נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית על ידי בייביסיטר – את מי תובעים?

פגיעה בקטינים

הפקדתם את היקר לכם מכל בידי בייביסיטר ויקיריכם נפגעו כתוצאה מכך? אתם זועמים ומעוניינים לטפל בתופעה באופן מעמיק ובלתי מתפשר? לצערנו, הטרדות מיניות על ידי בייביסיטר מתרחשות, ולא תמיד קל לדעת על פגיעות אלה, שכן הנפגעים לא תמיד מודעים לכך שהמעשים הפסולים האלה אסורים ולא תמיד יודעים להתלונן ולומר את אשר על ליבם. כך תתמודדו עם תופעה זו בדרך הנכונה ביותר. 

 

פדופילים במסווה

למרבה הצער, מקרים רבים מקרים של פדופיליה מתגלים באופן מקרי, כאשר המבצעים אותם עושים הכל כדי לבלות במחיצתם של קטינים ולממש את כוונותיהם הפסולות. בשנים האחרונות נשמעים יותר ויותר מקרים של פגיעה בקטינים על ידי מבוגר שנותר לשמור עליהם. חמור מכך, יתכן ומדובר במישהו שאתם מכירים, ולכן מומלץ לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים.

 

נקיטת אמצעי זהירות

ראשית כל, מומלץ לבצע הליך סינון קפדני שיבטיח כי ילדיכם נמצאים עם האדם הטוב ביותר לצורך משימה זו ושניתן לסמוך עליו. לשם כך, כדאי לקבל לעבודה בייביסיטר על סמך המלצות ולוודא כי מדובר בדמות מנוסה וישרה. בנוסף, כדאי להתקין מצלמות שישמשו אמצעי פיקוח לזמנים שאתם לא נמצאים במקום, על מנת שתוכלו לפקח מרחוק, לפחות מדי פעם.

בנוסף, מומלץ לקבל כמה שיותר מידע מילדיכם אודות אופן ההתנהלות של הבייביסיטר. פעמים רבות, כך מתגלה תופעה פסולה בטיפול בהם.

 

גיל האחריות הפלילית

חשוב לדעת, כי מתחת לגיל 12 אין אחריות פלילית. מגיל 12 ועד גיל 18 קיימת אחריות פלילית תחת סייגים הקבועים בחוק הנוער. כדאי להביא בחשבון את גיל הבייביסיטר ולבחור אחד או אחת בגיל מתקדם יחסית, על מנת שהטיפול בהם במקרה כזה יהיה אפקטיבי.

 

מה עושים במקרה של הטרדה מינית של קטין או קטינה?

בראש ובראשונה כדאי לערב את המשטרה ולהגיש תלונה בהקדם האפשרי. על מנת להיערך באופן המיטבי להגשת תלונה כזאת, למרות שלא היינו רוצים בה, כדאי מאוד לתעד את הנעשה ושניתן יהיה להוכיח את המעשים הפסולים. הדברים אמורים במיוחד ככל שגילם של ילדיכם צעיר יותר.

בהמשך להליך הפלילי, תיתכן תביעה אזרחית לפיצויים בגין ההטרדות הפסולות והמעשים האסורים. חשוב לומר גם, שכשמדובר בילדים, הגבול בין הטרדה מינית לעבירות מיניות חמורות יותר הוא דק, ולכן התיעוד חשוב אף יותר.

 

סיכום

הטרדה מינית על ידי בייביסיטר היא התממשות הסיוט הגדול של כל הורה. בעידן המודרני מוטב להיערך לכל תרחיש ולעשות כל שניתן כדי למנוע אותו. כמו כן, כדאי להכין את עצמנו גם למצב שלא נוכל תמיד למנוע את הסיכונים – ולהבין כיצד עלינו לנהוג כשהם מתממשים. לצד פנייה למשטרה, בנושאים רגישים אלה מומלץ מאוד להיעזר בייעוץ משפטי של עורך דין מנוסה ובקיא בתחום, כדי שילווה אתכם בהליך המורכב הזה.

פגיעה בקטינים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הטרדה מינית