נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך למנוע מעבירה פלילית שעשית בצבא להגיע לאזרחות

צבא ראשית

משוחררים רבים מצה"ל תופסים את השירות הצבאי כתקופת זמן נפרדת ומנותקת לחלוטין מחייהם. מדובר בטעות, שכן לצד החוויות הטובות שצוברים במהלך השירות הצבאי, טעויות שביצעתם במהלכו עלולות לרדוף אתכם שנים רבות קדימה, ולהשפיע על עתידכם גם בעולם האזרחי. עבירה פלילית שבוצעה במסגרת השירות הצבאי למשל, יכולה לגרור קלון או להפוך לתביעה אזרחית ארוכה ויקרה.

 

המערכת המשפטית הצבאית אינה מופרדת מהמערכת האזרחית באופן מלא

השירות הצבאי בישראל הינו חובה לכל אזרח, למעט מעטים אשר פטורים מסיבות רפואיות או אחרות. השירות הוא הזדמנות נהדרת לפתוח דף חדש, להתחיל הכול מההתחלה, ולבחון את הכישורים האישיים במגוון תרחישי קיצון. לצד היתרונות של הצבא, אשר מאפשר לכל אחד לצמוח על פי כישוריו ולא על פי המקום ממנו הוא הגיע, הוא גם עלול לפגוע בהתקדמות האזרחית של החייל לאחר השחרור. המערכת הצבאית אמנם שומרת על פרטיות וסודיות החייל ותפקידו לאחר שחרורו משירות, אך שמירה זו אינה מוחלטת. דוגמה נפוצה לכך היא עבירות פליליות. עבירה פלילית אשר בוצעה במהלך השירות הצבאי, עלולה לגרור עמה קלון אשר יימשך גם במהלך חייו האזרחיים של החייל, ואפילו לאפשר לאחר השחרור תביעה אזרחית שלו מהצד הנפגע, בסכומים גבוהים.

 

כיצד להימנע מקלון בשל עבירה שבוצעה במהלך השירות הצבאי?

רוב המתגייסים לצבא הם אנשים צעירים, בני 18 או 19, אשר זה עתה סיימו את הלימודים בבית הספר התיכון, ויצאו לחיים עצמאיים וחדשים. החיים העצמאיים בצבא הם קשים, ושמים במבחן גם אנשים חזקים ובעלי יכולות. העצמאות הפתאומית יחד עם מערבולת הרגשות וחוסר ההיכרות עם המקום, יכולים להוביל לביצוע עבירות אשר אדם לעולם לא היה מבצע במסגרת אחרת. חשוב לדעת, שלצד המאבק המשפטי בבית הדין הצבאי שמטרתו למנוע עונש מאסר כבד, חשוב גם לנהל את המאבק כדי למנוע קלון שיימשך אל תוך החיים לאחר השחרור, כאזרח. בין אם אתם מעוניינים לקצר את עונש המאסר שנגזר עליכם, או למנוע זליגה של העבירה לתוך חייכם לאחר השחרור, אתם זקוקים לעורך דין פרטי שייצג אתכם. עורך דין כזה ייטיב לתאר את הסיטואציה הייחודית בה הייתם שרויים, ולהסביר מדוע אתם אינכם מהווים סכנה לחברה לאחר השחרור. כדאי להיכנס לאתר https://www.alonerez.co.il/military-lawyer/ לפרטים נוספים ולהבטחת עתידכם.

 

יש לשלב את הרצון להימנע מאשמה נגררת בעסקת הטיעון

משפטים פליליים רבים בישראל מסתיימים בעסקת טיעון בין הצדדים. עסקה זו נועדה לאפשר לסיים את ההליך המשפטי היקר, ולצאת לדרך חדשה מתוך הבנה משותפת של הצד התובע והנתבע שהסבירות למימוש מלא של השאיפות מההליך הפלילי אינה אפשרית. במידה ואתם מתפתים לחתום על עסקת טיעון בבית הדין הצבאי, חשוב מאוד לבדוק את המשמעות שלה מבחינת גרירת האשמה שלכם אל תוך האזרחות.

צבא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
חישוב כספים
פריצת דיסק בצבא

חלק נכבד מהתפקידים בצבא מצריכים מאמץ פיזי גדול. תפקידים הכוללים אימונים גופניים אינטנסיביים, לחימה בשטח, סחיבה של חפצים כבדים