נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פנקס שוברים למשכנתא – איך זה עובד?

עורך דיןr

רכישת דירה היא אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר שאדם מגיע אליהם במהלך חייו. דובר על אירוע משמעותי מכיוון שהוא כולל הוצאה כספית משמעותית, שמגיעה במרבית המקרים למעל מיליון שקלים – סכום כספי גבוה לכל הדעות. אם רכשתם את הדירה שלכם מקבלן, בכל צורה כלשהי, תצטרכו להשתמש בפנקס שוברים למשכנתא. ככה זה עובד.

 

מהו פנקס השוברי למשכנתא?

ניתן לרכוש דירה מקבלן במספר מקרים. אפשר לרכוש דירה על הנייר, כלומר שהבניין רק בשלבי התכנון, ניתן לרכוש ממנו את הדירה כשהליך הבנייה נמצא כבר בשלב  מתקדם במקרים מסוים ואפשר גם לרכוש את הדירה כחלק מתוכנית ממשלתית כלשהי, כמו מחיר למשתכן שמיודעת להורדת מחירי הדיור.

לא משנה באיזה אופן אתם מתכננים לרכוש דירה – בכל רכישת דירה יש לשלם לקבלן באמצעות פנקס שוברים למשכנתא. מדובר על פנקס בו ממלא רוכש הדירה פרטים רלוונטיים, ובאמצעותו הוא משלם לקבלן את התשלומים השונים. ניתן לדמות את הפנקס למעיין שובר שממלאים ומעניקים לקבלן.

 

חובה חוקית

תמיד ניתן להתייעץ עם עורך דין נדל"ן, כמו עורך דין אושר אלקיים כדי להבין את כל ההיבטים המשפטיים הכרוכים במילוי הפנקס הנ"ל, אך לפני שעושים זאת, חשוב להבין את החובה החוקית מאחורי הנפקת הפנקס. ראשית, חשוב לדעת שהפנקס אמור להגיע אליכם ישירות מהקבלן.

הקבלן הוא מי שצריך להנפיק את הפנקס באופן תקני ולהעניק אותו לכם. שנית, חשוב לדעת שהעובדה הראשונה שציינו מקודם היא מתוקף חוק. בנוסף, החוק קובע כי זוהי חובתו של הקבלן להעניק פנקס שוברים למשכנתא לאדם שרוכש ממנו דירה, כך שלא מדובר בעניין של המלצה.

 

קבלה למשלם

כדי למלא את הפנקס, אתם נדרשים למלא בחלק של "קבלה למשלם" את הפרטים האישיים שלכם. הפרטים שיצוינו פרטיו של הרוכש או של הרוכשים – שם פרטי ושם משפחה תקינים, יחד עם מספר תעודת זהות. לאחר מכן, תמלאו את סכום התשלום, שידוע גם לכם וגם לקבלן מראש.

את החלק של "קבלה למשלם" אתם צריכים לשמור לעצמכם. את החלק הזה לא תולשים מהפנקס ולא מביאים לקבלן. בחלק של קבלה למשלם יש למלא גם את פרטי חשבון הבנק שלכם, שמהווים את חלק התשלום, יחד עם הסכום שצוין.

 

הודעת הזיכוי

החלק של הודעת הזיכוי הוא ממש כמו החלק של קבלה למשלם, כך שגם בחלק זה תצטרכו למלא את הפרטים שלכם ואת פרטי התשלום. את החלק הזה אתם תולשים ומביאים לבנק שלכם, שמוסר את ההודעה עם חותמת אל הבנק של הקבלן. כך מתבצע התשלום.

 

חשוב לדעת

פנקס שוברים למשכנתא הוא חלק משמעותי בהליך התשלום לקבלן על הדירה. לכן, חשוב למלא אותו בזהירות ובאחריות. מלאו סכומים זהים בקבלה למשלם ובזיכוי, מלאו לפי הסדר של הפנקס ולא בצורה אקראית והתייעצו עם עורך דין במידת הצורך.

פנקס שוברים למשכנתא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,