם מדובר על הלוואה שאתם לוקחים למטרה כלשהי, או על משכנתא לצורך רכישת דירה, ריבית גבוהה תגרום לכם לשלם הרבה יותר כסף ממה שאתם צריכים. שימו לב שאתם לא לוקחים הלוואות כאלו ואחרות שלא תוכלו להחזיר עקב ריבית גבוהה במיוחד.

 

  • הוצאות שאינן הכרחיות

המצב הכלכלי שלכם לא משהו? אל תבצעו הוצאות כספיות שאינן הכרחיות. הוצאות כספיות מיותרות לא מובילות רק לחרטה ולתסכול בסופו של דבר, אלא גם להיווצרות של חובות בצורה איטית.

 

  • הסתבכות כלכלית עם רשויות ממשלתיות

אם אתם צריכים לבצע תשלום מסוים לרשות ממשלתית כלשהי, עשו זאת כמה שיותר מהר. השארת התשלום לזמן אחר יכולה ליצור אצלכם חוב, שעשוי לתפוח או להיערם יחד עם חובות אחרים.

 

  • עונש כספי

המדינה יכולה להטיל עליכם עונשים כספיים, דרך קנסות של המשטרה או של פקחים עירוניים וגם דרך בית המשפט. הימנעו מביצוע עבירות באופן כללי, ושלמו ענישה כספית ללא דיחוי.

 

  • איחור בתשלומים

יש לכם הוצאות קבועות? תשלומים מסוימים שאתם צריכים לבצע? תשלום במועד מאוחר, שיכול להתפרש על ידכם בתמימות כאיחור, יכול להתפרש בסבירות גבוהה אצל הצד השני כחוב. חובות גבוהים יובילו לחדלות פירעון ופשיטת רגל.

8 דברים שכדאי להיזהר מהם כדי לא להגיע לפשיטת רגל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פשיטת רגל
גלגל הצלה
פשיטת רגל של אדם פרטי

בעוד שחלקנו עשויים להחזיק בסטיגמה שלילית על פשיטת רגל, חובה להבין כי מדובר בהליך משפטי לגיטימי. פשיטת רגל של

מחיקת חובות

קבלת הפטר מההוצאה לפועל, הינו תהליך חדש יחסית שהחל בישראל רק בשנת 2013 ומטרתו להבריא את החיים הפיננסים של