נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך סוגרים תיק בהוצאה לפועל מהר!

עורך דין הוצאה לפועל

תיק בהוצאה לפועל, שנפתח עבור אדם שלא שילם חוב לנושה או למספר נושים, כולל השלכות רבות מבחינה משפטית ומבחינה אישית כלפי החייב. האינטרס של החייב יהיה לסגור את התיק כמה שיותר מהר. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לסגור תיק בהוצאה לפועל בצורה מהירה.

 

תיק בהוצאה לפועל

תיק בהוצאה לפועל נפתח כנגד אדם שחייב רכוש, סכום כספי או נכס כלשהו לטובת אדם אחר. אם החייב אינו מסוגל לשלם את החוב לנושה, הנושה יכול לפעול לפתיחת תיק נגדו בהוצאה לפועל. הוצאה לפועל היא רשות שפועלת מטעם משרד המשפטים. המטרה שלה היא לפעול להחזרת חובות לטובת הנושים, באמצעות שימוש בסמכויות שונות שמפעילות לחץ על החייב.

מבחינת החייב, הוא נתון למגבלות שונות ולאיסורים שמכבידים מאוד על חייו האישיים. עורך דין הוצאה לפועל הוא איש המקצוע שמטפל בעניינים כאלה.

 

אפשרויות שונות לסגירת תיק לפי החוק

סגירת תיק בהוצאה לפועל היא דבר אפשרי. לאחר שהוא נפתח, התיק יכול להיסגר על ידי הוצאה לפועל לפי מספר חוקים שונים. סגירת התיק יכולה להתבצע באופן אוטומטי, כאשר ההוצאה לפועל מקבלת אינדיקציה שמצדיקה את סגירת התיק, או באופן יזום, כאשר עורך דין מטעם החייב פועל באופן אקטיבי לסגירת התיק.

 

קבלת סיוע מעורך דין

קבלת סיוע מעורך דין שמתמחה בעבודה מול הוצאה לפועל היא הכרחית לסגירת התיק. זה נכון שהתיק יכול להיסגר באופן אוטומטי, אך כדי שזה יקרה, על החייב לנקוט בדרכים שונות על מנת שבאמת תהיה הצדקה חוקית לסגירת התיק שלו. עורך הדין יוכל לסייע לחייב להגיע למצב כזה.

 

תשלום החוב

הדרך הפשוטה ביותר לסגירת תיק בהוצאה לפועל בצורה מהירה היא על ידי תשלום החוב. ברגע שהנושה לא זקוק יותר לחוב, מכיוון שהחייב שילם אותו, יכול עורך הדין של החייב לפנות אל הוצאה לפועל עם אסמכתא ולדרוש שהתיק ייסגר.

 

פעולה לפי הוראות בית המשפט

בית המשפט משחק תפקיד משמעותי בתיקים רבים בהוצאה לפועל. במקרים רבים, התיק נפתח מלכתחילה בעקבות פסק דין של בית המשפט. לכן, במקרים מסוימים יכול בית המשפט להורות על פעולות שונות שעל החייב לבצע על מנת שהוצאה לפועל תסגור לו את התיק.

 

אי ביצוע פעולות

מהיום שנפתח תיק בהוצאה לפועל, הרשות המדוברת יכולה לבצע מספר פעולות כנגד החייב. אם חולפות שנתיים מהרגע בו בוצעה הפועלה האחרונה, יכול עורך הדין של החייב לפנות אל הוצאה לפועל ולדרוש את סגירת התיק.

 

שימו לב

ישנם מקרים שלא ניתן יהיה לסגור תיק בהוצאה לפועל, כל עוד החוב לא נפרע. למשל, אם מדובר על תיק שנפתח עקב חוב שנוצר בעקבות אי תשלום של דמי מזונות, הרי שהתיק לא יוכל להיסגר עד שיחליט החייב שהוא מסדיר את החוב.

עורך דין הוצאה לפועל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,