נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעת החזר כספי בגין בדיקות רפואיות – איך עו"ד ידאג לזה?

שטרות של דולרים

החזר כספי על הוצאות רפואיות ניתן על ידי חברות הביטוח הפרטיות בהתאם לפוליסה.

ביטוחים פרטיים שנרכשו בגין תאונות אישיות, ביטוח חיים, אובדן כושר עבודה או נכות והמוסד לביטוח לאומי, מזכים את המבוטחים במקרים אלו באמצעות

הגשת תביעה.

כיצד עורך דין יכול לעזור בכך? על כך במאמר הבא.

 

החזר כספי על בדיקות רפואיות כתוצאה מתאונת עבודה

אדם שנפגע במקום העבודה בדרך אליה או בחזרה ממנה והוכר על ידי הביטוח הלאומי, זכאי לקבל פיצוי על אובדן כושר עבודה זמני או מלא לאחר שניצל את ימי המחלה על פי החוק. בנוסף, הוא רשאי לקבל החזר בגין בדיקות וטיפולים רפואיים להם הזדקק בשל הפגיעה. לטופס התביעה יש לצרף מכתב מהמעביד, מסמך על הטיפול הראשוני מהמוסד הרפואי, הפניות לבדיקות וקבלות על ההוצאות הרפואיות והנסיעות אל המוסדות הרפואיים. בין היתר, גם קבלות על טיפולים משלימים, תרופות ואביזרים שיקומיים.

 

החזר כספי על בדיקות רפואיות כתוצאה מתאונת דרכים

נפגעי תאונות הדרכים רשאים להגיש תביעת על פי חוק הפלת"ד נגד ביטוח החובה של הפוגע במידה ונפגעו פיזית ונפשית כתוצאה מהתאונה. התביעה מגלמת בתוכה לא רק פיצוי של דרגת הנכות אותה קבע בית המשפט באמצעות רופאים מומחים, אלא אף פיצוי על עוגמת הנפש, הפסדי שכר והפסדים עתידיים. בין היתר ניתן החזר על בדיקות וטיפולים רפואיים כנגד קבלות ומסמכים רפואיים. חברת הביטוח של הנהג הפוגע רשאית לחקור האם הוגשו תביעות גם לביטוח הלאומי ומידה וניתנו החזרים הם יקוזזו מהפיצוי אותו יקבע בית המשפט בתביעה. מכיוון שמדובר בתביעה מורכבת מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים מומחה בתחום ולהגיש באמצעותו את התביעה. עורך הדין יפנה את הנפגע לבדיקות אצל רופאים מומחים על מנת שיהיה ניתן להתווכח בבית המשפט על דרגת הנכות וישיג את התוצאות הטובות ביותר מבחינה כספית מלבד החזרים על בדיקות וטיפולים רפואיים. מומלץ ליצור קשר עם עו"ד נזיקין – שי סולטן ולקבל ייעוץ לגבי התביעה.

 

כיצד עורך דין ידאג להחזר כספי עבור הוצאות רפואיות?

החזר על הוצאות רפואיות ניתן גם בעת הגשת תביעת סיעוד או נכות לביטוח הלאומי והפרטי. ההוצאות הרפואיות כוללות בדיקות בבתי חולים ציבוריים, פרטיים, מכונים, רפואה משלימה ועוד. כמו כן, טיפולים, ציוד רפואי וסיעודי ופיצוי על הנסיעות לצרכים אלו. כאשר פונים לבד לביטוח הלאומי או לביטוח הפרטי, נתקלים בבירוקרטיה ובקשיים מכיוון שחברות הביטוח דורשות לא רק את הקבלות וההפניות אלא אף חוות דעת רפואיות מקצועיות וכד'. עורך דין שמכיר את חברות הביטוח מקרוב ויודע כיצד להתנהל איתן, ישיג הרבה יותר מאשר רק החזר על בדיקות רפואיות. מדובר על פיצויים המגיעים גם על היבטים אחרים שלא תמיד הנפגעים מודעים אליהם.

 

מחשבון
מחשבון
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,