נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו כינוס נכסים על ידי הבנק?

כֶּסֶף

כינוס נכסים נעשה כאשר ישנם חובות לתאגיד, חברה או אדם פרטי, והוא מתבצע באמצעות הבנק שעליו ממונה רשם ההוצאה לפועל. מהו כינוס נכסים על ידי הבנק – על כך במאמר הבא.

 

מהו כינוס נכסים על ידי הבנק?

במידה ואדם או חברה חביים כספים לגופים כמו בנקים, האחרונים מעוניינים להחזיר את הכספים באמצעות הליך של כינוס נכסים. ההליך נעשה במקרים של פשיטת רגל באמצעות הגבלות וגבייה. כך מונעים הברחת נכסים מחוץ לישראל או כדי שהנושים לא יעלו עליהם במכירה פומבית וכיוצא בזה. כונס הנכסים מפרסם את הנכסים של החייב במכרז בו ניתן לרכוש את הנכסים כדי להחזיר את החובות.

למשל אדם שלקח משכנתא צריך לכסות את ההלוואה של הבנק ולהחזיר אותה בתשלומים לתקופה שנקבעה. במידה והוא אינו יכול לעמוד בתשלומים, הבנק יכול לפתוח בהליך כינוס נכסים ובהליך הוצאה לפועל. במקרה כזה כונס הנכסים יפרסם מכרז על הדירה על מנת לכסות את החוב ובמידה והחוב לא מכוסה בשלמותו הבנק רשאי לנקוט בהליכי גבייה נוספים או לוותר על יתרת החוב.

 

מה עושים בהליך של כינוס נכסים?

הדבר הראשון שיש לעשות בעת פתיחת הליך של כינוס נכסים הוא לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות מול הבנקים או בפשיטת רגל. ניתן לתבוע את הבנק על נזקים כלכליים כמו סגירת העסק, תביעות כספיות, נגד צווי פינוי ועל מנת להגיע לטיפול משפטי כתוצאה מהתנהלות לקויה של הבנק, אטימות והקטנה או חסימת האשראי שנעשו באופן לא מוצדק. מומלץ לפנות למשרד עורכי דין מנוסה ומקצועי המתמחה בסוגי תביעות מול כונס נכסים בדומה למשרדו של עו"ד דני אורדן.

 

כיצד עורך הדין יסייע לכם בהליך כינוס נכסים?

בין אם מדובר בתביעה משפטית ובין אם בליווי וייעוץ, עורך דין המתמחה בפרקטיקה הבנקאית יהיה יעיל בעת הליך כינוס נכסים מכיוון שיש לו ניסיון במשא ומתן מול הבנקים וניהול תיקים של פשיטת רגל. בשל הטיפול המהיר והמקצועי של עורך הדין ניתן למחוק חובות ולסיים את ההליכים תוך שנה וחצי. הליווי של עורך הדין ישפר באופן משמעותי את התוצאות המשפטיות ויקצר תהליכים. לאחרונה השתנתה הגישה של כונס הנכסים לחייבים והמטרה היא להגיע להסדר מיטבי שיאפשר החזרת החובות לצד ניהול חיים תקינים. כלומר, ניתנת לחייבים הזדמנות לפתוח בדרך חדשה.

 

איך יוצאים לדרך חדשה בעת פשיטת רגל?

ברגע שמתחילים הליך של פשיטת רגל באמצעות ליווי של עורך דין ניתן לנשום לרווחה מכיוון שעורך הדין יסייע לחייבים לעצור את התשלום על הריביות שהצטברו בשל חובותיו לבנק או לנושים האחרים. בנוסף, עורך הדין יסייע לביטול העיקולים וההגבלות. יהיה ניתן להגיע להסדר תשלומי חובות מינימליים על מנת להמשיך להתקיים כלכלית. כמו כן, עצירת הליכי הגבייה עד להסדר התשלומים.

כֶּסֶף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין חדלות פירעון