נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעמוד מול ועדה לפטור ממס הכנסה

שעון וכסף

אדם הסובל מנכות או מחלה קשה יכול להיות זכאי לפטור מלא או חלקי ממס הכנסה על הכנסותיו. הזכאות לפטור אינה אוטומטית ויש לעמוד מול וועדה רפואית של הביטוח הלאומי לשם קביעת הזכאות. התובע מזומן לוועדה הרפואיות לאחר הגשת הבקשה לפטור ובהתאם לחומר הרפואי, המסמכים הנלווים שהוא מציג ואופן הופעתו בפני חברי הוועדה תתקבל ההחלטה. במאמר זה נתמקד בנושא של ההכנה.

 

וועדה לפטור

הפטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי או נכות ניתן בהתאם לסעיף 9 בפקודת מס הכנסה. הזכאות יכולה להינתן לאדם הסובל ממחלה קשה בודדת או לחילופין למי שסובל ממכלול של מחלות הגורמות למצב רפואי ירוד.  בסמכות הוועדה לקבוע פטור זמני או קבוע ולהחיל את הזכאות רק לעתיד או גם באופן רטרואקטיבי. להרחבה נוספת לגבי מי פטור ממס הכנסה ראו כאן.

 

הכנה וליווי

על מנת לקבל זימון לוועדה, התובע צריך לפנות לפקיד השומה שבאזור מגוריו ולהגיש את הבקשה לפטור. לאחר מכן, עליו לשלם אגרה העומדת כיום על 659 ₪ ולהגיש את המסמכים והטפסים הרפואיים הרלוונטיים. על מנת שהתהליך יהיה מהיר והוועדה תתכנס במהירות ותקבל החלטה על זכאות, חשוב לבצע הכנה מקדימה ולהיעזר בגוף מקצועי המנוסה בהליכים מסוג זה.

 

בדיקה רפואית גופנית

בוועדה עצמה יושב לרוב רופא אחד ובמקרים מורכבים גם שניים או שלושה רופאים במידת הצורך. במרבית המקרים רופא הוועדה יקבל את החלטותיו על פי המסמכים הרפואיים שהוצגו בפניו, ולאחר שהקשיב לדברי החולה. רופאי הוועדה רשאים לבצע בדיקה גופנית של החולה במעמד הזימון. העומד בפני הוועדה יכול לדרוש שהבדיקה תהיה בנוכחותו של מלווה מטעמו.

 

רופא מומחה

בעת ההכנה לוועדה חשוב להבין שצריך להוכיח את הקשיים התפקודיים הנלווים לנכות או למצב הרפואי של האדם. חשוב לספק לוועדה את המסמכים הנוגעים לנזק לחולה ולפרטם במונחים המתאימים לספר התקנות המגדיר את אחוזי הנכות הרפואית על פי הביטוח הלאומי. מסמכים אלו מומלץ להכין מראש על ידי רופא מומחה לתחום ותוך ביצוע כלל הבדיקות הרלוונטיות.

 

חברה מלווה

על מנת לדעת איך לעמוד מול הוועדה ניתן להיעזר בשירותי חברות למיצוי זכויות המתמחות בכך. גובה התשלום שגובים חברות הליווי הוסדר בחקיקה ובמקרים רבים ניתן לחתום על הסכם בו התשלום מותנה בהשגה של התוצאה הרצויה מהוועדה. מומלץ לברר על הניסיון של חברת הליווי ולקבל המלצות ממי שנעזרו בחברה בעברם.

 

סיכום עמידה מול הוועדה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של עמידה מול הוועדה של הביטוח הלאומי לשם קבלת פטור ממס הכנסה במצבי נכות או מחלה. כפי שציינו, על מנת להתכונן לוועדה כראוי ועל מנת להגיע אליה מוכנים מבחינת המסמכים הרלוונטיים, מומלץ להיעזר בשירותי חברה למיצוי זכויות המנוסה בהליכים אלו. ליווי מקצועי עשוי להעלות את סיכוייכם להשיג החלטה מזכה.

שטרות
שטרות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
מחשבון
זכאות להחזר מס

במקרים רבים אנשים זכאים לקבל כסף בחזרה ממס הכנסה באופן המכונה "החזר מס". במאמר זה נסקור מי זכאים לקבלת