נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

להתגרש בקלות – זה בהחלט אפשרי

להתגרש בקלות

זוגות רבים חוששים להתגרש בגלל התדמית שיש לתהליך הגירושים – ארוך, מייגע, ורצוף מאבקים. לעיתים קרובות הם מוצאים את עצמם נשארים בזוגיות שאינה מיטיבה עימם ולו רק בשביל לחסוך את ההתמודדות. יש בכך מידה של אמת, דיונים בבתי משפט הם ארוכים והייצוג המשפטי הממושך עולה כסף רב. אבל זו לא גזירת גורל, ניתן להתגרש גם בדרך אחרת.

מסתבר שיש דרך להתגרש בקלות, במהירות ובהשקעת אנרגיות נמוכות יחסית, באמצעות גירושים בהסכמה. לתהליך גירושין שכזה, יש ייתרון עצום גם בהיבט הכלכלי.  הוא חוסך כסף רב לשני הצדדים, שיוכל לשמש אותם להתחלת הפרק החדש בחייהם. בנוסף, תהליך זה כולל פחות מאבקים ואמוציות ולכן המרוויחים הנוספים הם הילדים. בגירושים בהסכמה באמצעות הסכם גירושים, עורך הדין מייצג בעצם את שני הצדדים. במאמר זה ריכזנו בעזרת עו"ד לענייני משפחה עודד וולף טיפים שיוכלו לעזור לכם לעבור את התהליך בקלות ובמהירות.

  1. תתכוננו להתפשר. בתהליך גירושים נדרשות פשרות. חשבו לפני התהליך מה חשוב לכם במיוחד ועל מה תוכלו להתפשר. פתחו את הקלפים מההתחלה בשיתוף עם אנשי המקצוע שמלווים אתכם. בכל אופן הפשרה היא המפתח לעבודה יעילה ומהירה יותר.
  2. הגיעו מוכנים.  בתהליכי גישור מדברים על חלוקה בצורה של איזון משאבים. לא בכל הדברים ניתן להתחלק חצי חצי בדיוק, ולכן דאגו להגיע עם כמה שיותר נתונים על הנכסים שבבעלותכם. כך, תוכלו לבצע חלוקה מאוזנת, המתחשבת בערך הנכסים, הרכבים, בזכויות הפנסיה ובקרנות ההשתלמות וכאשר יש צורך – גם בחובות.
  3. אספו את המידע העדכני והמפורט ביותר. היעזרו בשירותיהם של אנשי מקצוע רלוונטיים על מנת להעריך את הנכסים שברשותכם באופן המדויק ביותר. מומלץ להסתייע באקטואר על מנת להעריך את מצב החסכונות הפנסיוניים של שני בני הזוג, קרנות ההשתלמות, חסכונות ועוד. איש מקצוע נוסף שרצוי להיעזר בו הוא שמאי, שיסייע לתת הערכה לגבי שווי נכסים, רכבים ועוד. שקלול של המידע הזה יסייע לבצע חלוקה הוגנת ככל האפשר.
  4. התחילו בקל ביותר. בסיס של הסכמה יסייע ליצור התחלה טובה. לכן, מומלץ לסגור קודם עוגנים טכניים כמו חלוקת רכוש, חשבונות בנק ועוד. רק לאחר שיצרתם את ההסכמות האלו עברו לדון בדברים שמעורב בהם יותר רגש כמו משמורת על ילדים, בעלי חיים ועוד.
  5. קבלו תמיכה רגשית. תהליך גירושים הוא לא באמת קל ופשוט, ודורש משאבים רגשיים גדולים. ככל שתקדימו לעבד את הקשיים ולקבל תמיכה רגשית מאנשי מקצוע או מבני משפחה, כך תוכלו לעבור את התהליך בצורה מיטיבה. שימו לב גם לקשיים רגשיים שעולים בקרב הילדים ועדכנו את הצוות החינוכי בתהליך, על מנת שיוכלו לשים לב לשינויים וקשיים שעולים מהילדים.
  6. כתיבת ההסכם: ניתן לנסח את ההסכם בעצמכם, ללא צורך בעורכי דין. עם זאת, במקרה כזה שיש לו השפעה כל כך מכרעת על העתיד, מומלץ לדאוג לליווי מאיש מקצוע מנוסה. אתרו עורך דין לענייני משפחה, שמנוסה  בגירושים בהסכמה ובכתיבת הסכמי גירושים שמותאמים לשני הצדדים. אדם כזה, יוכל להוביל את התהליך בצורה הטובה והיעילה ביותר. יתרה מכך- הוא ינסח את ההסכם בצורה מפורשת, יעלה נושאים לדיון שעלולים להתעורר בעתיד ויחסוך לכם הרבה כאבי ראש בטווח הארוך.

זכרו! כאשר מעורבים ילדים, טובת הילדים היא שהתהליך יהיה קצר ונעים ככל האפשר. גירושים בהסכמה הם כלי מצוין להפחתת מלחמות ארוכות והתנצחויות בין בני הזוג. לאחר כתיבת ההסכם יש להעבירו לאישור בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. בכל מקרה, על מנת שהגירושים יוכרו באופן רשמי על ידי החוק,  כאשר מדובר בגבר ואישה יהודים עליהם להתגרש באמצעות בית הדין הרבני. לאחר שניתן תוקף להסכם יש לבצע את הליך הגירושים עצמו (הטקס הדתי) מול בית הדין הרבני.

כשמתגרשים בהסכמה באמצעות תהליך שמונחה על ידי איש מקצוע מנוסה, הגירושים הופכים מקרב ממושך ומתיש לתהליך של משא ומתן ממוקד. ככל שהתהליך קצר ומהיר יותר, כך שני בני הזוג יוכלו להתפנות לפתח את השלב הבא בחייהם ולסייע לילדים להתרגל למצב החדש.

להתגרש בקלות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין
איך לבנות אסטרטגיית גירושין?
איך לבנות אסטרטגיית גירושין?

החלטתם להתגרש? יוצאים למסע מפרך למלחמה על זכויותיכם וזכויות ילדיכם? כדאי שתכירו אסטרטגיה נכונה להתמודדות עם הליך הגירושין המורכב