נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התדרדרות במצב הכלכלי עקב מאסר – מה ניתן לעשות?

איש מרוקן כיסים

אסירים נאלצים להתמודד עם קשיים רבים במהלך שהותם במאסר, מנטליים וסביבתיים כאחד. במהלך המאסר האסיר מושבת ומשתכר, אם בכלל, בסכומים נמוכים מאשר אדם חופשי שעובד ומתפרנס. המצב הוא מדרון חלקלק למצב כלכלי ירוד, מאחר והוא עלול להוביל להתרסקות כלכלית שתלווה את האסיר גם לאחר שחרורו מהכלא.

ישנם לא מעט בעלי מקצוע שמלווים אסירים במהלך השיקום שלהם, מוודאים את השתפרותם המגמתית ביחס לעבירה שביצעו וכן גם מבצעים בקרה על שיקומו הכלכלי של האסיר. לפניכם מידע על מה שניתן לעשות כאשר יש התדרדרות במצב הכלכלי עקב מאסר.

 

זכאותו הכלכלית של אסיר משוחרר

בחודשיים הראשונים מהשחרור, האסיר המשוחרר זכאי להבטחת הכנסה בתנאי הזכאות של ביטוח לאומי. כמו כן, אסיר שנמצא בטיפול באותה התקופה יהיה זכאי גם לסיוע כלכלי חלקי מטעם משרד השיכון לטובת שכר דירה. למרות הסיוע שניתן, אסירים רבים משתחררים עם חובות ומתחילים את הפרק החדש בחייהם כשהם במינוס משמעותי בבנק.

רשויות החוק לא מתגייסות לשם צמצום הפער, כך שהן עומדות על גביית החוב במלואו והאסיר המשוחרר נכנס למעין לופ כלכלי שקשה מאוד לצאת ממנו.

 

תוכנית שיקום כלכלי לאסיר המשוחרר

אסירים משוחררים זכאים לתוכנית שיקום כלכלי, הכוללת ליווי צימוד של עובד סוציאלי ופסיכולוג בהיבט הנפשי, ומתאם תעסוקה שמהווה גורם מתווך בינו לבין מקום העבודה אליו הוא יועד לאחר שחרורו מהכלא, בהיבט התעסוקתי. מטרת הצוות שהוכן עבורו היא לסייע לו ברגעי משבר וקריסה.

הם אלו שמסייעים לו בקיום חיים יציבים ושקטים, הרחק מפשע ומעבירות שהוא עשוי לבצע גם לאחר שחרורו, רק כדי שלא יחזור שוב לכלא. המודל הזה נפוץ במדינות מערביות נוספת, אולם מחקרים שנעשו כאן בישראל הרימו דגל אדום באומרם שהתוכנית איננה מתוקצבת מספיק, דבר שעלול לפגוע בטיב תוכנית השיקום וביכולת לגייס אנשים לטובת המשימה.

 

סיוע של עורך דין לשם "מחיקת חובות"

כאמור, תוכנית השיקום הכלכלית המוצעת לאסיר משוחרר מטעם המדינה היא לא תמיד מספקת. מערכת החוק היא מערכת מסועפת ורווית חוקים ותקנות, ועל כן מומלץ להיעזר בגורם מומחה בעל ידע מקצועי בתחום, אשר יסייע בפתרון בעיית החובות. הגורם המקצועי האולטימטיבי להיעזר בו הוא עו"ד פשיטת רגל.

שכירת שירותיו של עורך דין שכזה מבטיחה תהליך של פירעון חובות, שיקום כלכלי וחזרה מכובדת לחיים האזרחיים שבחוץ. עורך הדין בונה תוכנית הבראה עבור האסיר המשוחרר ומלווה אותו ואת משפחתו לאורך כל התקופה הראשונית.

 

פועלו של עורך דין פשיטת רגל

כחלק מתוכנית השיקום הכלכלי, עורך הדין מכנס את כלל נכסיו הנותרים של האסיר המשוחרר ומנהל משא ומתן עם הנושים. בסופו ייקבע החזר חודשי מסוים, בהתאם ליכולת הכלכלית של האסיר, אשר ישולם לנושים ויצמצם את חובות האסיר.

איש מרוקן כיסים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פשיטת רגל
גלגל הצלה
פשיטת רגל של אדם פרטי

בעוד שחלקנו עשויים להחזיק בסטיגמה שלילית על פשיטת רגל, חובה להבין כי מדובר בהליך משפטי לגיטימי. פשיטת רגל של

מחיקת חובות

קבלת הפטר מההוצאה לפועל, הינו תהליך חדש יחסית שהחל בישראל רק בשנת 2013 ומטרתו להבריא את החיים הפיננסים של