נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך עובד התהליך של קבלת תו נכה בביטוח לאומי

פטיש

אחת השאלות הנפוצות שנשאלות על ידי אנשים בעלי נכות נוגעת להליך קבלת תו הנכה מטעם המוסד לביטוח הלאומי. לא מזמן, מצאנו את עצמנו מלווים אדם קרוב שעבר תאונה, בעקבותיה, היה צריך לקבל את התו המדובר. הוא מצא את עצמו אובד עצות ופנה אלינו שנסייע לו. כשהבנו שהוא לא לבד ושישנם עוד רבים שכמעט ומוותרים על התו החיוני בעקבות חוסר ידע בתחום, החלטנו לכתוב על כך מדריך מעמיק. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

רקע לכתיבת המדריך

אתם כבר יודעים מה גרם לנו להחליט ביום בהיר אחד שאנחנו רוצים לעצור את שטף המדריכים שלנו (שעוסקים בדרך כלל בנושאים אחרים לגמרי) ולהתמקד הפעם בהליך של קבלת תו נכה מטעם ביטוח לאומי. מה שאתם לא יודעים אולי זה שאין לנו ממש ידע בתחום. את מרבית הידע שהיה לנו טרם כתיבת המדריך, קיבלנו פשוט כי מצאנו את עצמנו מסייעים לאותו אדם קרוב. כדי שנוכל לכתוב על הנושא מדריך מעמיק, היינו צריכים לפנות לאנשים שמכירים את התחום מקרוב – אלו שכבר עברו את ההליך וקיבלו תו נכה. כעת, כשאתם יודעים שהמדריך נכתב בסיוע מצד גורמים שמכירים את התחום באופן מעמיק, אפשר להמשיך.

 

איך עובד התהליך של קבלת תו נכה בביטוח הלאומי? שלב מספר 1

השלב הראשון בדרך להוצאת תו נכה ביטוח לאומי הוא שלב דרישת המסמכים הממשלתיים. בשלב זה, על האדם המבקש את התו לפנות אל גורם מוסמך כדי שזה ימסור לו את המסמכים שמוכיחים את נכותו. ניתן לפנות אל הגורמים הבאים:

  • משרד הביטחון
  • משרד הרווחה
  • ביטוח לאומי

כך שבעצם שנכי צה"ל, עיוורים, נפגעי פעולות איבה ואנשים שהם בעלי מוגבלות בתחום הניידות מלידה צריכים לאסוף את המסמכים הדרושים ולהעביר אותם כדי שיוכלו לקבל את התו. בחלק מהמקרים מדובר במסמכים שיש לכל אחד בבית, כמו למשל צילום רישיון נהיגה, מספר רישוי של הרכב וכו'.

 

איך עובד התהליך של קבלת תו נכה בביטוח הלאומי? שלב מספר 2

בשלב זה, צריך להגיש טופס בקשה מקוון ולהוסיף אליו את כל המסמכים הדרושים. לאחר מכן, צריך לציין מהם הנסיבות שגורמות למבקש הבקשה לצורך בקבלת תו נכה. ראוי לציין כי יש לאחד את כל המסמכים הללו בקובץ PDF   יחיד. צריכה להינתן למגיש הבקשה תשובה בנושא לאחר כ – 30 יום ובה יצוין אם הוא נמצא כזכאי לקבלת תו נכה מטעם המוסד לביטוח לאומי או שמא הוא אינו זכאי לקבלו מסיבה כלשהי.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

בשלב זה ידוע לכם איך עובד התהליך של קבלת תו נכה בביטוח הלאומי. כך שנותר לכם רק להכין את המסמכים הדרושים ולפנות אל הגורמים שצוינו לעיל כדי להגיש את הבקשה, בהצלחה!

פסיקה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,