נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עבירות צווארון לבן וכחול – מה ההבדל ומהם העונשים?

עבירות צווארון כחול

יצא לכם פעם לשמוע את הביטוי "עבירות צווארון לבן" או "עבירות צווארון כחול" ולא להבין במה מדובר? שני אלה מתכוונים לעבירות במעמדות סוציו-אקונומיים שונים ובמקצועות מנוגדים. אם הלבן מתכוון למעמד הגבוה יותר, הכחול מכוון דווקא למעמדות הנמוכים. מה ההבדל המהות בין שני אלה ומה הם העונשים הקבועים בחוק? במאמר זה נסביר לכם הכל. 

 

עבירות צווארון לבן

המושג היותר פופולארי בעקבות דרמות פשע בטלוויזיה. יצא לנו לשמוע לא פעם על עשירים שנעצרו בגין עבירות צווארון לבן. אלה עבירות של בני המעמד הבינוני והגבוה יותר, במיוחד במקצועות חופשיים ובמקצועות הדורשים השכלה גבוהה. באתר https://liatfaigel-law.co.il תוכלו לקבל את כל הייעוץ המשפטי הנוגע לעבירות צווארון לבן או כחול.

הכינוי צווארון לבן הגיע מקוד הלבוש האופייני לבני עשירים בשנות ה-30 של המאה הקודמת. בעלי תפקידים משרדיים או ניהוליים נהגו להגיע למקום העבודה בחולצות מכופתרות עם צווארון לבן. שלא כמו העבריינים הקלאסיים, עבירות צווארון לבן אינם כוללים אלימות אלא לרוב שוחד, העלמת מיסים, מרמה, הפרת אמונים וסחר במידע פנים מסחרי.

 

עבירות צווארון כחול

עבירות צווארון כחול הן קצת פחות מוכרות. המבצעים של אותן העבירות משתייכים למעמד הפועלים ועובדים בעבודות כפיים. לרוב העבירות הללו מבוצעות במפעלי ייצור, בנייה, כרייה, תחזוקה, קבלנות ועוד. הפשעים של הצווארון הכחול הם לרוב פשעיים קלאסיים של עבריינים הכוללים רצח, גניבה, ונדליזם, שוד מתוכנן, חטיפה ועוד.

שימו לב שצווארון כחול אינו יכול לבצע את הפשעין של צווארון לבן, אך צווארון לב כן יכול לבצע את הפשעים של צווארון כחול. עם זאת, הפשעים של הצווארון הכחול דורשות מיומנות ידיים שמגיעות ממקום עבודתם והמקצוע שלהם. שמם של עבירות הצווארון הכחול נקראות כך בעקבות לבוש שאפיין את בני המעמד הנמוך במאה ה-19. עובדים במפעלים נהגו ללבוש בגדי עבודה בצבע כחול ועד היום עובדי כפיים רבים לבושים בסרבל כחול.

 

טיפול בעבירות צווארון לבן או כחול

הטיפול בכל אחד מסוגי העבירות הללו הוא שונה אך דומה. החשודים תמיד יועברו ליחידות חוקרות של המשטרה ובהתאם לפשע גם ליחידות המתאימות למקרה שבוצע. במקרים רבים הן בעבירות צווארון לבן והן בעבירות צווארון כחול קשה לאסוף ראיות ומעורבים בכך לא מעט גורמים.

עבירות צווארון כחול – בישראל העונשים לצווארון כחול נעים בהתאם לפשע שנעשה. במידה ומדובר בשוד אלים דין הנאשם יכול לקבל מאסר של עד 20 שנים. זאת בהתאם האם השוד נעשה באיומים, כלפי איזה גוף או אדם נעשה השוד והאם נעשה שימוש באלימות פיזית מוגברת נגד הנשדד.

עבירות צווארון לבן – הקושי שבמציאת פושעי צווארון לבן גבוהה יותר. מהסיבה הפשוטה שקשה להוכיח אשמת "עובד במערכת". מסיבה זאת נדרש שיתוף פעולה נרחב בין גורמים משטרתיים ומדיניים. אם ניקח את מקרה אולמרט, נוכל לראות כי נגזר עליו מאסר בפועל של 18 חודשים בלבד.

עבירות צווארון כחול

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,