נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה תפקידו של עו"ד חדלות פירעון?

הדפסה פשיטת רגל

מערכת המשפט בישראל מתעסקת במגוון תחומים ונושאים, ביניהם גם מצבים בהם אדם צבר חובות אותם הוא אינו יכול להחזיר, כאשר היא מעמידה לרשותו מספר אמצעים משפטיים שמטרתם להביא לשיקומו הכלכלי של החייב. בין תהליכים אלו נמצא תהליך חדלות פירעון, תהליך אותו חשוב ומומלץ לעבור עם עו"ד מקצועי

 

צבירת חובות במציאות הכלכלית של ימינו

המציאות הכלכלית של ימינו – מאתגרת מצד אחד ומעודדת תרבות צריכה שאינה יודעת שובע מצד שני, גורמת לאנשים רבים שלא להתנהל בצורה מושכלת וחכמה ולצבור עם הזמן חובות שהולכים ותופחים, פעמים אפילו שלא באשמתם הבלעדית. כך או כך, מצב של חובות מצטברים שאין ביכולתנו להחזיר אותם הוא מצב כלכלי מעיק, אשר מלבד התוצאות המשפטיות הנלוות אליו, הוא אף משפיע על בריאותנו – פיזית ונפשית כאחת.

 

מהי חדלות פירעון?

מצב מייאש זה של חובות עלול להכניס את האדם החייב לסחרור כלכלי, הנראה כדרך ללא מוצא. מציאות כזו פוגעת למעשה בקשת רחבה של אנשים – החייב עצמו ומשפחתו והנושים השונים שלא יקבלו את כספם. מתוך הבנת מציאות מורכבת זו, החליט בית המשפט להעמיד לרשות החייבים כמה אמצעים משפטיים, אשר יאפשרו לחייב להשתקם מבחינה כלכלית. אחד מאמצעים אלו הוא תהליך חדלות פירעון.

תהליך חדלות פירעון, המוכר גם בשמו כתהליך פשיטת רגל, הוא למעשה תהליך משפטי, אותו חשוב ואף מומלץ לעבור עם עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שמטרתו כאמור, לאפשר לחייב להשתקם כלכלית. על אך שנראה כי מדובר בתהליך של התחמקות מתשלום מלא של החוב, למעשה מדובר בתהליך שמטיב גם עם הנושים, אשר יקבלו לפחות החזר חלקי בהתאם לפסיקתו של בית המשפט, מאשר לא יקבלו כלל החזר.

 

תפקידו של עו"ד חדלות פירעון

כדי להתחיל בתהליך חדלות פירעון, עלינו לעבור מספר שלבים, ביניהם: הוצאת צו פתיחת הליכים, הוצאת צו שיקום כלכלי ושלב התשלומים וההפטר, הנמשך לתקופה של עד 3 שנים ובסיומה, במידה והחייב עמד בכל התשלומים שנקבעו לו, בית המשפט יקבע לו הפטר מיתרת החובות שלא שולמו.

את ההליך אמנם ניתן לבצע באופן עצמאי, אך בפועל, כדי לעבור את הליך חדלות הפירעון בצורה המיטבית ביותר, חשוב ומומלץ להיעזר בעו"ד חדלות פירעון מקצועי ומנוסה. תפקידו של עורך דין חדלות פירעון היא ללמוד היטב את נסיבות המקרה הספציפי ובאמצעות הכרה והבנה מעמיקה של החוק על סעיפיו השונים, כמו גם מקרי עבר ותקדימים משפטיים שונים, להגיע להסדר הטוב ביותר עבור החייב ולאפשר לו לצאת לדרך כלכלית חדשה.

 

מי מטפל בהלכי חדלות פירעון?

מלבד הידע המקצועי וההבנה המעמיקה בתחום, לעו"ד חדלות פירעון יש יתרון בולט נוסף והוא הכרה מעמיקה של הגופים בהם מתנהל הטיפול בהליכי חדלות הפירעון – רשות האכיפה והגבייה (מחלקת הוצאה לפועל), במידה והחוב נמוך מ-149,560 ₪ ובמידה ומדובר בסכום הגבוה מ – 149,560 ₪, ההליך יתנהל במחלקה ייעודית במשרד המשפטים.

פשיטת רגל דמות גבר עם כרטיסי בנק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין חדלות פירעון