נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים במצב שמתנגדים למתן צו ירושה?

צו ירושה

התנגדות לצו ירושה היא מסמך אשר מגישים לרשם לענייניי ירושה על מנת למנוע את מימוש הירושה. במאמר הבא נפרט מהי התנגדות לצו ירושה, מהן העילות המשפטיות להתנגדות, ואיך לקיים את הליך ההתנגדות ולעשות זאת נכון.

 

מהי התנגדות לצו ירושה?

התנגדות לצו ירושה היא תביעה שמבוססת על עילות התנגדות בחוק הירושה. את התביעה יש להגיש לרשם לענייני צווי ירושה במועד קבוע בחוק. מטרת התביעה היא לבטל את התוקף המשפטי של הצוואה על מנת שבית המשפט ידחה את הבקשה לקיום הצוואה. האנשים היכולים להגיש את ההתנגדות הם רק אנשים שמוגדרים ״מעוניין בדבר״ כלומר, מי שיש לו אינטרס כספי בתוכן הצוואה.

 

מהן העילות להתנגדות?

על מנת להגיש התנגדות לקיום צוואה על התובע לפרט לבית המשפט מדוע צריך לפסול את הצוואה- טיעוני התנגדות הן עילות משפטיות המפורטות בחוק הירושה: אי כשרות לצוות- מי שכתב את הצוואה לא היה כשיר, עשיית הצוואה בכפייה, איום, צוואה לא חוקית, ביטול הצוואה על ידי האדם המצווה, אי ביטול של צוואה פגומה, מסירת הזכות לציווי, טעות סופר, צוואה סתומה ועוד. לצד כל העילות שפירטנו קיימות עילות נוספות עליהן ניתן לשאול עו״ד באתר https://origilatadv.co.il.

 

מהו הליך ההתנגדות?

יש להגיש כתב התנגדות לאחר הגשת הבקשה לקיום הצוואה אצל רשם הירושות. רשם הירושות מעביר את ההתנגדות לבית המשפט במחוז של המנוח. הליך ההתנגדות מגיע לבית המשפט והופך לתביעה- המבקש לקיים את הצוואה הוא התובע והמתנגד הוא הנתבע. התובע מגיש תגובה להתנגדות ומגן על הצוואה ולאחר מכן על בית המשפט לקבוע דיון שידון בהתנגדות לצוואה. חוק שנכנס לתוקף בשנת 2020 קובע כי בסכסוך הנוגע לירושה יתקיים הליך גישור על מנת להגיע להסכמות.

 

מתי מגישים התנגדות לצוואה?

את ההתנגדות לצוואה מגישים במועד קבוע בחוק. על המתנגד להגיש תביעת התנגדות תוך 72 שעות מפרסום המועד בעיתון היומי. במידה והתביעה לא תוגש במועד הנכון, הרשם לענייני ירושה ייתן צו שיאפשר את קיום הצוואה ולא יהיה ניתן להגיש את ההתנגדות.

 

טיפים להגשת התנגדות

במידה ונושלתם מרכוש בצוואה שלא בצדק, ואתם מעוניינים להגיש התנגדות לקיום הצוואה עליכם לפעול בצורה אסטרטגית ומתוכננת על מנת להגיע לתוצאה רצויה. הטיפ הטוב ביותר שניתן לתת הוא שברגע שהבנתם שנעשה לכם עוול פנו במהירות האפשרית לעורך דין לענייני ירושה שיעזור לכם לגבש תביעה עם עילה להתנגדות ולהוציא אתכם מהמצב הסבוך. טיפ נוסף הוא לא להתנגח בצד השני, לא לנהל משא ומתן ולא לריב, עליכם להקפיא את הסיטואציה עד להכנת תוכנית אסטרטגית נכונה.

הליך התנגדות לצוואה הוא הליך בירוקרטי מורכב ועליו להיות מדויק ומתוכנן. לכן, מומלץ לערוך אותו עם עו״ד מומחה לענייני ירושה, אשר יעזור לכם לפני ההליך ולאורכו. 

צו ירושה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צוואות וירושות
יְרוּשָׁה
מתי נצטרך צו ירושה?

לאבד אדם אהוב זה אף פעם לא קל, ותהליך ההתמודדות עם הנכסים והירושה שלהם יכול להיות מכריע ורגשי. בישראל,

מאזניים
מה כוללת צוואה נכונה

צוואה היא כלי חשוב ורב עצמה המצוי בידינו ונותן לנו כוח לשלוט ברכושנו גם לאחר שאנחנו עוברים מן העולם.