נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתכוננים לועדת ערר במשרד החינוך?

ועדת ערר

מי לא מכיר את משרד החינוך? נתקלים בו בשלבים הקריטיים בחיינו ובחיי ילדינו. אין פלא, שלאור היותו כה חשוב ומשמעותי במדינה, נידרש להתמודד איתו ועם הדרישות שלנו במהלך חיינו. למרות מאמצי משרד החינוך להבטיח שכל התלמידים יזכו לחינוך הטוב ביותר, עדיין עלולות להתעורר מחלוקות וחילוקי דעות.

בהתאם, יכולות להתקבל החלטות שאנו רואים אותן כלא נכונות ביחס אלינו. אן זה המצב, ניתן להגיש ערר לוועדת ערר במטרה לקבל סיוע בפתרון הנושא. במאמר זה נדון בוועדת הערר במשרד החינוך וכיצד יש להתכונן אליה.

 

קבל רישוי ממשרד החינוך

במסגרת החוק במדינת ישראל, כל גוף חינוכי אשר יש בו מעל 10 ילדים (גיל 3 ואילך) נדרשים להחזיק ברישיון מיוחד אשר ניתן על ידי משרד החינוך. בתחילה, כמוסד חינוך עליכם להחזיק ברישיון לזמן מוגבל של שנה במסגרתה אתם עומדים לבדיקה ולאחר מכן אתם יכולים לקבל רישיון ארוך טווח.

במסגרת התהליך, הבקשה לפתוח גן ילדים או בית ספר נבדקת על ידי גורמים במשרד החינוך ולאחר שקילת הנושאים בעניינכם, מנכ"ל משרד החינוך יקבע אם אתם זכאים לרישוי והפעלה. במידה שהמנכ"ל בוחר שלא להעניק לכם את הרישיון המבוקש אתם זכאים להגיש ערר לגוף ועדת ערר במשרד החינוך.

משרד החינוך

בקשת ערר לאור החלטת משרד החינוך

אם משרד החינוך סירב לבקשתכם לקבלת רישיון הפעלה למוסד חינוכי, אתם זכאים לערער על החלטה זו תוך 21 ימים, בתהליך המכונה הליך ערער. במסגרת הליך זה עליכם להגיש לוועדת הערער טפסים אשר מכילים את הטענות שלכם ביחס לאי קבלת הרישיון ובקשה מחודשת לבדוק את ההליך בעניינכם.

במסגרת כך, אתם יכולים למלא את בטפסים אשר נמצאים באתר משרד החינוך באופן עצמאי, אם כי לא מדובר באופציה המומלצת כי מדובר במסמך קצר שלא מאפשר לכם לכתוב את כל הטענות שלכם בצורה מסודרת.

 

מה הסמכויות שקיימות לוועדת הערר

ועדת הערער היא ועדה מקצועית אשר מורכבת מחברים אשר ממונים על ידי שר המשפטים. בהתאם, הסמכויות שמוענקות לוועדה זו הן שוות ערך לשופטי בית המשפט המחוזי. כלומר, יש לה סמכות מעין שיפוטית ומומחיות בתיקים הספציפיים שעוסקים בתחום רישוי מוסדות החינוך.

 

התנהלות ההליך במסגרת ועדת ערר

במסגרת הפעולות של הוועדה, סדרי הדין שבה קבועים בתקנות והם דומים מאד להסדרים אשר נקבעים ביחס להסדרי המשפט המינהלי. כך, למשל, הערר מוגש יחד עם כל הראיות והמסמכים הרלוונטיים כבר בשלבים הראשוניים של התהליך, יש להגיש תצהיר, הגורם שמגיש את הערעור הוא הטוען הראשון וכן הלאה.

אולם, ההליך קצת יותר מקל במובן זה שלא קשורים באופן מוחלט לדיני הראיות וסדרי הדין שנהוגים בבית המשפט לא מחייבים למול הוועדה.

 

לסיכום

לאור החשיבות המרכזית של הבקשות לרישוי מוסדות חינוך שניתנת דרך משרד החינוך, ניתנת אופציה לערער כאשר ההחלטות אותן המשרד נותן אינן ראויות לדעתנו. לשם כך, יש להגיש בקשה לוועדת ערר. אנחנו ממליצים לפנות לעורך דין מקצועי שמתמחה בתחום כדי שיסייע לכם לעמוד כשורה למול הוועדה.

ועדת ערר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,