נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שחשוב לדעת על ביטול עיקולים באמצעות עו"ד

pexels-alexander-mils-2068975 (1)

אחת הדרכים בהן לשכת ההוצאה לפועל מתנהלת מול בעלי חובות היא באמצעות עיקולים, כלומר החרמה של נכסים מסוגים שונים. מדובר בצעד דרסטי שמקשה מאוד על חייו של החייב, ולכן כדאי לדעת כיצד לפעול לביטול עיקולים. בכתבה הבאה נציג כל מה שחשוב לדעת על ביטול עיקולים בעזרת עורך דין.

 

לפני שמבטלים, מהם עיקולים?

עיקול כאמור הוא החרמה של נכסים מסוגים שונים, פיזיים וכספיים, אשר שייכים לבעל החוב. מטרת העיקול היא למנוע הברחה, העברה או הריסה של ערך הנכסים, זאת מכיוון שכך החייב מצטייר כאדם חסר אמצעים לפרוע את חובו. נוסף על כך העיקולים פועלים כאמצעי לחץ אשר מזרז את בעל החוב להתקדם בהליך המשפטי ולפרוע את חובו במהרה, כאשר אל העיקולים החומריים מצטרפים הגבלות אפשריות נוספות כגון החזקת רישיון נהיגה או צו עיכוב יציאה מהארץ. יש לציין שכמעט כל נכס פיננסי ניתן לעיקול, אך כן קיימת חובת שמירה על חייו התקינים של בעל החוב לאורך ההליכים המשפטיים. לכן עיקול על חשבון העובר ושב למשל הוא עיקול פחות נפוץ שנעשה רק במקרים מסוימים. חשוב להדגיש שבקשה לעיקול ובקשה לביטול עיקולים מנגד הם צעדים משפטיים לכל דבר, ולכן הכרחי שבעל החוב ייעזר בעורך דין מתאים בבואו לנהל את ענייניו מול הוצאה לפועל. עורך דין מתאים יהיה בעל התמחות בדיני חובות ובהוצאה לפועל, כפי שאפשר למצוא למשל באתר https://mkadv.co.il/.

 

איך מבטלים עיקולים?

ביטול עיקולים נעשה באמצעות הגשת בקשה לביטול עיקולים, אשר מופנית לרשם ההוצאה לפועל. בקשה זאת תנוסח במכתב רשמי בליווי נימוקים מתאימים לסיבה לביטול העיקולים. בנוסף, יש לצרף לבקשה זאת את כל המסמכים הרלוונטיים לגופו של עניין, אשר מבהירים את יכולותיו הכלכליות של החייב. כך למשל, בעת בקשה לביטול עיקול על משכורת רצוי לצרף את פרטי המעסיק וכן את חוזה השכר, או כל פרט אחר שעשוי לסייע.

כדאי מאוד להגיש במקביל לבקשה גם בקשה לצו תשלומים לחייב. בקשה זאת למעשה מבקשת להסדיר את תשלומי החוב ולעגן את התנאים להם. היא מהווה מעין "הוכחה" לכך שבעל החוב הוא אדם רציני אשר נחוש לסגור את חובותיו, ולכן היא עשויה להיות אמצעי שכנוע אל מול הרשויות בבואם לבחון את המשך העיקולים.

 

לא מבטלים בלי עורך דין

עורך דין לענייני הוצאה לפועל הוא מצרך חשוב מאוד בכל צעד שעושים אל מול הלשכה. מדובר ברשות בעלת בירוקרטיה ענפה אשר מצריכה הבנה מעמיקה בתחום, שלא לכל אדם יש. עורך דין מנוסה בתחום יודע את פרטי החוק וכן מהם הנימוקים והניסוחים המתאימים לכך שהבקשה אכן תתקבל. לכן על אף שהדבר אפשרי גם באופן עצמאי, כדאי לפעול לביטול עיקולים רק עם עורך דין בעל ההתמחות המתאימה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פשיטת רגל
גלגל הצלה
פשיטת רגל של אדם פרטי

בעוד שחלקנו עשויים להחזיק בסטיגמה שלילית על פשיטת רגל, חובה להבין כי מדובר בהליך משפטי לגיטימי. פשיטת רגל של

מחיקת חובות

קבלת הפטר מההוצאה לפועל, הינו תהליך חדש יחסית שהחל בישראל רק בשנת 2013 ומטרתו להבריא את החיים הפיננסים של