נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס רווחי הון לחוסכים בגיל השלישי

מדד נתונים

הגעתם לגיל השלישי ואתם מנסים להתנהל כלכלית בצורה נכונה? אם כך, אתם בוודאי כבר יודעים לומר שזה לא כל כך פשוט. עד לא מזמן עבדתם והיו לכם הרבה יותר הכנסות, מה שמסביר מדוע הסטטוס החדש, של פנסיונרים, מביא איתו לא מעט אתגרים.

מטבעות כסף
מטבעות כסף

מהם היתרונות של תיקוני המס השונים?

במדינת ישראל נערכים שינויים לעיתים קרובות בכל מה שקשור לענייני מיסים, ואחד מהשינויים המשמעותיים ביותר עבור בני הגיל השלישי הינו תיקון 125 ד. ניתן לראות שבמסגרת התיקון הזה המס שמשלמים החוסכים הרבה יותר נמוך לעומת הסכום שהוא נהגו לשלם בעבר. שמעתם משהו על העניין הזה אך עדיין לא ברור לכם מה כוללים היתרונות של אותו תיקון? אם כך, כדאי שתדעו:

  • שבמסגרת התיקון אתם יכולים למסוך כספים באופן מלא.
  • התיקון מאשר לכם כסף נזיל לגמרי בניגוד למי שמקבל קבצה ולא יכול למשוך את הכסף.
  • ישנה הקטנה משמעותית ביותר על מס רווחי ההון.

אנשים רבים משקיעים בשוק ההון לאורך השנים ואם גם אתם עושים זאת, אתם בוודאי יודעים לומר שאתם משלמים על כך מס לא מבוטל. לכן חשוב כל כך להיות מודעים ליתרון המשמעותי שהתיקון האחרון הכניס, שכן זה בדיוק מה שמשפיע על כך שבסופו של דבר המס שתשלמו יהיה נמוך פי כמה.

האם כדאי לקבל ייעוץ בנושא?

ממש כפי שאנשים שעושים שיפוץ בבית ובמטבח רוצים לקבל מידע וייעוץ בנושא של שיש למטבח מחיר, כך ברור מדוע גם אתם תרצו לקבל מידע ועזרה בנושא של תיקוני המס. זה לא משנה אם מדובר על תיקון 125 או על תיקונים אחרים שנעשו לאורך השנים, שכן מה שחשוב זה להבטיח שאתם מבינים מה אומר התיקון הזה מבחינתכם האישית. לא כל התיקונים רלוונטיים עבור כל האנשים ולכן ברור מדוע לא תרצו להתחיל לקרוא את כל המידע בנושא הזה. מצד שני, מה שכן רלוונטי עבורכם צריך להיות ברור לכם ולכן בהחלט יש מקום לחשוב על פניה אל יועץ מקצועי בתחום.

אל תדחו את הטיפול בדברים

לא אחת אנשים חוששים מכל מה שקשור לתשלומי מיסים, וזה נכון, אגב, בין אם מדובר על אנשים בני הגיל השלישי ובין אם מדובר על אנשים צעירים. מיסים מבחינת רבים מאיתנו קשורים לעניינים בירוקרטיים שונים וכיוון שזה כה מאיים, אנחנו מעדיפים לטמון את הראש בחול. עם זאת, בצורה כזאת אתם מפספסים גם לא מעט הטבות שמגיעות לכם ולכן בסופו של דבר חשוב כן לטפל בדברים. המצב הגרוע ביותר הוא שתגלו שלא באמת מגיעים לכם החזרים, אך להתעלם מהאופציה הזאת זה חבל. כדאי לדעת שאנשים רבים מתעלמים מכך שמגיעים להם החזרי מס ואתם יכולים להיות בטוחים שרשות המיסים לא תחפש אתכם מיוזמתה כדי להחזיר לכם כסף. לכן אתם בעצמכם צריכים לעשות זאת ויפה שעה אחת קודם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
מחשבון
זכאות להחזר מס

במקרים רבים אנשים זכאים לקבל כסף בחזרה ממס הכנסה באופן המכונה "החזר מס". במאמר זה נסקור מי זכאים לקבלת