נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן הסיבות לבדיקת נאותות, ומתי נצטרך לבצע את הבדיקה?

עסקת מקרקעין

עולם העסקים הוא עולם מורכב. ביצוע עסקאות שונות כרוך בצעדים מורכבים יותר מרכישה של מוצרים שונים, יקרים ככל שיהיו. במקרים מסוימים, לא ניתן להתקדם בביצוע העסקה ללא אנשי המקצוע הנכונים, שיכולים לבצע פעולות עם חשיבות מכרעת.

בדיקת הנאותות היא דוגמא לאחת הפעולות הללו, שאמורה להתבצע על ידי עורך דין מיומן. במאמר הבא נסביר מהי בדיקת נאותות, מהן הסיבות לבדיקה הזאת ומתי צריך לבצע אותה.

 

בדיקת נאותות – מה זה אומר?

אמורים לסגור עסקה הקשורה לחברה כלשהי? מתעניינים בנכס נדל"ן משמעותי? רוצים לברר פרטים לפני רכישה על קניין רוחני? אם התשובות לשאלות הללו הן חיובית, אז בדיקת נאותות היא מושג שאתם צריכים להיות בקיאים בו. בדיקת נאותות היא מושג משפטי הקשור אל עולם העסקים. ההליך הזה אמור להטיב ולסייע לרוכש הנכס או למבצע העסקה לבצע אותה בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

מי שמבצע את בדיקת הנאותות מטעם הרוכש הוא איש מקצוע המיומן לכך, כמו עורך דין. במהלך הבדיקה, נציגו של הרוכש יבקש מנציגיו של המוכר פרטים שונים לצורך בדיקת החברה או הנכס, כמו הסכמים, חוזים ומסמכים שונים שעשויים להיות רלוונטי לרוכש לאחר ביצוע הרכישה.

 

סיבות לבדיקת נאותות

ישנן כמה סיבות לביצוע בדיקת נאותות. ראשית, המטרה היא להבין מה קיים בחברה או בנכס שמעוניינים לרכוש. מה שקיים בחברה שרוצים לרכוש למשל, עשוי להשפיע בעתיד על הרוכש. כאשר הוא יבצע את הרכישה, הוא עשוי להיות מחויב לחוזים מסוימים שעליהם התחייבה החברה או למשכורות שונות שהיא משלמת.

ניתן להבין גם באמצעות הבדיקה הזאת אלו משאבים יש לה ומה הערך האמיתי שלה. כמו כן, הבדיקה תאפשר להעריך סיכונים כלכליים בצורה הרבה יותר מבוססת.

 

בדיקה לחברה

כשרוכש או משקיע מעוניין לבחון האם כדאי לו לבצע רכישה או השקעה גדולה בצורה כלשהי למטרה פיננסית, הוא ירצה לבצע בדיקת נאותות. הוא יוכל לבחון את המצב הקיים של החברה ולהבין מה הכדאיות שלו לביצוע הפעולה. כמו כן, בדיקת הנאותות תוכל לתת לו מושג ברור יותר בדבר גובה סכום הרכישה או ההשקעה.

 

עסקת נדל"ן

גם בתחום המקרקעין מבצעים בדיקות נאותות. אם אתם ניצבים בפני רכישה של חברה בעלת נכסי נדל"ן רבים, או כזו המתעסקת בתחום הנדל"ן ומבצעת רכישות ומכירות של נדל"ן, תצטרכו לבצע בדיקת נאותות ייחודיות למקרקעין. בבדיקה ייבחנו הנכסים הקיימים של החברה, דמי השכירות שהחברה משלמת ושמשלמים לחברה, חובות, זכויות בנייה, ייעודי קרקעות, רישום הנכסים בטאבו והיבטים שונים של תשלומי מס.

 

קניין רוחני

קניין רוחני הוא נכס לכל דבר ועניין מבחינת חברות בתחומים שונים. כאשר אתם עומדים לרכוש חברה בעלת נכס קניין רוחני משמעותי, בדיקת נאותות תבדוק היכן עומדות הזכויות של החברה על אותו קניין רוחני.

עסקת מקרקעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,