נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לשנות הסכם ממון?

הסכם ממון

לאחר החתונה ולעיתים לפניה, המצב בין בני הזוג שחתמו על הסכם ממון יכול להשתנות, ולעיתים אפילו די במהירות. בין אם זה קשור לתנאים כלכליים, בריאותיים או מכל סיבה אחרת – שינוי הסכם ממון שנחתם, דורש אישור של שני בני הזוג. אם לא קיימת הסכמה הדדית, ניתן לבצע הליכים משפטיים בליווי עורך דין מקצועי לענייני משפחה. במאמר זה נפרט לכם על כל האפשרויות של שינוי הסכם ממון

 

מה הוא הסכם ממון למעשה?

הסכם ממון הוא חוזה שנחתם בין בני זוג לפני חתונתם עבור הסדרת אופן חלוקת הרכוש שיש לבני הזוג לפני החתונה או שעתיד להתווסף להם לאחר החתונה. הסכם ממון כולל בתוכו פירוט לגבי הרכוש המשותף והאופן שבו יחולק במידה והזוג יחליט להתגרש ולהיפרד, או במקרה פטירה של אחד מהם.

על פי החוק משנת 1973, כל אחד מבני הזוג זכאי לקבל חצי מהרכוש המשותף שקיים להם, וזאת ללא הבדל של תחת מי נצבר הרכוש או על שם מי הוא כתוב בפועל. לעומת זאת, רכוש שהיה שייך לאחד מהצדדים לפני הנישואין, או כאלה שהתקבלו לטובת אחד מהצדדים באופן עצמאי ללא קשר לזוגיות, לא יחולק ויישאר אצל אותו הצד.

הסכם ממון נחתם על ידי הזוג בליווי עורך דין לדיני משפחה, כנסו לאתר www.fainberg-law.co.il וצרו קשר עם עורך דין מקצועי שיוכל ללוות אתכם בתהליכים הקשורים להסכמי ממון. במידה ולאחר החתימה אחד מבני הזוג מעוניין לשנות את ההסכם, ניתן לבצע זאת רק באמצעות אישור של בית משפט. אבל איך זה קורה?

 

באיזה תנאים ניתן לשנות הסכם ממון?

ניתן לשנות הסכם ממון גם ללא אישור בית משפט, רק אם מדובר בשינוי הדדי ששני הצדדים מסכימים עליו. אם זה המצב, ניתן לאשר את ההסכם מחדש בפני בית המשפט או בפני נוטריון. אך גם במקרים אלו, לא כל שינוי מחויב אישור. במקרים בהם מדובר בשינויים שאינם מהותיים וקלי ערך, השינוי ייתפס ויהיה בעל ערך חוקי גם ללא אישור משפטי.

עם זאת, מה נחשב לשינוי מהותי שמצריך אישור, ומה נחשב שינוי קל בלבד? זהו קו תפר שעליו צריך להתייעץ עם עורך דין כדי לדעת בדיוק. במידה ואחד הצדדים אינו מסכים לשינוי בהסכם ממון והזוג לקראת גירושין, ההסכם למעשה מקבל תוקף משפטי ובהליך הגירושין בית המשפט יפסוק גם בהתאם למוסכם שם.

 

כיצד מבצעים שינוי בהסכם ממון?

השינוי של הסכם ממון צריך להיעשות בכתב. סיכום בעל פה אינו נחשב ורק מסמך חתום מתקבל משפטית. אם אתם זוג שעדיין לא התחתן, השינוי יהיה חייב לקבל אישור נוטריון או בית משפט ואין קבילה של "שינוי קל". במידה ואתם זוג נשוי המעוניין לשנות את ההסכם, חובה לאשר אותו רק בפני בית המשפט. ניתן לחתום על הסכם חדש כמובן, שיכלול הסכמים חדשים וישנים, ולבטל בזאת את ההסכם הישן.

הסכם ממון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,