נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה אומר חוק טיבי – עושים לכם סדר בבלאגן

חוק טיבי

אין ספק שאין דבר מהנה יותר מיציאה לחופשה בחו"ל. כל ההכנות, האריזות, הציפייה, הלוגיסטיקה- הכול מתנקז לכדי רגע אחד מרגש. אך עולם התעופה הוא דינמי ובלתי צפוי, ולעיתים חלים שינויים שמשבשים את לוח הזמנים וגורמים לדחייה או ביטול הטיסה. לשם כך, נוסד חוק טיבי שנועד להגן על האזרח הפשוט ומעגן בו את זכויותיו. במאמר זה נפרט על החוק ונבין את המשמעויות העולות ממנו. 

 

בלתי צפוי ובלתי נשלט

אין ספק ששינויים בלתי צפויים כמו דחיית או ביטול טיסה מוציאים לחלוטין את האוויר מהמפרשים במקרה הטוב, ומביאים לביטול החופשה כולה לאובדן סכומי כסף משמעותיים במקרה הרע. אירועים כאלה קורים בדרך כלל ברגע האחרון, משאירים אתכם מבולבל ועם המון שאלות, כאשר כל גוף זורק את האחריות לזה שאחריו.

חוק טיבי שחוקק ב-2012, נועד על מנת להגן על זכויות הנוסעים, לרבות פיצויים כספיים, הטבות, החזרים כספיים על כרטיסי טיסה וכן הלאה.

 

חוק טיבי

חוק טיבי (על שם אחמד טיבי שיזם אותו), מכיל מספר תרחישים הנוגעים לנוסעים שעתידים לצאת מישראל או לחזור אליה, לא משנה אם מדובר בטיסת לואו קוסט וטיסות שכר. להלן המקרים הבולטים בהם זכאי הנוסע לפיצוי:

  • אובר בוקינג- נובע כתוצאה משיבוץ יתר של עודף כרטיסים שנמכרו ביחד למקומות על המטוס. פירוש הדבר שאדם שרכש כרטיס ממיטב כספו מוצא את עצמו ללא מקום על הטיסה ונאלץ לעבור לטיסה הבאה.
  • ביטול טיסה- זאת במידה והטיסה בוטלה בסמוך למועד המראה מסיבה שאינה תלויה בנוסע. ככל שהטיסה בוטלה קרוב יותר למועד ההמראה, כך יגדל גובה הפיצוי לו זכאי הנוסע.
  • עיכוב טיסה- שעולה על שמונה שעות.
  • הקדמת הטיסה- במידה והטיסה הוקדמה פחות מ14 ימים לפני יציאתה.
  • שינוי תנאי הטיסה- במידה והנוסע מחזיק בכרטיס למחלקה ראשונה ומועבר למחלקת עסקים, או אם יש לו כרטיס למחלקת עסקים והוא מועבר למחלקה ראשונה.

 

היוצאים מהכלל

חשוב להבין שגם במידה ואחד מהמקרים הנוגעים לחוק טיבי מתרחש, ישנם תרחישים יוצאים מן הכלל בהם יהיו חברות התעופה פטורות מתשלום פיצוי לנוסעים. מדובר כמובן באירועים חריגים שאינם בשליטתן של חברות התעופה, לרבות פגעי מזג אוויר, אירוע טרור אווירי או שביתה נרחבת.

כמובן שגם בתקופת הקורונה, חברות תעופה רבות מצאו עצמן פטורות מתשלום פיצויים בגין ביטולי טיסות או דחייתן, בשל המגפה העולמית שפקדה את כלל העולם.

 

אל תוותרו על המגיע לכם

אנשים רבים מוצאים את עצמם מתוסכלים ומיואשים מהרדיפה אחר הפיצוי מחברת התעופה. חשוב להבין שפיצויים אלו יכולים להצטבר לסכומים של אלפי שקלים (תלוי במרחק בין נקודת המוצא ליעד בדרך כלל). בעזרת משרד עורכי דין מקצועי הבקיא בדיני תעופה, ניתן לפנות לחברת התעופה באסרטיביות ולדרוש את המגיע, וגם לקבל אותו במהירות המרבית.

חוק טיבי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,