נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונת דרכים ראשית

עורך דין גובה שכר טרחה על פי התחום שבו הוא מתמחה ולפי סוג התביעה. במאמר הבא נתמקד בעורך דין תאונות דרכים ונבין איזה פרמטרים עשויים להשפיע על שכר הטרחה שהוא יגבה

התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים יכולה לעשות את ההבדל בין הכרעה לזיכוי. גם אם לא מגיעים לזיכוי מלא, עצם הנוכחות של עורך הדין מגדילה את הסיכוי לכך שבית המשפט יקל את העונש. יתרה על כך, לעיתים קרובות עורך הדין הוא הגורם היחיד שמייצג את האינטרסים של הלקוח מול בית המשפט, חברת הביטוח או אגף התנועה של משטרת ישראל.

 

איך נקבע שכר טרחה של עורך דין?

שכר טרחה של כל עורך דין נקבע באופן עקרוני על פי כללים של לשכת עורכי הדין בישראל. בפועל, מה שהלשכה עושה זה לקבוע שכר טרחה מינימאלי מומלץ והיא גם מעדכנת אותו אחת לתקופה מסוימת. אז נכון שמדובר על שכר טרחה שהוא מינימאלי ואף מומלץ בלבד, אך רוב עורכי הדין עובדים לפיו.

במילים אחרות, לפי הכללים של לשכת עורכי הדין, שכר טרחה של עורך דין הוא אינו קבוע. זה שכר טרחה שאפשר להתנות עליו כלפי מעלה או כלפי מטה, כי מטרתו העיקרית היא לספק אינדיקציה לעלויות המשוערות. בנוסף, אפשר להשתמש בשכר הטרחה על מנת לנסות להסיק לגבי רמת המקצועיות של עורך הדין.

 

כמה גובה בדרך כלל עורך דין תאונות דרכים?

התוצאות של תביעות נזיקין ותביעות אזרחיות נקבעות בבית המשפט ולכן נהוג לגבות את שכר הטרחה כאחוז מסוים מתוכן. בתביעות של עד כ-161 אלף ש"ח למשל שמשולמות על ידי המוסד לביטוח לאומי, שכר הטרחה הוא בדרך כלל 15% מהסכום שנפסק לאחר ניכוי גמלה.

לשם השוואה, תביעות בסכום גבוה יותר דורשות תשלום שכר טרחה של 12.5% והוצאת בקשות עבור בית דין לתעבורה תהיה כרוכה בתשלום שכר טרחה של כמה אלפי שקלים.

 

השוואה בין עורכי דין לפי שכר טרחה

שכר טרחה של עורך דין תאונות דרכים יכול להיות פקטור משמעותי בכל הנוגע לשאלה האם לבחור בו ולתת בו אמון. מצד אחד, כל הלקוחות רוצים לשלם כמה שפחות ולקבל כמה שיותר. מצד שני, עורך דין כזה לוקח אחריות על העתיד של הנהג ולכן אולי שווה לשלם לו מעט יותר על מנת להבטיח את המקצועיות שלו. כמו תמיד, הפתרון הוא להשוות בין בעלי המקצוע ולהשתמש במחיר כאינדיקציה נוספת אבל לא היחידה.

 

מה לומדים משכר הטרחה?

שכר טרחה נמוך מדי של עורך דין עלול להעיד על כך שאין לו מספיק ניסיון. מנגד, שכר טרחה גבוה מדי אולי נובע מרצון של עורך הדין לנצל את הנהג. לכן, משתמשים במידע שנמסר על ידי לשכת עורכי הדין.

 

עורך דין תאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,