נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את מי תובעים במקרה של תאונת עבודה?

עורכי דין לביטוח לאומי

קרתה לכם תאונה בעבודה? בזמן שאתם מתאוששים ונחים, חשוב לפנות אל המוסד לביטוח לאומי כדי לכסות את ההפסד הכספי שנגרם לכם מאובדן ימי עבודה, לכסות תשלומים והוצאות שונות על טיפול רפואי ולאפשר לכם די זמן כדי להשתקם, להחלים ולחזור לעצמכם במהרה. במידה וחלילה נשארתם נכים, המוסד לביטוח לאומי יפצה אתכם בקצבת נכות ובסל הטבות שיעזור לכם בדרככם אל השיקום וההשתלבות מחדש. במאמר זה נענה על השאלה את מי תובעים במקרה של תאונת עבודה ואיך עושים זאת נכון.

 

תאונת עבודה

בכל מקרה של תאונת עבודה רצוי לפנות אל עורכות דין לביטוח לאומי חדיד – הלד על מנת למקסם את סיכוייכם לזכות בתביעה. תאונת עבודה מוגדרת כאירוע של פציעה או חבלה שקרתה לעובד במהלך יום העבודה, בדרך אל העבודה או בדרך ממנה הביתה. נהוג לחלק את תאונת העבודה לשלושה מקרים עיקריים:

  • פציעה או חבלה– נזק שנגרם לעובד כתוצאה מתאונה, מנפילה מגובה, התחשמלות, טביעה, נפילת חפץ כבד, מעידה או החלקה או כל סיבה אחרת במהלך יום העבודה.
  • מיקרוטראומה –מצב שבו עקב פעולות חוזרות ונשנות בשל אופי העבודה נפגע העובד בחלק שאותו הוא הניע בתנועות חוזרות, כמו לדוגמא, אדם שמניע מלגזה ונעזר לשם כך בתנועה חזרתית של כף היד על גבי תיבת ההילוכים, נפגע בשורש כף היד כתוצאה מכך.
  • מחלת מקצוע– ישנן מספר מחלות המוגדרות כמחלות מקצוע וביניהן מחלות נשימה, חשיפה לחומרים מסוכנים, חשיפת העור לחומרים חריפים, ועוד. אם חליתם באחת המחלות המופיעות ברשימה, תחשבו לנפגעי תאונת עבודה.

 

מי קובע אם נפגעתם בתאונת עבודה?

למוסד לביטוח לאומי יש קובץ הנחיות ותנאים מי יוגדר כנפגע עבודה. במקרים מסויימים הדבר מובהק ביותר, לדוגמא, נהג אוטובוס שנפגע בתאונה במהלך יום העבודה, או נגר שנפל מסולם במהלך עבודתו, אולם יש מקרים שבהם קשה יותר להוכיח את הקשר בין מקום העבודה לבין המחלה עצמה, למשל, חרדה ודיכאון כתוצאה מלחץ בעבודה, כאבי גב וצוואר כתוצאה מישיבה ממושכת, שחיקה במקום העבודה ועוד. גם אם אחוזי הנכות שייקבעו לכם יהיו נמוכים ולא תזכו לקצבה, עדיין מגיעות לכם שורה של הקלות והטבות, וביניהן גם ייעוץ תעסוקתי ותמיכה קהילתית, אשר יכולים מאד להקל על חייכם.

 

את מי תובעים במקרה של תאונת עבודה?

ישנם מספר גופים אותם תוכלו לתבוע במקרה של תאונת עבודה, נכות ואובדן כושר עבודה, ניתן לתבוע את כולם במקביל, אך חשוב לזכור כי לא תקבלו כפל קצבאות, אלא תשלובת של כספים שהתקרה שלהם תהיה מה שמגיע לכם לפי חוק (ולפי דרגת הפציעה שלכם):

  1. המוסד לביטוח לאומי–המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות נכות למי שזכאי להם עקב פציעת עבודה. ככל שהפציעה חמורה יותר, כך אחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר וכך גם הקצבה. בנוסף לקצבה ישנם גם סלי הטבות להקלה במסים, בתחבורה ציבורית, הטבות שונות ועוד.
  2. קרן הפנסיה –במידה ואתם עונים על הקריטריונים שעליהם חתמתם בקרן הפנסיה, תוכלו לבקש פיצויים על אובדן כושר עבודה. חשוב לזכור כי גם אם הביטוח הלאומי מכיר בכם כנכים, מסמך זה אינו מחייב את חברות הביטוח וייתכן שתצטרכו לנהל מאבק מקביל להכרה על ידן.
  3. ביטוח המנהלים–במידה ויש לכם ביטוח מנהלים, ואתם עומדים בקריטריונים, תוכלו לתבוע את ביטוח המנהלים לפיצוי על אובדן כושר עבודה. נכון להיום עובדים יכולים להסיר את פיצויי אובדן כושר העבודה מן הביטוח כדי לקבל פנסייה מוגדלת, וחבל, זה לא מומלץ.

עורכי דין לביטוח לאומי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים
איש הולך על חוט
מהו ביטוח מנהלים?

ביטוח מנהלים הוא אפשרות לחיסכון לטווח הארוך, לתקופת הפרישה. מטרת ביטוח המנהלים הוא צבירת חיסכון וכספים נוספים עבור גיל