נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

6 מסמכים שחובה להכין לקראת התביעה שלכם

פנו לאתר פיצויים

עבור נזקים שונים או עוולות שונות, ניתן להגיש תביעות מסוימות. הגשת תביעה יכולה להתבצע בערכאה שיפוטית, וכן גם אל מול גוף מסוים, כמו הביטוח הלאומי או חברת ביטוח פרטית. המטרה של התביעות הללו היא לרוב קבלה של פיצויים כספיים משמעותיים, שיוכלו לכסות על הנזק שאירע לכם מבחינה כלכלית. הנה 6 מסמכים שחובה להכין לקראת התביעה שלכם.

 

טפסים של הביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי הוא אחד הגופים המוכרים ביותר לציבור הישראלי. מדי חודש אנחנו משלמים דמי ביטוח לטובת הביטוח הלאומי, על מנת שהאחרון ישמש בתור הגוף המבטח שלנו מטעם המדינה במקרים שונים.

אם אתם מגישים תביעה לביטוח הלאומי, כמו תביעת נכות כללית, תביעת דמי פגיעה, תביעת נכות מעבודה, תביעת גמלת ילד נכה ושאר התביעות הקיימות במסגרת הביטוח הלאומי, אתם צריכים להכין את הטפסים הייעודיים לתביעות שלכם, טפסים שנמצאים באתר הביטוח הלאומי. פנו לאתר פיצויים לעוד מידע.

 

מסמכים רפואיים

מסמכים רפואיים עשויים להיות הרבה יותר מגוונים ממה שאתם חושבים. תוצאות של בדיקות רפואיות (כמו בדיקת רנטגן, בדיקת דם, בדיקת שתן, בדיקת MRI, בדיקת CT או בדיקת אולטרסאונד), מסמך שמעיד על קבלת טיפול מסוים או על אבחנה של גורם רפואי וכן קבלה של מרשם – כל אלו דוגמאות למסמכים רפואיים.

המסמכים הללו משמעותיים מאוד בתביעות רבות, שקשורות לנזק גופני שאירע לתובע. למשל, כשמגישים תביעה לקבלת פיצויי נכות כללית מהביטוח הלאומי, או כשמגישים תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט, יש לצרף מסמכים רפואיים שתומכים בטענות שלכם.

 

תלושי שכר

בחלק מהתביעות יש משמעות רבה למשכורת החודשית שלכם. למשל, כאשר מחשבים פיצויים בתביעות, השופט בבית המשפט ייתן משקל רב למשכורת שלכם, אם זאת נפגעה כתוצאה מהסיבה בגינה אתם תובעים, כמו גם למשכורת העתידית המשוערת שלכם, לו הייתם ממשיכים באותו מקום העבודה.

 

קבלות על תרופות

תובעים את חברת הביטוח הפרטית שלכם במסגרת ביטוח בריאות? רבים שעושים זאת, עושים זאת על מנת לקבל החזרים כספיים בעבור תרופות שנרכשו ושהביטוח אמור לכסות. שמרו את הקבלות שקיבלתם בגין רכישת התרופות, שכן מדובר על מסמך לכל דבר ועניין בעל משמעות כספית.

 

מסמכים מחברות תעופה

לא מעט תביעות מוגשות מדי שנה לחברות ביטוח שמבטחות את הטיסות לחו"ל. בחלק מהפוליסות שמציעות החברות הללו, ניתן לבטח את המזוודות שלכם. אם נגנבו או נעלמו לכם המזוודות, פנו בכתב או בשיחת טלפון אל חברת התופעה, על מנת שתוכלו לקבל ממנה מסמך רשמי שמאשר את גניבת או ההיעלמות המזוודות.

 

מסמכי רכב

בעקבות תאונת דרכים אתם עשויים למצוא את עצמכם תובעים חברת הביטוח שמבטחת את הרכב שלכם, או את של הנהג הפוגע. תצטרכו להכין העתקים של רישיון הרכב שלכם למשל לצורך הגשת תביעת ביטוח רכב.

פנו לאתר פיצויים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,