נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זכאות להחזר מס

מחשבון

במקרים רבים אנשים זכאים לקבל כסף בחזרה ממס הכנסה באופן המכונה "החזר מס". במאמר זה נסקור מי זכאים לקבלת החזר המס וכיצד ניתן לעשות זאת למול מס הכנסה.

 

מי זכאים לקבלת החזר המס:

ככלל, כאשר אדם היה זכאי לקבל הטבה מסוימת ממס הכנסה, או שגבו ממנו סכום גבוה מאשר היו אמורים הוא זכאי לקבל החזר מס בגין כך. את החזר המס ניתן לבקש עד 6 שנים לאחר סיום שנת המס בה התרחשה גביית היתר של מס הכנסה. כלומר אם למשל היה אדם זכאי להטבת מס במהלך שנת 2011, יכול המבקש להגיש את הבקשה להחזר המס עד לסיום שנת 2017.

ישנם מספר מקרים מרכזיים בהם ישנה זכאות להחזר מס אשר הינם נפוצים יותר מאחרים וכדאי להיות מודע אליהם:

  1. מס הכנסה גובה את מס ההכנה מדי חודש עם קבלת תלוש המשכורת, עם זאת המס מחושב על בסיס שנתי, ולכן במידה והמשכורת הייתה גבוהה יותר בחודש מסוים אך ביתר החודשים היה במדרגת מס נמוכה יותר או לא עבד, הוא יהיה זכאי להחזר המס.
  2. כאשר אדם זכאי לנקודת זיכוי ממס הכנסה או הקלה כלשהי כמו למשל זיכוי בגין תרומות או הוצאות במסגרת העבודה, זיכוי בגין נקודות מס בשל היותו הורה, עולה חדשים, סיום שירות סדיר וסיבות נוספות, אך אינו מדווח על כך למס הכנסה דרך מקום עבודתו. בשל כך, הנתונים הללו לא מועברים למס הכנסה אשר גובה יותר מאשר הוא אמור לגבות בפועל.
  3. כאשר אדם עובד במספר עבודות ואינו מגיש בקשה לתיאום מס, הוא יוכל לקבל החזר מס בעבור גביית היתר שנגבתה ממנו בשל כך.

אופן קבלת החזר המס:

על מנת לקבל את החזר המס בעזרת חברה כמו מאני בק החזרי מס יש צורך לחכות לסוף שנת המס, שהיא השנה האזרחית. עם סיומה ובמשך שש שנים יש להגיש פיזית בלשכת פקיד השומה של אזור המגורים של אותו תושב. יש צורך להגיש מסמכים שונים לשם כך:

  1. שכירים צריכים למלא טופס 135 אשר קיים ברשת וכן מסמכים נוספים המפורטים בו. עצמאים צריכים להביא טופס הנקרא טופס 1301 ויצרפו אליו את המסמכים המתאימים המופיעים בטופס עצמו.
  2. שכירים צריכים לצרף טופס 106 מהמעביד.
  3. יש לצרף  לצרף את המסמכים הרלוונטיים להוכחת הזכאות להקלת המס הרלוונטית.
  4. יש לצרף צילום של המחאה או אישור מהבנק בנוגע לפרטי החשבון של המבקש, זאת על מנת שתהיה אפשרות להשיב את הכסף.

עבור כל שנת מס יש להגיש בקשה נפרדת, כלומר במידה ואדם מעוניין לקבל החזר מסוים בעבור הטבה מסוימת לה היה זכאי בשנים נפרדות, הוא צריך להגיש בעבור כל שנה בקשה נפרדת. בנוסף, להחזר המס מתווספים 4% בגין הפרשי ריבית והצמדה. לאחר אישור הבקשה, החזר המס יועבר ישירות על ידי מס הכנסה לחשבון הבנק של מבקש הבקשה.

בדקו בעצמכם את החזר המס עכשיו: https://taxes-refund.co.il.

מסמך מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים